" အေရာင္မဲြမဲြ ခုိငွက္တစ္ေကာင္ "
===================
#ေနဝင္းျမင့္
(၁)
စင္စစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၆ ရက္ေန႔က သူ႕အသက္ ၄ဝ တင္းတင္း ျပည့္ခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ၁၉၉၂ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၆ ရက္ေန႔ကုိ သူ႕အသက္ ၄ဝ ျပည့္သည့္ေန႔အျဖစ္ သူ မွတ္မွတ္သားသားရွိခဲ့သည္။
၁၉၅၂ ခုႏွစ္မွာ ေမြးေသာ သူသည္ အေပါင္းအႏုတ္အေျမႇာက္အစားေလး တတ္ေျမာက္လာခဲ့ေသာ အခ်ိန္ကာလကပင္ အသက္ ၄၀ ျပည့္မည့္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ကုိ ႀကိဳတင္တြက္ဆကာ ေစာင့္စားေနခဲ့ဖူးသည္။
ေနာက္ေတာ့လည္း အသက္ေတြ ႀကီးရင့္လာတာနဲ႔အမွ် ေမ့သြားတာပါပဲ။ မႏွစ္က သူ႔အသက္ ၃၉ ႏွစ္ျပည့္ေတာ့ ေနာက္ႏွစ္မွာ ၄ဝ ျပည့္ေတာ့မွာပါလားဆုိေတာ့ တစ္ခါျပန္သတိရလာျပန္သည္။ အဲဒီတုန္းက သူ႕ေမြးေန႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႕ေသြ႕ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာ သူသည္ ေနာက္ႏွစ္ ၄ဝ ျပည့္ရင္ေတာ့ ေမြးေန႔ပဲြေလး လုပ္ဦးမည္ဟု သူစဥ္းစားထားခဲ့သည္။
ဒါေပမဲ့ အ့ံၾသစရာေတာ့ေကာင္းသား၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနခဲ့ရေသာ ၄ဝ ျပည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၆ ရက္ေန႔ မနက္က မိမိေမြးေန႔ကုိ မိမိ ေမ့ေနတာပဲ ျဖစ္သည္။ ခါတုိင္းလုိပင္ အနႏၲဂုဏ္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကေလးမွာ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ေဝဖန္ေရးဆရာေတြႏွင့္ ေရာက္တတ္ရာရာေျပာရင္းက မနက္ခင္းတစ္ခင္းလုံးကုိ သုံးျဖဳန္းပစ္ခဲ့သည္။ စကားဝုိင္းၿပီးလုိ႔ ခဲြခြာခါနီးမွ
“ဒီႏွစ္ ဆရာရွမ္းမရွိေတာ့လုိ႔ ေမြးေန႔မလုပ္တာလား၊ ဘုိခုိင္ႀကီးနဲ႔ ခင္ဗ်ားကေတာ့ လုပ္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္ဗ်ာ၊ မဟုတ္ဘူးလား ကုိပုိက္”
ကုိစုိးျမင့္လတ္က ကုိယ္ယဥ္မင္းပုိက္ကုိေျပာရင္းက သူ႕လက္ေတြကုိ ဖ်စ္ညႇစ္သည္။ သူတုိ႔ ဆုံေတြ႕ေနက် သည္လူစုေတြထဲမွာ ေဖေဖာ္ဝါရီသား သုံးေယာက္ပါသည္။ ဆရာရွမ္း၊ ဆရာေမာင္ခုိင္မာႏွင့္ သူ။ အဲသည္ေတာ့ သူ၏ အသက္ ၄ဝ ျပည့္ ေမြးေန႔ကုိ သူ သတိရသြားသည္။
(၂)
ကုိယ္တုိင္က ေမြးေန႔ပဲြမလုပ္ဖူးေသာ္လည္း ေမြးေန႔ပဲြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ သူေရာက္ဖူးသည္။ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သတိတရ ဖိတ္သည့္အခါတုိင္း ေမြးေန႔ဖိတ္စာကတ္ျပားေလးေတြကုိ စာအိတ္ညိဳႀကီးတစ္လုံးထဲမွာ သူ သိမ္းထားတတ္သည္။ တခ်ဳိ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ့ သူတုိ႔ ေမြးေန႔ေတြထက္ သားသမီးေတြရဲ႕ေမြးေန႔ကုိ ႏွစ္စဥ္ဝတ္မပ်က္ က်င္းပေလ့ရွိ၏။
တစ္ခါတစ္ခါ ပ်င္းပ်င္းရွိလွ်င္ စာအိတ္ညိဳႀကီးထဲက ဖိတ္စာေလးေတြ သြန္ခ်ကာ ဖတ္ေနမိတတ္တာလည္း ရွိသည္။
