#ဒါေတာ့_သိဘူးေလ
❇❇❇❇❇❇❇
မစႏၵာ
အသက္ေလးဆယ္ ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ေသာ တိုင္ကပ္ နာရီႀကီးကို မႈန္ရီမြဲသီေသာ မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ ေမာ့ၾကည့္မိသည္။ ေလးနာရီ ထိုးကာနီးၿပီ။ အေဖႀကီးႏွင့္တကြ အေမ့သားေတြ သမီးေတြ အသီးသီး ျပန္လာၾကရန္ အခ်ိန္နီးၿပီ။
အေမသည္ လက္ထဲက စိပ္ပုတီးကို အသာပတ္လိုက္ရင္း ထိုင္ရာမွ ထသည္။ ထမင္းအိုးကို အခုေန တည္ထားပါမွ မိသားစု ထမင္းဝိုင္းတြင္ မပူမေအး ခပ္ေႏြးေႏြး ထမင္းကေလးကို စားရမည္ ျဖစ္သည္။ အေဖႀကီးက ဟင္းေခ်းမမ်ား ေသာ္လည္း ထမင္းက်ေတာ့ အေတာ္ေလး ေခ်းမ်ားေလသည္။ ဆန္ေကာင္း ဆန္ညံ့ေရြးၿပီး ႀကီးက်ယ္သည္ေတာ့ မဟုတ္။ ဖိုေပၚမွ ခ်ကာစ ပူလြန္းေသာ ထမင္းကိုလည္း မစားတတ္။ ေအးစက္ေနေသာ ထမင္းၾကမ္းကိုလည္း မစားတတ္။ ခ်က္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း အပူေလ်ာ့လာေသာ ထမင္းေႏြးေႏြးကေလးကို စားတတ္ေလေတာ့ အေမ၏ ဦးေႏွာက္က ထမင္းခ်က္ခ်ိန္၊ က်က္ခ်ိန္ႏွင့္ စားခ်ိန္ကို အစဥ္အျမဲ ခ်ိန္ရတြက္ရ စဥ္းစား ေနရေလသည္။
"ျပည္သူ႔ဆိုင္ ကလည္းေတာ္ ... ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ေကာက္ႀကီးဆန္ ေပးပါ႔မလဲ မသိဘူး ..."
အေမက မဆံုးေသးေသာ သံဗုေဒၶကို ဆက္ရြတ္ေနရင္း ၾကားျဖတ္ စဥ္းစားမိသည္။
"ဒီတစ္ခါ ဆိုရင္ေတာ့ အျပင္က ဆန္ေကာင္းေကာင္းေလး တစ္တင္းေလာက္ ဝယ္ၿပီး ေရာစားမယ္။ တစ္တင္း တစ္ရာေက်ာ္လည္း ေက်ာ္ေပါ့။ တစ္ခါတစ္ေလပဲဟာ။ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ အေဖႀကီး လခက သံုးရာ၊ သားႀကီးက ငါးရာ့ေလးဆယ္၊ သမီးႀကီးက သံုးရာ့ငါးဆယ္၊ သားငယ္က ႏွစ္ရာ့အစိတ္။ ကဲ ... နည္းတဲ့ ဝင္ေငြလား ..." ဟု ဆက္၍ စဥ္းစားမိေတာ့ သံဗုေဒၶကို ဆက္ရြတ္ရန္ ေမ့သြားေလသည္။
တစ္ခ်ိန္တုန္းကေတာ့ အေမတို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး က်ပ္တည္းခဲ့သည္။ အေဖ တစ္ဦးတည္း လစာႏွင့္ သားသမီးေတြ အကုန္လံုး ေက်ာင္းစားရိတ္၊ စားစရိတ္ကို ထမ္းရေလေတာ့ မႏိုင္ဝန္ကို ထမ္းရသည္သို႔ ရွိေလသည္။ သမီးႀကီးက ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ တကၠသိုလ္ ဆက္မတက္ဘဲ အလုပ္ဝင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ အေဖႀကီးခမ်ာ အသက္ရွဴသာသြားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ အခုေတာ့ သားႏွစ္ေယာက္လည္း ပညာစံုၿပီ။ အလုပ္ကိုယ္စီႏွင့္ ဝင္ေငြေလးေတြလည္း အသီးသီး ရွိလာၿပီ ဆိုေတာ့ အေမသည္ အခါတိုင္း ရပ္ေနက် ဘဲဥဆိုင္ေရွ႕တြင္ ေန႔တိုင္းရပ္စရာ မလိုေတာ့ဘဲ ၾကက္သားဆိုင္၊ ဆိတ္သားဆိုင္ ေရွ႕တြင္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ ရပ္ႏုိင္ၿပီ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံလည္း "ရွင္ေအးေမ ... ဘာရခဲ့တုံး။ ကြၽန္မေတာ့ ပုစြန္ထုပ္ခ်ဥ္ေလး ေကာင္းတာနဲ႔ ဝယ္လာခဲ့တယ္။ ၾကက္သြန္ျဖဴေလး လွီးထည့္၊ ပင္စိမ္းရြက္ေလး အုပ္ၿပီး ဆီရႊဲရႊဲ င႐ုတ္သီး စပ္စပ္နဲ႔ သုပ္စားရေအာင္ေလ ..." ဟု ခပ္က်ယ္က်ယ္ေလး ေျပာႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။
