May 24, 2018

တစ္ေန႔ကို (၅) မိနစ္ပဲ အခ်ိန္ေပးပါ

"တစ္ေန႔ကို (၅) မိနစ္ပဲ အခ်ိန္ေပးပါ"
====================

                                              #ဝင္းၿငိမ္း

စာေရးခ်င္တဲ့လူငယ္မ်ားနဲ႔ ေတြ႕တိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျဖစ္တာကေတာ့ စာေရးတာကို ဝါသနာအေနနဲ့ပဲလုပ္ပါ။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အေနနဲ႔ကေတာ့ ပံုမွန္ဝင္ေငြရွိမယ့္ အလုပ္တစ္ခုရွိပါေစ ဆိုတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အရင္ေခတ္က စာေရးဆရာႀကီးမ်ား လံုးခ်င္းဝတၳဳေတြ ထုတ္ေဝရာမွာ ေစာင္ေရ ေသာင္းဂဏန္း ရိုက္ခဲ့ရတာပါ။ အခုေတာ့ လံုးခ်င္းျဖန္႔ခ်ိရာမွာ ေစာင္ေရ ၅ဝဝ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ဟုတ္ေနၿပီလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး၊ ဝတၳဳတိုေရးသူမ်ား ဆိုရင္လည္း ရလာတဲ့ စာမူခနဲ့ မိသားစု စားဝတ္ေနေရး ဖန္တီးဖို့ဆိုတာ လံုးဝ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥပါ။ ဒီေတာ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္က တစ္ဖက္၊ ဝါသနာပါတဲ့ စာေရးတာက တစ္ဖက္ လုပ္ၾကရပါတယ္။ ရံုးလုပ္ငန္းလို တနလၤာကေန စေနေန့အထိ အလုပ္လုပ္ၾကရၿပီး အားလပ္တဲ့ တနဂၤေႏြေန့မွာ စာေရးမယ္လို႔ အားခဲထားၾကေပမဲ့ တနဂၤေႏြေန့မွာ မိသားစုကိစၥ၊ သာေရးနာေရးကိစၥ၊ လူမႈေရးကိစၥ စတာေတြ ေပၚေပါက္လာျပန္တာမို့ စာမေရးျဖစ္ျပန္ဘူး။ တစ္ပတ္လံုး အလုပ္လုပ္ေနတုန္း ကာလအတြင္းမွာလည္း အခ်ိန္ရရင္ ရသလို ကိုယ္ေရးလက္စ ဝတၳဳကေလးအတြက္ စိတ္ကူးဥာဏ္ေတြ ေပၚေပါက္လာတတ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ တနဂၤေႏြမွာ လံုးဝအားလပ္သြားလို႔ စာေရးစားပြဲကိုလည္း ထိုင္လိုက္ေရာ ဘာေရးရမွန္းမသိ ျဖစ္သြားတဲ့ အႀကိမ္ေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳတတ္ပါတယ္။ ေရးၿပီးသားေလး ျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့လည္း ေကာင္းေနသား။ ဒါေပမဲ့ ေရွ႕ကို ဘယ္လို ဆက္ေရးရမလဲဆိုတာ ေပၚၿပီးသားစိတ္ကူးက အစရွာမရျဖစ္ေနတာမို႔ ဘာမွမေရးႏိုင္ဘဲ ငုတ္တုတ္ ေမ့ရတဲ့ အႀကိမ္ေတြမ်ားစြာ ရွိႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလထုတ္ The Writer မဂၢဇင္းမွာ ဝတၳဳေရးဆရာ ဂ်ယ္ရီ ကလီဗား က ၅ မိနစ္ ေလာက္ အခ်ိန္ေပးစမ္းပါ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာေရးဆရာမ်ား အတြက္ အႀကံျပဳထားတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ဒီလ ႏွစ္ေၾကာင္းေရး တစ္ေၾကာင္းျခစ္က႑မွာ ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။

အေရးပါတဲ့ ၅ မိနစ္
----------------------------

ခင္ဗ်ားတို႕ဘဝမွာ အခ်ိန္လံုးဝ မရွိဘူးဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ လက္မခံပါဘူး။ အခ်ိန္ နည္းနည္းကေလးေတာ့ ရွိမွာပါ။ တကယ္ကို နည္းနည္းေလးပါ။ ဘယ္ေလာက္ နည္းသလဲဆိုရင္ ၅ မိနစ္တည္းပါ။ တစ္ေန့ကိုမွ ၅ မိနစ္ တည္းပါ။ အဲဒီ ၅ မိနစ္က စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိေရာက္သြားႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပပါ့မယ္။