'သမီး လင္းလင္သက္ခုိင္မင္းရဲ႕ ေမြးေန႔ပဲြကုိ ဦးဦး ဆက္ဆက္ ၾကြခဲ့ပါရွင္။ သမီးရဲ႕ ေလးႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔မွာ သမီးလူႀကီးမိဘေတြကုိ ကန္ေတာ့ခ်င္လုိ႔ပါ'
လင္းလင္းသက္ခုိင္မင္းတဲ့။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္၏ သမီးေလးျဖစ္သည္။ အခုဆုိရင္ အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ရွိေရာ့ေပါ့။ အျခား ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားေသာ သူတုိ႔မိသားစုႏွင့္ မေတြ႕ရတာၾကာၿပီ။
'သားသား ရန္ရွင္းေက်ာ္ေခါင္ရဲ႕ ရွစ္ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔ကုိ ဦးဦးလာခဲ့ပါေနာ္။ သား ေရခဲမုန္႔ေကၽြးခ်င္လုိ႔ပါ'
ဆုိေသာ ဖိတ္စာကတ္ ပုိင္ရွင္ေလးကေတာ့ ဆယ္ႏွစ္သားမွာ ေရနစ္ေသဆုံးသြားခဲ့သည္။ သူလည္း ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ သားေလးျဖစ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အသက္ကေလးရလာေတာ့လည္း ေမြးေန႔အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေရွာင္တယ္ ရယ္လုိ႔မဟုတ္ဘဲ ခပ္ခြာခြာကေလး ေနခဲ့တာၾကာၿပီ။
စာေလးေပေလး ေရးလာခဲ့သည့္ သည္ဘက္ကာလေတြမွာေတာ့ သူေလးစားရေသာ ဆရာဒဂုန္တာရာႏွင့္ အေမ လူထုေဒၚအမာေမြးေန႔ေတြကုိ သူ ေရာက္ရွိေနတတ္ျပန္သည္။
သည္ေမြးေန႔ေတြမွာ တူညီတာတစ္ခုက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ က်င္းပတာပဲျဖစ္သည္။
ေမြးေန႔ပဲြမွာ မေတြ႕ရတာၾကာသူေတြ၊ ေရးေဖာ္မ်ား၊ ဆရာသမားမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ေရးသစ္က ကေလာင္ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ရႀကံဳရတာကုိ သူ ၾကည္ႏူးသည္။
သည္ႏွစ္ ေမလထဲမွာ က်င္းပေသာ ဆရာဒဂုန္တာရာေမြးေန႔မွာ အစီအစဥ္မရွိဘဲ သူ စကားေတြ ထေျပာရသည္။ အဲသည္တုန္းက ၁၉၄ဝ အုိးေဝမဂၢဇင္းမွာ ဆရာေရးခဲ့ေသာ 'ေႏြဦး' ေခါင္းႀကီးကုိ သူစိတ္ေရာက္သြားသည္။
ေႏြဦး၏ ရနံ႔သစ္ ပန္းပြင့္မ်ားအေၾကာင္း ဥၾသငွက္အေၾကာင္း၊ ေလညင္းႏွင့္ မုိးတိမ္မ်ားအေၾကာင္း၊ အေရာင္အေသြးစုံ ပက္ႀကဲထားေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လုိ လွပေသာ တိမ္းမူးဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္ ေႏြဦးေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကုိ သူဘာျဖစ္လုိ႔ ေျပာျဖစ္သြားသည္ကုိပင္ သူစဥ္းစားလုိ႔မရ။ အလြတ္ရေနတတ္ေသာ ေႏြဦးေခါင္းႀကီးထဲက စာပုိဒ္တခ်ဳိ႕ သူဘာျဖစ္လုိ႔ မရြတ္မိတာလဲ သူ စဥ္းစားလုိ႔မရ။
ေနသည္ ပူျပင္းစြာေတာက္ေလာင္ဆဲ၊ ေႏြဦး၏ ေရွ႕ေတာ္ေျပး ေလ႐ူးသည္ ပဋိပကၡျပဳလ်က္ ေဝွ႔ဝန္းလုိက္ေလရာ ယဲ့ယဲ့သာရွိေနေသာ သစ္ရြက္ေျခာက္မ်ားသည္ ေျမေပၚသုိ႔ လြင့္စဥ္ေၾကြက်ကာ ခႏၶာသိမ္းသြားၾကကုန္၏။
ထုိအခါ ရြက္ေဟာင္းေၾကြလ်က္ ရြက္သစ္လဲရၿမဲ 'ေလာကရာဇဝင္လမ္းေၾကာင္း သေဘာတရား' ကုိ မလြန္ဆန္ႏုိင္ေသာ သစ္ပင္ ပန္းမန္တုိ႔သည္ ရြက္ေဟာင္းကုိ စြန္႔ပယ္၍ ရြက္သစ္ကုိ ….
ေလာကရာဇဝင္လမ္းေၾကာင္း သေဘာတရား ….