စိတ္ကသာ ဟိုေတြးဒီေတြး ေတြးေနေသာ္လည္း ဆန္ျခင္ရာတြင္ေတာ့ မမွား။ အက်င့္ပါေနေသာ လက္က ဆန္ ႏို႔ဆီဘူး သံုးလံုးကို ထမင္းအိုးထဲ ထည့္အၿပီး ဆန္ပံုးကို အလိုလို ပိတ္မိၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ အေမ စပါးလံုးေရြး၊ ဆန္ကြဲျပာ၊ ဆန္ျခင္၊ ထမင္းအိုးတည္၊ ထမင္းရည္ငွဲ႔ခဲ့ေသာ ႏွစ္ကာလကလည္း ေရႊရတုသဘင္ပင္ က်င္းပလို႔ ရေနၿပီ ဆိုေတာ့ ဒီလက္ေတြကလည္း ေျပးလမ္း က်င့္ထားေသာ ျမင္းလို အလိုလို လႈပ္ရွား တတ္ေနၿပီ ထင္သည္။
"မနက္တုန္းက ငါးဖယ္ဆုပ္ က်န္တာနဲ႔ ျမင္ခြာရြက္ ဟင္းခ်ိဳေလး ထပ္ခ်က္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ ေတာ္ေရာေပါ့။ ငပ္ိရည္ကိုေတာ့ ေရထပ္ထိုးၿပီး က်ိဳလိုက္ဦးမယ္။ တို႔စရာ အတြက္ေတာ့ သခြားသီးေလး တစ္လံုး က်န္ေသးတယ္ ထင္ပါရဲ႕ ..."
အေမက ထမင္းအိုးကို ဖိုေပၚတင္ၿပီး ဆက္၍ ေတြးျပန္သည္။ တစ္ေနကုန္ တစ္ေယာက္တည္း ေနရေသာ သူ႔အတြက္ေတာ့ အေတြးသည္သာ အေကာင္းဆံုးအေဖာ္ ျဖစ္ေလသည္။ သူက အိမ္လည္း မလည္တတ္။ စာလည္း ဖတ္ေလ့ဖတ္ထ မရွိ။ သီခ်င္းလည္း မညည္းတတ္ ဆိုေတာ့ လုပ္စရာ ရွိသည္မ်ားကို လက္ကလုပ္ရင္း ေတြးစရာ ရွိသည္မ်ားကိုလည္း စိတ္ကေတြးရင္း တစ္ေနကုန္ ရတတ္ေလသည္။
"တညင္းသီးကလည္း ခုထိကို ေပၚမလာေသးဘူး။ တစ္ရာကို ငါးက်ပ္ေျခာက္က်ပ္ ေဈးေလာက္နဲ႔ ရမွ သံုးေလးရာ ဝယ္ၿပီး ဆားစိမ္ ထားလိုက္ဦးမယ္ ..."
အေမ့အေတြးက သခြားသီးမွေနၿပီး တညင္းသီးသို႔ ခုန္၍ ကူးသြားျပန္ေလသည္။
"တညင္းသီးဆားစိမ္ ကေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႕။ အိမ္သာကို ေရေလာင္းလို႔ မႏိုင္ေအာင္ နံတာက ခက္လွတယ္။ အင္း ... ငါတို႔ကလည္း ဘာလို႔မ်ား နံနံေစာ္ေစာ္ အသီးကို မက္မက္ေမာေမာ ႀကိဳက္ေနၾကတယ္ မသိပါဘူး။ ဒုကၡ ... ဒုကၡ ..."
အေမက ထမင္းအိုး တည္ထားစဥ္ သံဗုေဒၶ ဆက္၍ ပုတီးစိပ္မည္ စဥ္းစားထားေသာ္လည္း အေတြးေနာက္ တစ္ေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနေသာ စိတ္အလ်ဥ္ေၾကာင့္ ေမ့သြားျပန္ေလသည္။ စကာထဲ ထည့္ထားေသာ သခြားသီးကေလးကို ယူကာ အခြံသင္ ေရေဆးၿပီး အဆင္သင့္ စားႏိုင္ရန္ အဝိုင္းေလးေတြ လွီးသည္။ ျမင္းခြာရြက္ကို ေရေဆးၿပီးေတာ့ ထမင္းအိုး ပြက္ပြက္ဆူ ေလသည္။ ေယာက္မနဲ႔ လွမ္းေမႊစဥ္ ပြက္ခနဲ ပြက္လာေသာ ထမင္းေရစက္က လက္ခံုကို လာစင္ေတာ့ တြန္႔ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။
"အင္း ... ဒီေလာက္ကေလး စင္တာေတာင္ ပူလိုက္တာ။ ငရဲျပည္ေရာက္ျပီး ငရဲမီးမ်ား အေလာင္ခံရရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပူလိုက္မလဲ မသိဘူး ..."