၅ မိနစ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ သံုးလို့ရႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ- အိမ္ကို ၿမိဳ႕ပတ္ရထားနဲ႔ ျပန္ေနတုန္း အခ်ိန္အတြင္းမွာ ထိုင္ေနရတဲ့ အခ်ိန္ထဲက ၅ မိနစ္ ရႏိုင္တာပဲ။ ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ့ သြားေနသူမ်ားအတြက္ကလည္း ကားပါကင္ထိုးၿပီး ရံုးေပၚမတက္ခင္ ၅ မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးလို့ ရႏိုင္တာပါပဲ။ အဲဒီလိုေပးတဲ့ အခ်ိန္ ၅ မိနစ္က ေစာေစာကေျပာတဲ့ ဘာဆက္ေရးရမွန္းမသိ ျဖစ္ကုန္တယ္ ဆိုသူေတြအတြက္ အမ်ားႀကီးအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိတာကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

အခ်ိန္ ၅မိနစ္မဟုတ္ဘူး၊ အမ်ားႀကီး ေပးႏိုင္ပါတယ္ဆိုတဲ့ သူေတြအတြက္လည္း ၅ မိနစ္ကေန စ ေစ ခ်င္ပါတယ္။ တစ္ေန့မွ ၅ မိနစ္တည္းလားဗ်ာ။ ဒီ ၅ မိနစ္နဲ႔ ဘာလုပ္လို့ရမွာလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္ေတြက အဲဒီ ၅ မိနစ္ကို အခ်ိန္မေပးႏိုင္တာလို့ေတာ့ ဆင္ေျခ မတက္ေစခ်င္ပါဘူး။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ၅ မိနစ္ကေလးနဲ့ စာဘယ္ေလာက္ ေရးႏိုင္မွာမို႔လို႔လဲလို့ စဥ္းစားခ်င္ စဥ္းစားပါလိမ့္မယ္။

စာေရးဖို့အတြက္ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ယူမွာလဲ။ ဒါက ပံုေသသတ္မွတ္ထားလို႔ မရတဲ့ကိစၥပါ။ ၅ မိနစ္မွာ စာ တစ္ေၾကာင္းေရးလို႔ ရခ်င္မွ ရပါလိမ့္မယ္။ ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ၅ မိနစ္မွာ စာမေရးပါနဲ့ဦး။ ဘာေရးမလဲဆိုတာကို စဥ္းစားေစခ်င္တာပါ။

စာလည္းမေရးနဲ႔ဦးလို့ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ ဒာဆို ခင္ဗ်ား လိုခ်င္တဲ့ ၅ မိနစ္မွာ ဘာလုပ္ရမွာလဲလို့ ေမးလာရင္ ဘာမွမလုပ္ပါနဲ့လို့ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေျဖမွာပါ။ တကယ့္ကို ဘာမွ မလုပ္ရပါဘူး။ ဘာမွမလုပ္ရဘူးဆိုတာနဲ့ ပတ္သက္ၿပီး အေၾကာင္းျပခ်က္ ႏွစ္ခုရွိပါတယ္။ ပထမအခ်က္ကေတာ့ ခင္ဗ်ား ကိုယ္တိုင္ ေျပာလာမယ့္ “ဘာမွ မဟုတ္တာ” ဆိုတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ဒုတိယအခ်က္က အဲဒီအခ်ိန္ကေလး အတြင္းမွာ စိတ္ကို လြတ္လပ္မႈ ေပးလိုက္ပါ။ အဲဒီလို လုပ္လိုက္ရင္ ဘယ္လိုခံစားရမယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳတဲ့အခါမွာ သိလာပါလိမ့္မယ္။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီးလို႔ ထင္ထားတဲ့ စိတ္ကူးေတြက ကိုယ့္ေခါင္းထဲကို အလိုလို ျပန္ဝင္လာပါလိမ့္မယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာပါ။ တစ္ေန့ကို ၅မိနစ္ေလာက္ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ထိုင္ၾကည့္ပါ။ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိလာပါလိမ့္မယ္။ Cool Hand Luke ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွာ ေပါလ္ႏ်ဴမင္ ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္က ေျပာဖူးခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခု ရွိပါတယ္။

“တစ္ခါတေလမွာ ဘာမွမလုပ္တာက အမ်ားႀကီး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေစတယ္” တဲ့။

ဒါေၾကာင့္ ၅ မိနစ္ အလဟႆ     ထိုင္လိုက္ျခင္းက ကိုယ့္အာရံုေတြကို ျပန္လည္စုစည္းေပးၿပီး ရၿပီးသားစိတ္ကူးေတြကို ျပန္လည္ရရွိေစႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္ပူတာေတြ၊ ေသာကေရာက္တာေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ေနၿပီး ကိုယ့္ဝတၳဳအတြက္ ဆက္ရမယ့္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။

ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား လုပ္ရမယ့္အလုပ္က ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး။ ၅ မိနစ္ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ထိုင္ၿပီး အေႏွာက္အယွက္ ကင္းမဲ့စြာနဲ႕ စိတ္ကူးေတြကို ျပန္လည္တူးဆြဖို့သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၅ မိနစ္ေလာက္ ေန့လယ္ အိ္မ္မက္မက္တယ္ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ဒီလို ၅ မိနစ္ စထိုင္တဲ့ ပထမေန့မွာေတာ့ စိတ္ကူးေတြက စုစည္းလို့ ရဦးမွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဒါဆို ဘယ္လို ဆက္လုပ္ရမလဲ။ စိတ္ကူးဆိုတာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စိတ္ကို ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးထားမွ ေပၚေပါက္လာမွာပါ။ ပထမရက္ေတြမွာ စိတ္က ဟိုေရာက္သည္ေရာက္ ပ်ံ့ႏွံ့ေနႏိုင္ပါေသးတယ္။ စိတ္ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ထားတတ္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ စိတ္ကူးေတြေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို အဓိကထားေလ့လာၾကတဲ့ ေဆးပညာ သုေတသီမ်ားကလည္း ဒီစကားကို ေထာက္ခံပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာသလို ၅မိနစ္ကေလးပဲ အခ်ိန္ေပးၿပီး လုပ္ၾကည့္ပါ။

ပထမေတာ့ ခင္ဗ်ား ထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဂ်ယ္ရီ ဆိုတဲ့ေကာင္က အရူးပဲ။ ၅ မိနစ္အတြင္းမွာ ဘာလုပ္လို့ရမွာလဲ။ အလကား အခ်ိန္ကုန္တာပဲ အဖတ္တင္တယ္လို႔ ေတြးေကာင္းေတြးပါလိမ့္မယ္။ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ထိုင္ေနပါဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားက...

“ငါ ဘာလုပ္ေနတာလဲ၊ လုပ္စရာအလုပ္ေတြက တစ္ပံုႀကီး ရွိေသးတယ္။ ကားကို ေရးေဆးရဦးမယ္။ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြ တင္ထားတဲ့ အစီရင္ခံစာေတြကိုလည္း ဖတ္ရဦးမယ္” စသျဖင့္ေပါ့။

ဒါလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အစပိုင္းမွာေတာ့ စိတ္မၿငိမ္ႏိုင္ေသးတဲ့အတြက္ ဒီလို စိတ္ကူးေတြေပၚမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာသလို ၅ မိနစ္သာ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ထိုင္ေနစမ္းပါ။ စိတ္ပူစရာေတြ၊ စိတ္ရႈပ္စရာေတြ အတတ္ႏိုင္ဆံုးမေတြးပါနဲ့။ ေန့စဥ္ရက္ဆက္ အဲဒီလိုထိုင္ေပးလိုက္ရင္ ခင္ဗ်ားစိတ္ေတြ ၿငိမ္လာလိမ့္မယ္။ စိတ္ၿငိမ္လာတာနဲ့ အမွ် စိတ္ကူးဥာဏ္ေတြလည္း ရင့္သန္လာပါလိမ့္မယ္။

တစ္ခုသတိထားဖို့က ခင္ဗ်ားဟာ စာေရးခ်င္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ေရးဖို့လည္း စိတ္အားထက္သန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္စိတ္ကူး မရွိဘဲနဲ့ေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ့မွ ခင္ဗ်ား ေရးခ်င္တဲ့ ဝတၳဳကို ေရးလို့ၿပီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရးၿပီးေတာ့မွသာ ထုတ္ေဝလို႕ ရႏိုင္မယ္။ ကိုယ္က သမၻာရင့္ စာေရးဆရာလည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ စာတစ္အုပ္ ေရးလိုက္ရင္ သိန္းသန္းခ်ီၿပီး ရတဲ့သူလည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ေရးခ်င္တဲ့ ဝတၳဳတိုေလး တစ္ပုဒ္ အတြက္ေတာ့ ၅ မိနစ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ခင္ဗ်ား အတြက္ ဘာမွ အက်ိဳးယုတ္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

စိတ္ကူးဥာဏ္က သူ့အလိုလို ဖမ္းခ်ဳပ္ထားၿပီးသား
-----------------------------------------------