ဆရာ့ေမြးေန႔က ျပန္ေတာ့လည္း သူ႕မွာ ေတြးစရာေတြပါလာခဲ့သည္။ ႏုိဝင္ဘာလမွာ က်င္းပတတ္ေသာ အေမလူထု ေမြးေန႔ပဲြကုိ သြားတုိင္း ေတာင္သမန္အင္းက်ယ္ႀကီးရဲ႕ အဦးက ေတာင္ေလးလုံးေက်ာင္းတုိက္မွာ သူတုိ႔ တည္းၾကသည္ခ်ည္။
မည္စည္ပင္တန္းမွာ လမ္းေလွ်ာက္၊ သူငယ္ခ်င္းကေဖးႏွင့္ ခေရရိပ္ေတြမွာ၊ မဟာဂႏၶာ႐ုံေက်ာင္းတုိက္၏ ေအးျမေသာ တရားရိပ္သာမွာ၊ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရား ပရိဝုဏ္ထဲမွာ မႏၲေလး၏ ရနံ႔ေတြကုိ ႐ွဴ႐ႈိက္ရင္း ကဗ်ာေတြ ရြတ္ၾက၊ စာေတြ ရြတ္ၾက၊ သီခ်င္းေတြ ဆုိၾက။
အသက္ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္ အေမရဲ႕
'ကၽြန္မ လူပုိလူလွ်ံတစ္ေယာက္အျဖစ္ မေနခ်င္ပါဘူး။ စာေတြကုိ ေရးေနဦးမွာပါ။ ႏုိင္သေလာက္ဝန္ကုိ ကၽြန္မ ထမ္းသြားဦးမွာပါ'
ဆုိေသာ စကားေတြကုိ သူၾကားနာခဲ့ရသည့္ေနာက္ပုိင္း သူ၏ ပ်င္းရိေလးတဲြ႕ေသာစိတ္ေတြကုိ ထုိစကားစုက ေျခာက္လွန္႔ေမာင္းႏွင္ပစ္တတ္သည္။
တစ္ခါက အေမ့ေမြးေန႔တစ္ေန႔မွာ အေမက သူ႕ကုိ ဆုံးမဖူးသည္။ 'ကၽြန္ေတာ့္ဘဝဇာတ္ေၾကာင္း' ထဲမွာ ဆရာေသာ္တာေဆြက သူႏွင့္ ကဗ်ာဆရာေမာင္ခုိင္မာတုိ႔ အလဲအကြဲက မ်ားေၾကာင္း ေရးခဲ့ဖူးသည္။
ထုိ ႐ူမဝ မဂၢဇင္းကုိ အေမဖတ္ရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္ဟန္တူသည္။
“သား … မင္းနဲ႔ ေမာင္ခိုင္မာအရက္ေတြ အရမ္းေသာက္တယ္ဆုိ၊ အေမ ဖတ္ရတယ္။ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္စိတ္ဆုိတာ ဘယ္ကမွ ေရာက္လာတာမဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္ဝမ္းထဲမွာ နဂုိက ရွိၿပီးသား။ အဲဒီအကုသုိလ္စိတ္ကုိ အရက္က ထၾကြႏုိးၾကားေစတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အက်ဳိးဆက္တရားေတြသာ ရရွိေစတယ္။ မင္း အေမ့ကုိ ကတိေပးပါ။ ေနာက္ မေသာက္ပါဘူး လုိ႔ ….”
“ဆရာေသာ္တာေဆြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ စေနက်ပါ အေမ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဲသည္ေလာက္ မေသာက္ပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမ့ကုိ ကတိေပးပါတယ္”
သည္ေနာက္ေတာ့ ဆရာေမာင္ခုိင္မာလည္း အရက္မေသာက္ျဖစ္တာၾကာၿပီ။ သူလည္း မေသာက္ျဖစ္ေတာ့။ အသက္ ၄ဝ ျပည့္သည့္ေန႔ကေတာ့ အနႏၲဂုဏ္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကေလးက အထြက္မွာ ကုိစုိးျမင့္လတ္ကုိ ခ်ိန္းျဖစ္သြားသည္။
“ကၽြန္ေတာ့္ေမြးေန႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေမ့ေနတယ္။ ေမ့ခ်င္လုိ႔သာ ေမ့တာပါဗ်ာ၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္စားလာခဲ့တဲ့ရက္ပါ။ အသက္ေလးဆယ္ ခံစားမႈကုိ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္ကတည္းက သိခ်င္ေနခဲ့တယ္။ ငယ္ငယ္က ငါ အသက္ေလးဆယ္မွာ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လုိဘဝနဲ႔ ဘယ္လုိ႐ုန္းကန္ေနရလဲဆုိတာ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ခက္တဲ့ကိစၥမဟုတ္လား။ ကေန႔ေတာ့ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ ဘာမွ ထူးထူးဆန္းဆန္းမဟုတ္တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ ခရီးကုိ ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူဆုိတာ ငယ္ဘဝေတြကုိလည္း ေအာက္ေမ့၊ လက္ရွိဘဝကုိလည္း သုံးသပ္၊ အနာဂတ္ကုိလည္း ေမွ်ာ္လင့္၊ ဒါပဲမဟုတ္လား။ အင္းေလ … ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ဟာ မေန႔တစ္ေန႔ကလုိပါပဲ။ ဘာမွ ေရေရရာရာမရွိျခင္းဟာ မေန႔တစ္ေန႔ကလုိပါပဲ”
အဲသည္ေန႔ညေနက အုတ္ထရံျမင့္ျမင့္ႀကီးေဘးက ခ႐ုိးခ႐ုိင္ အိမ္ဆုိင္ကေလးဆီကုိ သူတုိ႔ သြားၾကသည္။
သည္တစ္ခါ ခြင့္လႊတ္ပါ အေမ …
(၃)
သူစဲြလမ္းေသာ ဆုိဗီယက္ကဗ်ာဆရာ Rasual Gomzatov ၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ သူ မၾကာခဏ ရြတ္ေနတတ္သည္။
My childhood days are far behind,
In vain I cry and Yearn.
No plea and no ppeal of mine.
Can make those days return.