အေမက စဥ္းစားရင္း ပုခံုးကို အလိုလို ၾကံဳ႕ထားမိေလသည္။ ငရဲျပည္ဆိုတာ ဘယ္မွာရွိသလဲ။ ေျမႀကီးထဲမွာလား အေသအခ်ာ မသိေသာ္လည္း ေလာက၏ တစ္ေနရာ၌ တကယ္ပင္ ရွိသည္ဟု အေမ ယံုၾကည္သည္။ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ေကာင္းမႈ အတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း မေကာင္းမႈ အတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း ေကာင္းက်ိဳး ဆိုက်ိဳး ဟူသည္မွာ ရွိလည္း ရွိသင့္သည္။ ထို႔အျပင္ ရွိလည္း ရွိရမည္။
တစ္ေန႔တုန္းကေတာ့ ၾကက္သားသည္ အေလးခိုးလိုက္တုန္းက "သူ႔တို႔မို႔လို႔ ငရဲမေၾကာက္ ဘာမေၾကာက္ တစ္က်ပ္တစ္ျပား အတြက္နဲ႔ လုပ္ရဲလိုက္တာ" ဟု အိမ္မွာ မေက်မနပ္ ျပန္ေျပာမိေတာ့ သားငယ္က ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ ေျပာေနက် သူ႔ဝါသနာအတိုင္း "အေမကလည္း သူတို႔က ငရဲ ဘယ္ေၾကာက္တာ့မလဲ။ ဆီပူအိုးထဲမွာ ဆီမွ မရွိေတာ့တာ။ ေဈးႀကီးလို႔ မဝယ္ႏိုင္ဘူးတဲ့ ..." ဟု ရယ္စရာေျပာတာ သတိရမိသည္။ သမီးႀကီးက သူ႔ေမာင္၏ ထိပ္ကို လွမ္းေခါက္ကာ "အမယ္ ... ဆီမရွိလည္း ေရနဲ႔ျပဳတ္လို႔ ရတာပါပဲေနာ္" ဟုဆိုေတာ့ သားငယ္က "ေရနဲ႔ ျပဳတ္စရာ မီးေသြးလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ငရဲသားေတြက မီးေသြးကို ဝါးစားလိုက္ၾကၿပီ" ဟု ကဲ၍ေျပာကာ တဟားဟား ရယ္ရင္း ေနရာမွ ထေျပးသြားေလသည္။
"ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တို႔မ်ားကေတာ့ ငရဲကို သိပ္ေၾကာက္တာပဲ။ ဆီပူနဲ႔ အေၾကာ္မခံရလည္း မေကာင္းတာ လုပ္တဲ့သူဟာ မေကာင္းတာ ျပန္ျဖစ္တတ္တာပဲ။ ေစတနာ အက်ိဳးေပးတယ္ ဆိုတာ ေနာက္ဘဝ အထိေတာင္ ေစာင့္တာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလ လက္ငင္းကို အက်ိဳးေပးတတ္တာ ..."
အေမက ထမင္းရည္ငွဲ႔ရင္းက ဆက္၍ စဥ္းစားသည္။
"ဒီေန႔ ငါးဖယ္ဆုပ္သည္ က်ေတာ့လည္း တရားလြန္တယ္။ တစ္ဆယ္သား ေျခာက္က်ပ္ဆိုတာ နည္းတဲ့ေဈးလား။ ဒီေလာက္ ေဈးႀကီးဆိုၿပီး ေရာင္းေနမွေတာ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရာင္းေပါ့။ ပါးစပ္ကေတာ့ ေအာ္ေနလိုက္တာ ... ငါးဖယ္ အစစ္ကိုစား .. အစစ္ကိုစား တဲ့။ ေနာက္ၿပီး ငါးပုတ္သင္က ေရာထားတယ္။ အဲဒါကေတာ့ တကယ့္ကို မတရားေလာဘ ..."
အေမက ေတြးရင္း ေဒါသ ျဖစ္လာသည္။ တစ္ဆယ္သား ေျခာက္က်ပ္ဆိုတာ နည္းနည္းေနာေနာေဈး မဟုတ္။ တစ္အိမ္သားလံုး ည မနက္ စားဖို႔ဆိုေတာ့ အစိတ္သား ဝယ္ရသည္။
အစိတ္သားဆိုေတာ့ ဆယ့္ငါးက်ပ္။ ထိုဆယ့္ငါးက်ပ္ဖိုးကို မနက္စာ ညစာ ေလာက္ေလာက္ငင စားႏိုင္ရန္ ထမင္းဘူး ေလးဘူး လွလွပပ ထည့္ႏိုင္ရန္အတြက္ လက္သည္းခြံေလာက္ အလံုးေလးေတြ လံုးရသည္။ မ်က္စိကို လွည့္စားၿပီး ဟင္းမ်ားသည္ ထင္ရန္ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ အေမသည္ စိတ္ပညာ မသင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဘဝက သင္ေလေတာ့ ဒီေလာက္ေတာ့ အလိုလို တတ္ေလသည္။ ထိုသို႔ တိုေရရွားေရ ဝယ္ရေသာ ငါးဖယ္တြင္ ငါးပုတ္သင္ ေရာေလၿပီဆိုေတာ့ ဘယ္လိုေထာင္းေထာင္း တန္းျပည့္ ငါးဖယ္အစစ္လို စီးၿပီး မာမလာေတာ့။ အသားက ပြစိစိ အနံ႔က ေအာက္ေတာက္ေတာက္ႏွင့္မို႔ လႊင့္ပစ္ေလာက္ေအာင္လည္း မခ်မ္းသာ၊ စားရျပန္ေတာ့လည္း ေဒါသျဖစ္ႏွင့္ အကုသိုလ္ မ်ားလွသည္။
ငါးဖယ္ အေကာင္ကို သံုးဆယ္ေလးဆယ္ ေဈးေလာက္ ဝယ္ေနရေသာ အခ်ိန္တြင္ ငါးပုတ္သင္က ခုနစ္က်ပ္ ရွစ္က်ပ္ေလာက္ႏွင့္ ရတတ္သည္။ ဒီေတာ့လည္း ေဈးႀကီးတြင္ ေဈးနည္းကို ေရာထည့္သေလာက္ အျမတ္မ်ားေနသည္။ သူလည္းေလ ေလာဘသားေပမို႔ ေရာခ်င္လွေပလိမ့္မယ္ဟု က႐ုဏာ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ၿပီး တရား ႏွလံုးသြင္းကာ ခြင့္လႊတ္ခ်င္လို႔ကလည္း ဘာမွမလုပ္တတ္။ အသူ ခံစတမ္း ဟူေသာ နိယာမသည္ ေက်ာက္ေခတ္ကတည္းက စေပၚလာခဲ့သည္ ျဖစ္ရာ ကမ႓ာပ်က္သည္ အထိ ဆက္လက္ တည္ရွိသြားမည္ ျဖစ္ေလသည္။
"တကယ္က ငါ အလို႔ ခံရတာပဲ။ ငါးဖယ္နဲ႔ ငါးပုတ္သင္ကို ခြဲၿပီးမွ မသိတာ ..."
မသိတာမွ တကယ္ကို မသိျခင္း ျဖစ္သည္။ ငါးဖယ္ျခစ္ႏွင့္ ငါးပုတ္သင္ျခစ္ကို မေထာင္းခင္ မထုခင္ မေၾကာ္ခင္ မေလွာ္ခင္ အေမက ဘယ္လိုမွ ခြဲျခားၿပီး မသိ။ တစ္ခါ ခံရ႐ုံႏွင့္လည္း မမွတ္။ ေဈးသည္က ငါးဖယ္႐ိုးေတြ အေရွ႕မွာ ပံုထားၿပီး "ငါးဖယ္အစစ္ေတြေနာ္ ..." ဟု ေျပာျပန္လ်ွင္ ယံုမိျပန္သည္သာ ျဖစ္သည္။ နက္ျဖန္ခါက်မွ ငါးဖယ္လည္း မစစ္ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ ဒီေတာ့လည္း သူက တျပန္စီးၿပီး ေဒါင္းတင္ေမာင္းတင္နဲ႔ ဘယ္မွာလဲ ျပန္ယူလာခဲ့ ဆိုမွအခက္။ စစ္စစ္ မစစ္စစ္ စားလို႔ကေတာ့ ကုန္ၿပီ။
အေမသည္ ထမင္းအိုးကို တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ေဆာင့္ကာ မီးဖိုေပၚ ျပန္တင္သည္။ သံဗုေဒၶ ပုတီးပတ္ကို ဆက္စိပ္ရန္ စိတ္ကူးမိစဥ္ "အေမေရ ... တံခါးဖြင့္ပါဦဗ်" ဟူေသာ အသံကို ၾကားရသည္။ အေမက လက္ထဲ ေရာက္ေနေသာ ပုတီးကို လက္ေကာက္ဝတ္တြင္ ျပန္ပတ္သည္။ ႐ုံးအနီးဆံုးမို႔ အရင္ဆံုး ေရာက္ေလ့ရွိေသာ သားငယ္ ျပန္လာၿပီ။
* * *
တစ္ေန႔ခင္းလံုး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ ေနေသာ အေမ့အိမ္ေလး ဆူညံစိုေျပ လာေတာ့သည္။
"မင္း ငါးဖယ္ကလည္း သံုးဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ စစ္တယ္ ထင္ပါရဲ႕ကြာ ..."