ငယ္ဘဝေတြဟာ ဟုိေဝးေဝး ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီတဲ့။ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ငယ္ဘဝကုိ ျပန္လုိခ်င္လုိ႔လည္း မခ်ည္းႏွီးေပါ့တဲ့။ ငယ္ဘဝေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မရႏုိင္ေတာ့ဘူးေလတဲ့။
ငယ္ဘဝေတြကုိ ျပန္မရႏုိင္ေတာ့ေသာ္လည္း ငယ္ရိပ္ငယ္ေသြးေတြကုိ သူ တစ္ခါတစ္ခါ သတိရသည္။ ဧရာဝတီ၊ ေရႊေရာင္ျမက္ခင္းမ်ား၊ ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္းမ်ား၊ ေရနံစင္မ်ား၊ ဆည္ေျမာင္း ေရေသာက္စုိက္ခင္းမ်ား၊ မုန္းေခ်ာင္းစပ္က ရြာမ်ား၊ ဧရာဝတီျမစ္ဆိပ္က တက္လွ်င္ သံတုိင္းေလွဆိပ္ကုိ ေရာက္မည္။ ကမ္းပါးျမင့္ျမင့္ေပၚမွာ ကူးတုိ႔ေလွခရီးသည္ေတြကုိ ေစာင့္ဆုိင္းေနတတ္ေသာ ျမင္းရထား (ျမည္းလွည္း) တခ်ဳိ႕ရွိမည္။ သက္ငယ္မုိး အိမ္ကုပ္ကုပ္ကေလးေတြရွိမည္။ ထေနာင္းပင္ေတြ စီကာရီကာ ရွိမည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္း တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚမွာ ေျပာင္းခင္းႏွင့္ ယာခင္းေတြရွိမည္။ အလြန္ၾကမ္းတမ္းခက္မာေသာ သံကုိင္း-ကုန္းေဇာင္းလမ္းဆုံးလွ်င္ ကုန္းေဇာင္းကုိေရာက္မည္။
အဲသည္ရြာကေလးမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူ ေနထုိင္ခဲ့ဖူးသည္။ ထေနာင္းပင္ႏွင့္ စိန္ပန္းပင္ေတြ ရွိေနတတ္ေသာ၊ ကႏၲာရအပင္ႏွင့္ အဘုိးႀကီး-အမယ္ႀကီး ပင္ေတြရွိေနတတ္ေသာ စာသင္ေက်ာင္းကေလးမွာ ႏွစ္အတန္ၾကာ သူ ေနခဲ့ဖူးသည္။
ေျမာင္းေပါင္စပ္မွ လွမ္းျမင္ရတတ္ေသာ ေရနံေခ်ာင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ပုပၸားေတာင္ျမင့္ျမင့္သည္လည္းေကာင္း သူ႕အဖုိ႔ ရင္ခုန္စရာျမင္ကြင္းေတြ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ေညာင္လွသူျဖစ္ေသာ မိခင္ကုိ ႏြယ္၍ ေနာင္ ေရနံေခ်ာင္းကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာအခါ ေရနံေခ်ာင္းသည္ သူထင္တာထက္ ပုိမုိလွပေနသည္ဟု ထင္သည္။
ေညာင္လွျမစ္ဆိပ္က တက္လွ်င္ တစ္ဆစ္ခ်ဳိးေကြ႕ေတြ မ်ားေသာ၊ အတက္အဆင္းေတြ မ်ားေသာ၊ ေခ်ာင္းနိမ့္ေရေက်ာ္ကေလးေတြ ရွိတတ္ေသာ ေရနံေခ်ာင္းသည္ ရွက္ရြံ႕တတ္ေသာ သတုိ႔သမီးေလးလုိ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
သည္တုန္းကေတာ့ သူခ်စ္ေသာ ပထဝီဝင္ႏွင့္အတူ သူ႕ငယ္ဘဝသည္ စီးေပ်ာ္ယွက္ႏြယ္ေနသည္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအုိႀကီးေတြမွာ သီးသီးထုရတာ၊ ေပသီးပစ္ရတာ၊ ဒီထုိးရတာ၊ မုန္းေခ်ာင္းစပ္က သဲျပန္႔ေသာင္ျပင္ေတြမွာ ပဲပင္ႏုနုကေလးေတြ လုိက္ေကာက္ရတာ၊ ခံသီးခ်ဥ္ခ်ဥ္ကေလးေတြ ၿမံဳ႕ရတာ၊ မုန္းငါးႀကီးေတြကုိ ငါးစာေကၽြးရတာ၊ ေဆာင္းတြင္း ႏွင္းေဝေဝမွာ တလင္းေခါက္ရတာ၊ ေႏြေရခ်မ္းစင္ကေလးေတြမွာ ေရလုိက္ျဖည့္ရတာ၊ ဗုံရွည္ဝုိင္းေတြေနာက္ကို တေကာက္ေကာက္လုိက္ရတာ၊ ေက်ာင္းႏွင့္ေဝးရာ ဇရပ္တစ္ေဆာင္ေဆာင္မွာ ေနကုန္ေနခန္း ေဆာ့ကစားရတာ …
သည္ေနာက္ေတာ့ သူ ရန္ကုန္ေရာက္လာသည္။ ေက်ာင္းတစ္ဖက္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ရင္း ဝင္ေငြရွာရတာကုိလည္း သူ ေမ့လုိ႔မရႏုိင္။ သည္လုိႏွင့္ သူ႕အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္မွာ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာရျပန္သည္။ မဲြျပာေရာင္ဝတ္စုံ ဖုိး႐ုိးဖားရားႏွင့္ သူ ဆီပုံးေတြကုိ လွိမ့္ဖူးသည္။ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီးေတြထဲကုိ ဆီျဖည့္ဖူးသည္။ အင္မတန္သန္မာေသာ ေျမစုိင္ခဲႀကီးေတြကုိ ေပါက္ခၽြန္းတစ္လက္ျဖင့္ ေနကုန္ေနခန္း ေပါက္ရဖူးသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ သူ႕ငယ္ဘဝအဆစ္အပုိင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ပုိးနားသန္ေကာင္တစ္ေကာင္ႏွင့္ တူေနခဲ့ဖူးသည္။ တစ္ေျဖာင့္တည္း သြားေနရာက အတုိ႔အထိမ်ားလာေသာအခါ ေခြေခါက္ေနရေသာ အခ်ိန္ေတြက ပုိမုိမ်ားျပားေနတတ္သည္။
ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ အတြင္းမွာ ဘဝ၏ တုိ႔ထိမႈ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြေၾကာင္ အေကြးလုိက္ေခြေခါက္ေနရေသာ အခ်ိန္ကာလ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ တစ္ခါတစ္ခါ ႏွေျမာေနတတ္ေလသည္။ သူ႕ဘဝထဲက အကန္႔ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားထဲမွာ သီခ်င္းဂီတ အကန္႔ကေလးတစ္ကန္႔ အေၾကာင္းကုိလည္း သူ အမွတ္တရ ေျပာရဦးမည္ ျဖစ္၏။
သူ ငယ္စဥ္ကပင္ သီခ်င္းေတြကုိ ႏွစ္သက္သည္။ ေနာက္ေတာ့လည္း မဟာဂီတသီခ်င္းေတြကုိ သူ သီဆုိျဖစ္ျပန္သည္။
ရန္ကုန္ပန္တ်ာ ေက်ာင္းဝင္းထဲက ႀကိဳးတပ္တူရိယာဌာနထဲမွာ သူ အၿမဲလုိလုိ ရွိေနတာမ်ားသည္၊
အသံလႊင့္႐ုံ Studio B ထဲမွာ သူ ရွိေနတာမ်ားသည္၊
ဆင္ေျခဖုံးနယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မဂၤလာဧည့္ခံပဲြေတြမွာ ရွိေနတာမ်ားသည္။
သည္လုိႏွင့္ သူ စနစ္တက်တက္ယူရင္း သီခ်င္းဂီတထဲမွာ ဘဝကုိ နစ္ျမႇဳပ္ပစ္လုိက္ဖုိ႔ သူ စိတ္ကူးသည္။
တစ္ေန႔ေတာ့ သူ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ သီခ်င္းဂီတကုိ သူစြန္႔လႊတ္ဖုိ႔ ျဖစ္လာသည္။
“တုိ႔ဝုိင္းက တနလၤာ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ေသာၾကာ ဟုိတယ္မွာ ေဖ်ာ္ေျဖဖုိ႔ ရွိသည္။ သီခ်င္းႀကီးနဲ႔ ေခတ္ေဟာင္းေတြ ဆုိရမည္။ တစ္ဝုိင္းလုံးအတြက္ သုခမေၾကးရမယ္။ tip ရရင္လည္း ရသလုိေပါ့”
“ဟုိတယ္မွာဆုိတာ ဘယ္လုိလဲဆရာ။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြကုိ ေဖ်ာ္ေျဖရမွာလား”
“ႏုိင္ငံျခားသားေရာ ျမန္မာေတြေရာေပါ့”
သည္လုိႏွင့္ ျမစ္ေလတျဖဴးျဖဴးရေသာ ဟုိတယ္တစ္ခုမွာ သူတုိ႔ ဝုိင္းတီးျဖစ္သည္။
အနီေရာင္ ကတၱီပါေကာ္ေဇာေပၚမွာ ေျခာက္လုံးပတ္၊ ေစာင္း၊ ဝါးပတၱာလား၊ ျမန္မာဂီတာ၊ တေယာေတြ စီကာရီကာ ရွိေနသည္။ ထုိညက ရပ္ႀကီးသူ ယုိးဒယားကုိ သူဆုိသည္။
ခန္းမထဲမွာ ဝါးပတၱလား၊ ေစာင္းသံႏွင့္ သံက်ကေလးေတြမွာ လုိက္တုိ႔ေပးေသာ ေျခာက္လုံးပတ္သံထက္ တေဝါေဝါ ေအာ္ဟစ္ဆူညံေနသံက စူးထြက္ေနသည္။
ႏုိင္ငံျခားသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စူးစုိက္နားေထာင္ေသာ္လည္း ေအာ္ကာဟစ္ကာ လက္ခုပ္လက္ဝါးတီးရင္း ထကသူေတြမွာ ျမန္မာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားျဖစ္ေနသည္။
ည ကုိးနာရီ ဝုိင္းသိမ္းေတာ့ တီးဝုိင္းဆရာက သူ႕ကုိေငြအစိတ္ထုတ္ေပးသည္။ သည္ဆရာသည္ သူ၏ ဆရာလည္းျဖစ္သည္။ ဒါေပမဲ့ သူဆုံးျဖတ္ၿပီးၿပီ။
“ဗုဒၶဟူးည လာခဲ့ဦး။ ေရာ့ လမ္းစရိတ္”
“ကၽြန္ေတာ္ မလာေတာ့ဘူးဆရာ။ ေနာက္ ဘယ္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းဆုိမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး”
“ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ၊ နည္းလို႔လား”
“မဟုတ္ပါဘူးဆရာ၊ ဆရာလည္း သိသားပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဂီတဟာ မူး႐ူးေနတဲ့လူေတြကုိ ေဖ်ာ္ေျဖဖုိ႔မွ မဟုတ္ဘဲ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဂီတဟာ tip ေပးရင္ ဆုိျပရတဲ့ဂီတမ်ဳိးမွ မဟုတ္ဘဲ ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္သြားေတာ့မယ္”
ထူထဲေသာ မွန္တံခါးခ်ပ္ႀကီးကုိ တြန္းဖယ္ၿပီး ထြက္လာသည့္အခါ ေစာင္းသံအခ်ဳိ႕ သူႏွင့္အတူ ခုန္ကာေပါက္ကာ ပါလာေသးသည္။ ေနာက္ေတာ့ ဂီတသံသည္ သူႏွင့္ေဝး၍ေဝး၍ က်န္ခဲ့ေလသည္။
(၅)
ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္အတြင္းမွာ သူ အမွတ္တရအရွိဆုံးမွာ သူ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝက ပထမဆုံးေရးခဲ့ေသာ စာမူကေလး ပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပခံရျခင္းျဖစ္သည္။
စင္စစ္ ထုိစာမူကေလးကုိ မဂၢဖင္းတုိက္သုိ႔ သူ သြားပုိ႔ရဲသည္မဟုတ္။ စာမူေခါက္ကေလးကုိလိပ္ကာ Book Post ဟု ေရးၿပီး တံဆိပ္ေခါင္း ကပ္ေပးလုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ တစ္လမရွိတရွိမွာ သူ႕စာမူေရြးမေရြး သူသိခ်င္လာသည္။
ဒါေပမဲ့ သူ မဂၢဇင္းတုိက္သုိ႔ မသြားရဲ။ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ ဆုိသူေတြႏွင့္ စကားမေျပာရဲ။ ၿပီးေတာ့ စာတုိက္ကပုိ႔လုိက္ေသာ သူ႕စာမူ ေရာက္လာသလား၊ မေရာက္လာသလားလည္း သူမသိ။ သူ တယ္လီဖုန္းဆက္လုိက္ဖုိ႔ စိတ္ကူးသည္။
“မုိးေဝမဂၢဇင္းတုိက္ကလား ခင္ဗ်ား”
“ …………………………….”