"အိုဗ်ာ ... ငါးဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ စစ္ပါတယ္ အေဖရဲ႕"
"ေဈးနည္းလို႔ အတုေရာတယ္ ဆိုရင္ ထားပါေတာ့။ ဒီေလာက္ေတာင္ ေဈးႀကီးႀကီးနဲ႔ ေရာင္းၿပီး တစ္ခါထပ္ အတုေရာတယ္ ဆိုတာကေတာ့ တရားလြန္တာေပါ့။ အျမတ္ကို ႏွစ္ခါယူတာ ..."
"အို ... အေမကလဲ၊ ဘယ္ကမွာလဲ၊ အေလးကေရာ မွန္တယ္ ေျပာႏိုင္လို႔လား။ အေလးခိုးျပန္ေတာ့ သံုးခါ ျမတ္ကေရာ ..."
ညေနထမင္းဝိုင္း က်ေတာ့ အေမ့ငါးဖယ္က ဇာတ္လိုက္ ျဖစ္ေနသည္။ အေဖႀကီးႏွင့္တကြ သားေတြသမီးေတြ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာေနသည္ကို နားေထာင္ရင္း အေမက ငါးဖယ္သည္ကို အခါခါ ေမတၱာပို႔ ေနမိေလသည္။
"ဒါ ... မတရားေလာဘကြ။ မင္းငါးဖယ္သည္ေတာ့ ခ်မ္းသာလွေရာေပါ့ အေမႀကီးေရ။ ေရႊလက္ေကာက္ေတြ ဆင့္ၿပီး ဝတ္မထားဘူးလား ..."
"ဟင္အင္း ... ကေလးကို ရင္ခြင္ထဲထည့္ၿပီး ႏို႔တိုက္ရင္ ဒူးေထာင္ ေပါင္ကားနဲ႔ ငါဖယ္ျခစ္ ေနရတာ ... ႏြမ္းလို႔ ... နယ္လို႔"
အေမသည္ ငါးသည္မေလး၏ ႏြမ္းနယ္ပန္းလ်ေသာ သ႑န္ကို ျပန္၍ စဥ္းစားမိသည္။
"အဲဒါ ... ေစတနာ အက်ိဳးေပးတာေပါ့။ သူမ်ားကို အေကာင္း မေရာင္းေတာ့ သူေရာ ခ်မ္းသာလို႔လား ..." ဟု ဆက္၍ေတြးသည္။
"သူလည္း လက္ဖက္ရည္ဖိုး ရွာရတာေပါ့ အေမရာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ႐ုံးမွာလုပ္တဲ့သူ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ႐ုံးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း ကိစၥေလးေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးေတာ့ ပတ္သက္တဲ့ သူေတြဆီက လက္ဖက္ရည္ဖိုးေလး ဘာေလး ရတယ္ မဟုတ္လား"
သားႀကီးက ခပ္ျပံဳးျပံဳး ေျပာသည္။ အေမတို႔ မိသားစုတြင္ သားအႀကီးက စာအဖတ္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အေအးဆံုး အၿငိမ္သက္ဆံုးလည္း ျဖစ္သည္။ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္လာလ်ွင္ အေဖက ေဒါသျဖစ္ကာ အေမႏွင့္ သမီးက တျဗစ္ေတာက္ေတာက္ ေျပာတတ္ၿပီး သားငယ္က ရယ္ေမာပစ္တတ္သည္။ သားႀကီးကေတာ့ "စဥ္းစဥ္းစားစား လုပ္ၾကပါဗ်ာ။ အရမ္း မဆံုးျဖတ္ပါနဲ႔" ဟု ေျပာေလ့ ရွိေလသည္။
"အင္း ... ဦးစဥ္းစားႀကီးကေတာ့ စဥ္းစားၿပီးရင္း စဥ္းစားရင္းနဲ႔ ရည္စားထားဖို႔ေတာင္ အခါခါ စဥ္းစားေနပံုပဲ။ ဒီလိုပံုနဲ႔ေတာ့ အသက္ေလးဆယ္ ေက်ာ္ရင္ေတာင္ မိန္းမရမွာ မဟုတ္ဘူး ..."
သားငယ္က သူ႔အစ္ကိုႀကီးအား ေထာမနာျပဳေလ့ ရွိသည္။
အေမက ထမင္းကို တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္စြာ စားရင္း "အင္း ... သားႀကီး စဥ္းစားတာလည္း မမွားဘူး။ အခုေတာ့ ငါတို႔မိသားစုေလး တစ္စုတစ္စည္းတည္းမို႔ သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းနဲ႔မို႔ ျပည့္စံု လံုေလာက္တယ္ ဆိုပါေတာ့။ သူတို႔ေတြ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားရင္ တစ္ေယာက္စီရဲ႕ဝင္ေငြဟာ အိမ္ေထာင္တစ္ခုစီရဲ႕ ဝင္ေငြ ျဖစ္ေတာ့မွာ။ သားေတြသမီးေတြ တို႔လို႔တန္းလန္း ေမြးလာရင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေလာက္ေလာက္ငင ရွိေတာ့မွာလဲ" ဟု ေတြးမိၿပီး ရင္ပူသြားသည္။ သားႀကီးကလည္း သူတို႔ငယ္စဥ္က ခံစားခဲ့ရေသာ က်ပ္တည္းမႈဒဏ္ကို အစဥ္အျမဲ သတိတရ ရွိေနဟန္ တူေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အသက္သာ သံုးဆယ္ နီးလာေသာ္လည္း ခ်စ္ေရးႀကိဳက္ေရး အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ တံု႔ေႏွးတံု႔ေႏွး လုပ္ကာ ခ်ီတံုခ်တံု စဥ္းစားၿပီးရင္း စဥ္းစားရင္းႏွင့္ သူမ်ားလက္သို႔သာ တစ္ဦးၿပီးတစ္ဦး ပါကုန္တတ္ေလသည္။
"ဒူးယားေတြကလည္း ေဈးေကာင္းလိုက္တာ။ တစ္ေတာင့္ကို ေကာက္ေဈး ရွစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္တဲ့"
အေဖႀကီး၏ အေတြးေတြက လက္ဖက္ရည္ဖိုးက ေနၿပီး စီးကရက္ဖိုးဆီသို႔ ေရာက္သြားေလသည္။
"အမယ္ ... အေဖက ဒူးယား အေတာင့္လိုက္ ဝယ္ေသာက္မလို႔လား ... ဟား ... ဟား ..."
"ထီေပါက္ေအာင္ ေစာင့္လိုက္ဦးမယ္ သားေရ ..."
အေဖႀကီးက တျခားအေပ်ာ္အပါး ဘာမွမရွိေသာ္လည္း ေဆးလိပ္ေတာ့ ႀကိဳက္သည္။ ပထမ တစ္လိပ္ ျပားသံုးဆယ္၊ ထို႔ေနာက္ တစ္က်ပ္သံုးလိပ္ ဆိုတုန္းက တစ္ခါတစ္ရံ ဝယ္ၿပီး ေသာက္တတ္သည္။ ယခုေတာ့ တစ္လိပ္ကို ငါးမူး ျပားေျခာက္ဆယ္ ျဖစ္ေနၿပီဟု ဆိုသည္။ အေဖႀကီး မတတ္နိုင္ေတာ့။ သားႀကီး ပဲခူးၿမိဳ႕ကို အလုပ္ကိစၥႏွင့္ သြားတိုင္း အျပန္တြင္ အစည္းလိုက္ ဝယ္လာတတ္ေသာ ပူစီေဆးလိပ္ကိုသာ သားႏွင့္ အတူတူ ေရာၿပီး ခဲရေတာ့သည္။
"ဒီေန႔ မင္းတို႔အေမ မွာလိုက္လို႔ ဆပ္ျပာ သြားဝယ္တာေဟ့။ ေရႊဝါတစ္ပိုင္း ဆယ့္ႏွစ္က်ပ္ဆိုလို႔ အက်ႌကို ဆပ္ျပာမတိုက္ဘဲ ေရနဲ႔ပဲ ေလွ်ာ္ေတာ့မယ္ ေျပာၿပီး ျပန္လာခဲ့တယ္။ ဒူးယားက အဲဒီကုန္စံုဆိုင္မွာ သူမ်ား လာသြင္းတာ။ ဘယ္သူ လာသြင္းတာလဲေတာ့ ငါ့ကို မေမးနဲ႔ ..."
အေဖႀကီးက စိတ္တိုလာဟန္ႏွင့္ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ေျပာေတာ့ သားငယ္က "ဪ ... ဂလိုကိုး ..." ဟု ျပာဂေလာင္ ေလသံႏွင့္ ေျပာကာ ၿငိမ္သြားေလသည္။
အေမတို႔ ထမင္းဝိုင္းကေလးသည္ အေတြးကိုယ္စီႏွင့္မို႔ ေခတၱမ်ွ ၿငိမ္သြားသည္။ အေမက ပန္းကန္ထဲတြင္ ကုန္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ငပိရည္က်ဲကို ထပ္ျဖည့္ရင္း င႐ုတ္သီးမႈန္႔ ပုလင္းကို အကုန္ သြန္ေမွာက္ခ် လိုက္သည္။ ပုလင္းဖင္တြင္ ကပ္ေနေသာ င႐ုတ္သီးမႈန္႔႔ အကပ္အသတ္ ကေလးမ်ားက ငပိရည္ ပန္းကန္ထဲသို႔ မဆင္းခ်င္ ဆင္းခ်င္ႏွင့္ ခုန္ဆင္းလာၾက ေလသည္။ ျမင္းခြာရြက္ ဟင္းခ်ိဳကိုလည္း ပန္းကန္ထဲ သြန္ေမွာက္ ျဖည့္လိုက္ရင္း "စီးကရက္တစ္ေတာင့္ ေျခာက္ဆယ္ ျမတ္ေတာ့ေရာ ... ၾကက္တစ္ပိႆာ ဝက္တစ္ပိႆာ ဝယ္လိုက္ရင္ ကုန္ေရာေပါ့။ ငါးျမင္းတို႔ ပုစြန္က်ားတို႔ စားခ်င္ရင္ေတာ့ တစ္ပိႆာေတာင္ မရဘူး။ ငါးဆယ္သားစီပဲ ရမွာ ..." ဟု စဥ္းစားမိေတာ့ ျပံဳးခ်င္ခ်င္ ျဖစ္သြားေလသည္။
"သမၼတ႐ုံမွာ သန္ဘက္ခါ ကားသစ္ လဲမယ္ဗ်"
အေမ့ အေတြးက ငါးျမင္းဗိုက္သားဆီ ေရာက္ေနေသာ္လည္း သားငယ္၏ အေတြးကမူ ႐ုပ္ရွင္႐ုံသို႔ ေရာက္သြားသည္။
"ဒီေန႔ ႀကိဳတင္လက္မွတ္ သြားလုပ္တာ ကြၽန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ နည္းတဲ့ လူတန္းႀကီး မဟုတ္ဘူးဗ်ာ ..."