“ကၽြန္ေတာ္ာမူေလးအေျခအေန သိခ်င္လုိ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ စာတုိက္က ပုိ႔လုိက္တာပါ”
“ …………………………….”
“ေခတ္ေပၚျမန္မာဇာတ္သဘင္ရဲ႕ အျပင္အကၤ် ီပါ။ ဇာတ္သဘင္ေဝဖန္ေရးေဆာင္းပါးပါ”
“ …………………………….”
“ခင္ဗ်ာ”
'စက္တင္ထားပါတယ္' ဆုိေသာ အေျဖကုိ ထုိစဥ္က သူနားမလည္ပါ။ နားလည္သူကုိေမးေတာ့ ပုံႏွိပ္ေနၿပီလုိ႔ ေျပာတာေပါ့ကြ ဟုဆိုသည္။ သူ အ့ံၾသထိတ္လန္႔သြားသည္။ သူ႕တစ္ကုိယ္လုံး ပူေႏြးသြားသည္။ မဂၢဇင္းထြက္မည့္ရက္မွာ သူ အင္းစိန္က စာအုပ္ဆုိင္ကေလးကုိ သူေန႔တုိင္းသြားသည္။ ထုိစဥ္က မုိးေဝမဂၢဇင္းမာတီကာက မဂၢဇင္းေနာက္ေက်ာဖုံးမွာ ျဖစ္သည္။
ေနာက္ေက်ာဖုံးမွာ သူ ကမန္းကတန္းရွာေဖြလုိက္ေတာ့ …
သူေနထုိင္ရာ တညင္းကုန္းကုိ စာအုပ္ကုိင္ရင္း သူေျပးလာခဲ့သည္။
“အေမ … ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာျဖစ္သြားၿပီ၊ ဒီမယ္ ၾကည့္ပါဦး”
(၆)
သူ႕ အႏွစ္ေလးဆယ္ ျဖတ္သန္းမႈအတြင္းမွာ ခါးသီးေသာရက္စဲြတခ်ဳိ႕ ရွိသည္။ ဒုိင္ယာရီေဟာင္းမ်ားရွိသည္။ တခ်ဳိ႕ႏွစ္ေတြမွာ သူ ဒုိင္ယာရီမေရးျဖစ္။ ညေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ေတြ႕ခဲ့ ရင္ခုန္ခဲ့ဖူးေသာ ပထမဦးဆုံး သူမႏွင့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေဝးသြားခဲ့ရၿပီး ၁၇ ႏွစ္ၾကာမွ ပထမဦးဆုံးျပန္ေတြ႕ရေသာအခါ (သူ႕မွာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ရေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း) သူ ရင္ခုန္ခ်င္ေသးသည္။
သူမမ်က္ႏွာေပၚမွာ မွဲ႔ကေလးကုိ သူေငးၾကည့္တုန္းမွာပဲ သူမက စကားတစ္ခြန္းပဲေျပာသည္။
“ၾကာၿပီေနာ္”
ထုိၾကာၿပီေနာ္ ဆုိသည့္ ၁၇ ႏွစ္အတြင္းမွာ မ်က္ႏွာမွာ မွဲ႔ပါေသာ ဒုတိယသူမႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့ဖူးေသးတာကုိလည္း သူတစ္ခါတစ္ခါ သတိရေနတတ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္ရက္စဲြေတြက အိပ္မက္ေတြပဲ ျဖစ္သည္။ မုိးလင္းေတာ့လည္း သိသလုိလုိ မသိသလုိလုိ ဝုိးဝါးေရာေထြး။
အခုေတာ့ သူ႕မွာ တစ္ခါတစ္ခါ စိတ္ေကာက္တတ္ေသာ၊ ကေလးဆန္ေသာ၊ စုလွျဖဴႏွင့္ မီကုိဇူးဇင္ ႀကိဳက္ေသာ၊ သူ႕ဝတၳဳေတြထက္ သူ႕ဝတၳဳစာမူခကုိ ႏွစ္သက္ေသာ၊ ေစ်းကျပန္တုိင္း ျမည္တြန္ေတာက္တီးတတ္ေသာ ဇနီးတစ္ေယာက္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ သားႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ တစ္မ်ဳိးစီျဖစ္သည္။ အႀကီးေကာင္က ဘာကုိမွ အေလးအနက္မထားတတ္သေလာက္ အငယ္ေကာင္ကေတာ့ သုံးတန္းႏွင့္ ဝတၳဳေတြေရးကာ အိမ္ကုိလာတတ္ေသာ ဆရာေမာင္ခုိင္မာတုိ႔၊ ဆရာယဥ္မင္းပုိက္တုိ႔၊ ဆရာကုိၾကည္ႏုိင္တုိ႔ကုိ သူ႕ဝတၳဳေတြ ျပတတ္သည္။ “ေက်ာ္ေက်ာ္ႏွင့္ ေဇာ္ေဇာ္သည္” သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္။ ေက်ာ္ေက်ာ္သည္ မူးယစ္ေဆးဝါးသုံးစဲြ၍ ေဇာ္ေဇာ္က စာေတာ္ပါသည္။ ေက်ာ္ေက်ာ္က တစ္တန္းလုံးႏွင့္ ရန္ျဖစ္၍ ေဇာ္ေဇာ္က သည္းခံတတ္ပါသည္။