"ၾကည့္မယ့္သူေတြလား"
"ဟင့္အင္း ... ျပန္ေရာင္းမယ့္သူေတြ"
"ေနပါဦး။ မင္းကေရာ ႀကိဳတင္လက္မွတ္ ဘာလုပ္ဖို႔ သြားဝယ္တာလဲ"
"ၾကည့္ဖို႔ေပါ့ အစ္ကိုရ"
"ဘယ္သူနဲ႔လဲ"
"ဟာဗ်ာ ... သိသားနဲ႔ ..."
သားႀကီးက ေမးေတာ့ သားငယ္သည္ အေမ့ကို ခိုးၾကည့္ကာ မလံုမလဲ ျပံဳးသည္။ အေမက ခြင့္လႊတ္ျပံဳး ျပံဳးေနလိုက္သည္။ သားငယ္၏ အသက္သည္ ယခုလာမည့္ ဩဂုတ္လဆိုလွ်င္ ႏွစ္ဆယ့္သံုးႏွစ္ ျပည့္ၿပီ။ အေမက ငယ္ေသးသည္ ထင္ေသာ္လည္း အျခားသူမ်ားက လူလားေျမာက္ၿပီဟု သတ္မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ခ်စ္သူရည္းစား ထားသည္ကို အျပစ္တင္ ဆူပူေနလို႔လည္း ရမည္မဟုတ္။ အခ်ိန္တန္လ်ွင္ အေဝးသို႔ ပ်ံၾကရမည္မွာ သဘာဝမို႔ အေဖတို႔ အေမတို႔က ခြင့္လႊတ္ဖို႔သာ ရွိသည္။
သားငယ္ကေတာ့ အစ္ကိုႏွင့္ အစ္မလို ရွည္ရွည္ေဝးေဝး စဥ္းစားတတ္သူ မဟုတ္ေပ။ လွတာျမင္လွ်င္ ႀကိဳက္ခ်င္ခ်င္ သဘာဝမို႔ ႀကိဳက္လိုက္ ကြဲလိုက္ႏွင့္ ယခုလက္ရွိ အသက္အထိ ခ်စ္သူ သံုးဦး ေလးဦးေတာ့ ရွိၿပီးၿပီ ထင္သည္။
"လက္မွတ္ေရာ ရခဲ့လား"
"ဘယ္ ရမွာလဲ"
"ဒီလိုဆို မင္း ရုံးခ်ိန္ႀကီး လစ္ထြက္ရၿပီး ေမာတာေပါ့"
"အင္း ... ေမာတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဝတၳဳေလး တစ္ပုဒ္ေတာ့ စိတ္ကူး ရလာတယ္"
"ဘာတဲ့တံုး"
သားငယ္က စာေပ ဝါသနာ ပါသည္။ အစ္ကိုႀကီးေလာက္ စာမဖတ္ေသာ္လည္း စာတိုေပစ ကဗ်ာတို ကဗ်ာစေလးမ်ားကို ေရးတတ္သည္။ သူ႔ကဗ်ာေလး စာေလးမ်ားကို ဖတ္ၿပီး သူ႔အစ္ကိုႀကီးက "မင္းဟာက အေတြး နည္းနည္းႏု ေနေသးတယ္" ဟု ေဝဖန္လွ်င္ "ရင့္ခ်ိန္တန္ေတာ့ ရင့္မွာေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္က အစ္ကို႔လို အဘိုးႀကီးမွ မဟုတ္တာ" ဟု ႏႈတ္လွန္ထိုးတတ္ ေလသည္။
"ကြၽန္ေတာ့္ေရွ႕က ေမွာင္ခို ... ၿပီးေတာ့ ... ကြၽန္ေတာ္ ဆိုၿပီးေတာ့ေလ။ မေကာင္းဘူးလား ..."