တစ္ေန႔ အဲသလုိအစခ်ီကာ ေရးသားထားေသာ သူ႕ဝတၳဳတုိႏွစ္ရြက္ကုိကုိင္ရင္း သူစာေရးေနရာစားပြဲသုိ႔ အငယ္ေကာင္ ေရာက္လာသည္။
“ပါပါ၊ ဒီဝတၳဳကုိ စပယ္ျဖဴကုိေပးလုိက္ဗ်ာ၊ စာမူခ ထုတ္ခဲ့စမ္းပါ။ ႏွစ္ရြက္ဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္ရမလဲ”
သူ ထိတ္လန္႔သြားသည္။ မုိးေဝမဂၢဇင္းကုိ ပထမဆုံးစာမူ Book Post ႏွင့္ ပုိတုန္းက ခံစားမႈကုိ သူရရွိသြားသည္။ သားငယ္၏ ဝတၳဳေလးကုိ ကုိင္ရင္း သူ ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ငုိင္ေနမိသည္။ အသက္ေလးဆယ္ကုိ ထက္ဝက္ပုိင္း၍ ဒုတိယအႏွစ္ႏွစ္ဆယ္သည္ တြန္းထုိး႐ုန္းကန္ရေသာ အိမ္ေထာင္မႈဘဝျဖစ္သည္။ ေအာက္ဆီဂ်င္နည္းပါးေသာ ေရတြင္းပ်က္တစ္တြင္းထဲမွာ အိမ္လုပ္ေနသလုိ အၿမဲတမ္းမူးေနာက္ရီေဝရွိေနရေသာ္လည္း ထုိရသကုိပင္ ခုံမင္ဖက္တြယ္ကာ အသက္ေလးဆယ္ျပည့္ ေအာင္လံကုိ ေရတြင္းပ်က္ထဲမွာပဲ သူ စုိက္ထူမိခဲ့ၿပီ။
(၇)
I see old age ahead of me,
A heavy load he bears.
In vain I cry, Please let me be,\He blocks my way and stares.
သည္အေျခအေနအတုိင္း ေနပါေစေတာ့ဆုိေသာ္လည္း မရႏုိင္။ ဇရာကုိ ေရွ႕မွာ သူေတြ႕ေနရၿပီ။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း ဆရာသိန္းေဖျမင့္၏ အသက္ ၄ဝ ျပည့္ ဖိတ္စာကုိ သူ သတိရသြားတတ္သည္။
'မိတ္ေဆြ … သည္လုိနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဇူလုိင္ ၁ဝ ရက္ေန႔မွာ အသက္ေလးဆယ္ျပည့္ေတာ့မည္။
ေက်နပ္ေလက္ေအာင္ အက်ဳိးရွိစြာ ေနခဲ့ရတဲ့ ႏွစ္ေတြေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈထက္ ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ားက ပုိမုိျပည့္ညပ္ေနခဲ့ေသာ ဘဝခရီးပါပဲ။
သုိ႔ေပမဲ့ ဆုံ႐ႈံးမႈ၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြကုိ အပထားၿပီး လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာရင္ မိမိႏွင့္တကြေသာ လူ႕ဘဝတစ္ခုလုံး တည္ၿမဲေရးႏွင့္ တုိးတက္ေရးတို႔အတြက္ လႈပ္ရွားလုပ္ကုိင္ေနရမယ္ဆုိတဲ့အတြက္ သဘာဝတရားကုိ ယုံၾကည္တဲ့အတုိင္း လႈပ္ရွားလုပ္ကုိင္လုိ႔ေတာ့ ေနခဲ့တာပါပဲ'
ဆရာဒဂုန္တာရာကေတာ့ ဗိဗာေလနစ္ကုိးလ္၏ ႏွစ္ဆယ့္ငါးကုိ ခံစားမႈကူးကာ 'ဒဂုန္တာရာ၏ ဒဂုန္တာရာ' ေရးခဲ့သည္။ ထုိစာအုပ္အမွာစာမွာ
'ဤစာအုပ္မွာ ၿပီးလာရေလၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ဤစာအုပ္မွာ အဆုံးသက္ဟူ၍ မရွိေပ။ ေရွ႕ေလာကႀကီးတြင္ ေတြ႕ႀကံဳေလရသမွ်ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိ တုိးကာေရးၿပီးေနာက္ …. '
ဟု ေရးခဲ့ဖူးသည္။