"အမေလး ... အဲဒီဝတၳဳႀကီးကိုေတာ့ လက္ေညာင္းခံၿပီး ေရးမေန ပါနဲ႔ေတာ့ဟယ္။ စိတ္ကူးဘဝ ကတည္းက အမိႈက္ပံုးထဲသာ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ထည့္ပစ္လိုက္"
သမီးႀကီးက ရယ္ရယ္ေမာေမာႏွင့္ အားေပးစကား ဆိုေတာ့ သားငယ္၏ မ်က္ႏွာေလး ႐ႈံ႕သြားသည္။ အစ္မျဖစ္သူအား မေက်မနပ္ႏွင့္ ၾကည့္သည္။
"အစ္မကလဲ တကယ္ ၾကည့္ခ်င္တဲ့သူက တစ္ေနရာစာကို သံုးေလးက်ပ္ အျမတ္ေပးရမွာဗ်။ တရားသလား"
အေဖႀကီး၏ သက္ျပင္းခ်သံကို ၾကားရသည္။ အေမကလည္း ေရာေယာင္ၿပီး ပင့္သက္႐ႈိက္သည္။ ထမင္းပန္းကန္ထဲတြင္ ေနာက္ဆံုး က်န္ေနေသးေသာ ထမင္းတစ္လုတ္စာ ေပၚသို႔ ငပိရည္ ထပ္ဆမ္းၿပီး သခြားသီးစိတ္ကေလး ျမႇဳပ္လိုက္သည္။
"လူေတြလည္း ပ်က္စီးလိုက္ၾကတာဟယ္"
ေနာက္ဆံုး ထမင္းလုတ္က်မွ ကံဆိုးသည္။ ငပိရည္က အငန္ကဲရသည့္ အထဲ သခြားသီးကလည္း ထိပ္ပိုင္းက် သြားလို႔လားေတာ့ မသိ။ ခါးလွသည္။ ပါးစပ္ထဲ ေရာက္ၿပီးေတာ့ ေထြးမထုတ္ခ်င္သည့္ အတြက္ က်ိတ္မွိတ္ဝါးၿပီး မ်ိဳခ်လိုက္သည္။
"သူတို႔ အျပစ္ႀကီးပဲလည္း မဟုတ္ေသးဘူး အေမရဲ႕။ ႀကိဳတင္ တစ္ေစာင္ကို ေလးေယာက္စာ တစ္ေယာက္စာကို ႏွစ္က်ပ္ သံုးက်ပ္ အျမတ္ရတယ္ ဆိုေတာ့ တစ္မနက္ခင္း လာစီ႐ုံနဲ႔ တစ္ဆယ္ ဝန္းက်င္မွာ အျမတ္ရတာကိုး"
"ဒါေပမဲ့ ေန႔စားလုပ္တယ္ ဆိုတာ သမၼာအာဇီဝ အစ္ကိုရ။ ဒါက ေခါင္းပံုျဖတ္တာ ..."
"သူတို႔ကေတာ့ အဲဒီလို စဥ္းစားမွာ မဟုတ္ဘူး ငါ့ညီ"
"ဒါ့ေၾကာင့္ ပ်က္စီးတယ္ ေျပာတာေပါ့"
"ေအးေလ ... ဒါေပမဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးဆိုတာ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္မႈ ရွိတယ္ ..."
ပါးစပ္က ငန္ရ ခါးသည့္အထဲ ဦးစဥ္းစားႀကီးက ေရွ႕ေန အလိုက္ေကာင္း ေနေတာ့ အေမ အေတာ္ေလး စိတ္တိုလာသည္။
"ကဲ .. ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ငါးဖယ္ျခစ္ထဲ ငါးပုတ္သင္ ေရာတာကိုေရာ ... က်ဳပ္က ငါးသည္ကို အျပစ္မတင္လို႔ ဘယ္သူ႔ကို အျပစ္တင္ရမလဲ ... မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ... ဘယ္လို အေၾကာင္းနဲ႔ ဘယ္လို အက်ိဳးလည္း အမိန္႔ရွိပါဦး ..."
အေမက ခပ္ေငါ့ေငါ့ ေျပာေတာ့ သားငယ္က တဟားဟား ထရယ္သည္။ သားႀကီးကေတာ့ အေမ့မ်က္ႏွာကို ခပ္ေငးေငး ၾကည့္ေနၿပီးမွ သူ႔ေခါင္းကိုသူ ကုတ္ကာ မရယ္ခ်င့္ ရယ္ခ်င္ႏွင့္ ရယ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ပင့္သက္ကို မသိမသာ ႐ိႈက္သည္။
"ဒါေတာ့ သိဘူးေလ ..." ဟု ခပ္တိုးတိုး ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေျပာေလသည္။
🔲
#မစႏၵာ
No comments:
Post a Comment