သူလည္း ေဝေဝဝါးဝါးရွိလွေသာ သူ႕ျဖတ္သန္းမႈ အႏွစ္ ၄ဝ ကုိ ထားရစ္ကာ ေရွ႕ေလာကႀကီးမွာ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲဦးမလဲဆုိတာကုိ ေမွ်ာ္လင့္ရဦးမည္။ သူ႕ကုိ ေဗဒင္ဆရာသုံးေယာက္က အသက္ ၇၉ ႏွစ္ေနရမယ္ဟု ေဟာဖူးသည္။ သူသည္ ေဗဒင္ကုိ တစ္ခါတစ္ခါ ယုံၾကည္၍ တစ္ခါတစ္ခါ ယုံလုိ႔မရ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ သူ မွတ္မိသေလာက္ ေဗဒင္ဆရာသုံးေယာက္ကုိ သူေမးခဲ့ဖူးတာကုိေတာ့ သတိရသည္။ တစ္ေယာက္က မိတ္ေဆြျဖစ္၍ တစ္ေယာက္က ဆူးေလဘုရားလမ္း မွန္ခန္းထဲမွ ျဖစ္ကာ တစ္ေယာက္က လမ္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္သြားေနေသာ ပုဏၰားေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သုံးဦးစလုံးက ၇၉ ႏွစ္ေနရမယ္ဆုိေသာအခါ သည္တုိက္ဆုိင္မႈကုိ သူ အ့ံၾသသြား႐ုံမက ယုံၾကည္ပစ္လုိက္သည္။ ၇၉ ဆုိေတာ့ … ထားပါ ရွစ္ဆယ္။
အခု သူ႕အသက္ ေလးဆယ္ဆုိေတာ့ သူ႕ဘဝရဲ႕ ခရီးတစ္ဝက္က်ဳိးၿပီ။ ေဘာလုံးပဲြသာဆုိ ပထမပုိင္း ၿပီးသြားခဲ့ၿပီ။ အခု ဒုတိယပုိင္းအစ။ ေရွ႕ပုိင္းမိနစ္ေလးဆယ္မွာေတာ့ ဒဏ္ရာအနာတရမ်ားစြာႏွင့္ အ႐ႈံးဂုိးေပါင္းမ်ားစြာကုိ သူေပးခဲ့ရၿပီ။
(၈)
ခ႐ုိခယုိင္ စားပဲြကေလးေတြ ခင္းထားေသာ အိမ္ဆုိင္ေလးမွ သူတုိ႔ျပန္လာေတာ့ ညဥ့္ေတာ္ေတာ္နက္ေနၿပီ။ ဆယ္နာရီထုိးေတာ့မည္။ ဆယ့္တစ္နာရီႏွင့္ တညင္းကုန္းက ေရာက္ပါမွ။ သူ႕ျမင္ကြင္းထဲမွာေတာ့ ဆုိက္ကားတစ္စီးတေလမွပင္ မရွိ။ ခါတုိင္း လူပင္လယ္ႀကီးထကာ ဆူဆူညံညံရွိတတ္ေသာ အင္းစိန္ကားဂိတ္သည္ပင္ ေျခာက္ေသြ႕ေနၿပီ။ ေစ်းဆုိင္ေတြလည္း ပိတ္ထားၿပီ။
“လာဗ်ာ။ ဘုိကုန္းဘက္က ေလွ်ာက္ရေအာင္။ ျပည္ေတာ္သာ ထိပ္က်ရင္ ဆုိက္ကားတစ္စီးတေလ ရႏုိင္မယ္ ထင္ပါရဲ႕”
ေမွာင္ႏွင့္မည္းမည္း အေကြ႕အေကာက္ေတြမ်ားေသာ ဘုိကုန္းလမ္းဘက္က သူတုိ႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ေနာက္ထပ္ နာရီအနည္းငယ္ဆုိလွ်င္ သူ႕ေလးဆယ္ျပည့္ေမြးေန႔ ကုန္ဆုံးေတာ့မည္။
မနက္ကေတာ့ သူ႕ေမြးေန႔ကုိ သူ ေမ့ေနေသးသည္။ အခုက်ေတာ့လည္း ေမြးေန႔ရက္ကေလး ကုန္ဆုံးသြားမွာ သူ ႏွေျမာသလုိလုိ ျဖစ္ေနျပန္ပါပေကာ။ ျပည္ေတာ္သာထိပ္ေရာက္ေတာ့ ဆယ္နာရီခဲြေတာ့မည္။ ဆုိက္ကားမရွိ။ ကုိစုိးျမင့္လတ္ကေတာ့ ရြာမမွာ က်န္ခဲ့သည္။ သူတစ္ေယာက္တည္း လမ္းမေပၚမွာ ရွိေနသည္။ ဆယ္နာရီမထုိးခင္ တညင္းကုန္းကုိ ေရာက္ပါမွ။ သူ႕ေျခလွမ္းေတြကုိ ႏႈန္းျမႇင့္လုိက္သည္။
အင္းေလ … ဘဝဆုိတာ ကန္႔သတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ကာလထဲမွာ ခုိတစ္ေကာင္လုိ ညည္းရင္းညဴရင္း ေျပးလႊားေနရတာကုိ ေခၚတာထင္ပါရဲ႕။
လမ္းေပၚမွာ သူတစ္ေယာက္တည္း။ အသက္ေလးဆယ္ျပည့္ ေမြးေန႔ မာရသြန္ … သူ စဥ္းစားရင္း ေမွာင္ထဲမွာပဲ နာၾကည္းစြာ ၿပံဳးလုိက္သည္။
ေနဝင္းျမင့္
စက္တင္ဘာလ၊ ၁၉၉၂၊ ရင္ခုန္ပြင့္။
No comments:
Post a Comment