စာေရးခ်င္တယ္၊ ေရးဖို့စိတ္ကူးေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ကစေရးရမွန္း မသိဘူးလို႔ ျဖစ္ေနသူေတြ အတြက္လည္း ဒီနည္းနဲ့ပဲ ၅ မိနစ္ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးထိုင္ၿပီး ေနျခင္းအားျဖင့္ စိတ္ကူးေတြ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္အားျဖင့္ေတာ့ ၅ မိနစ္ ဆိုေပမဲ့ အဲဒီ ၅ မိနစ္အတြင္းမွာ စိတ္ကူးေတြ အေတာမသတ္ ရႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ကူးဆိုတာက လွ်ပ္စီးလက္သလို ဖ်တ္ခနဲ ေခါင္းထဲကို ဝင္လာတာမ်ိဳးပါ။ သိပၸံပညာရွင္ႀကီး အိုင္းစတိုင္းရဲ႕ တီထြင္မႈမ်ားစြာဟာ အဲဒီလို ဖ်တ္ခနဲ ေပၚလာတဲ့ စိတ္ကူးေတြကေန ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စိတ္ကူးဝင္လာသလဲလို့ ေမးရင္ေတာ့ အေျဖက ရွင္းပါတယ္။ စိတ္ၿငိမ္ေနတဲ့ အခါမွာ စိတ္ကူးဥာဏ္ဟာ အလိုလိုဝင္လာတာပါ။ ေရခ်ိဳးေနရင္း ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ မုတ္ဆိတ္ရိတ္ေနရင္းလည္း ေပၚေပါက္လာႏိုင္တာပဲ။ ဒီေတာ့ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္အတြက္ စိတ္ကူးဥာဏ္ဆိုတာ စာေရးစားပြဲမွာ ထိုင္ၿပီး စိတ္ကူးမွသာ ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ၿငိမ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အလိုလို ဝင္လာတာပါ။

တစ္ခါတစ္ေလ ဇြတ္ဖ်စ္ညွစ္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘယ္လိုမွ ေပၚမလာပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မစဥ္းစားတဲ့အခ်ိန္ ျဖဳန္းဆို သူ့ဘာသာသူ ေပၚလာတာမ်ိဳးကို ႀကံဳဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို ဘာေၾကာင့္ ေပၚလာသလဲ ဆိုေတာ့ သိစိတ္ က မစဥ္းစားေတာ့ဘူးလို့ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ေပမဲ့ မသိစိတ္က သူ့အလိုလို ဆက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတာမို့ ျဖဳန္းဆို ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတဲ့ ၅ မိနစ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ဟာ စာေရးဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူမ်ားအတြက္၊ ရၿပီးသား စိတ္ကူးကို ျပန္မေဖၚႏိုင္ ျဖစ္ေနသူမ်ား အတြက္ အင္မတန္ အက်ိဳးမ်ားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာကို ဆက္တိုက္ေရးေနရင္ စိတ္ကူးေတြက ျမစ္ထဲမွာ စီးေနတဲ့ ေရမ်ားလို တသြင္သြင္ စီးဝင္လာမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ ေရးလက္စကို ျဖတ္ထားၿပီးတဲ့ ေနာက္ ဆက္ေရးဖို႕ ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာေတာ့ စိတ္ကူးေရစီးက ရပ္တန့္သြားၿပီး ျဖစ္တာမို႔ ျပန္လည္စီးဆင္းလာႏိုင္ဖို႔ ဒီနည္းနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါလို့ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

                                        ဝင္းျငိမ္း
                                 ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း
                            ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ။

  
           *********%%%%%%*******

"၀ထၳဳတစ္ပုဒ္ကို စကားေျပာနဲ႔ စလို႔ ရပါသလား "
============================

                                               #ဝင္းျငိမ္း                                                                                                                                                                                                        

လစဥ္နဲ႔အမွ် ေရႊအသစ္ က႑ကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ ၀ါသနာရွင္မ်ားရဲ႕စာမူ ေပါင္းမ်ားစြာကို ဖတ္ရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ခဲ့ရတဲ့ စာမူ အားလံုးမွာ ေနရာ အခင္းအက်င္းကို ေဖာ္ျပတဲ့ အေရးအသား မ်ားနဲ႔သာ စတင္ၿပီး ၀တၳဳ ကို ဖြင့္တတ္ၾကပါတယ္။
Writers မဂၢဇင္းမွာ ၀တၳဳ အဖြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၀ါသနာရွင္ တစ္ေယာက္က “၀တၳဳ အဖြင့္ကို စကားေျပာနဲ႔ ဖြင့္လို႔ ရပါသလား” လို႔ ေမးပါတယ္။ ဒီအခါ ၀ါသနာရွင္မ်ား သိလိုတဲ့ အခ်က္ အလက္မ်ားကို ျပန္ၾကား ေပးေနတဲ့ က႑မွ စာေရးဆရာမ Brandi Reissenweber က ျပန္လည္ ေျဖၾကား ေပးခဲ့ပါတယ္။ သူ႔အေျဖမ်ားကို ေလ့လာ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ၀ါသနာရွင္ ေရႊအသစ္မ်ား အေနနဲ႔ ဇာတ္အဖြင့္ ပံုစံ တစ္ခုကို ေတြ႔ႏိုင္မွာ ျဖစ္လို႔ ႏွစ္ေၾကာင္းေရး တစ္ေၾကာင္းျခစ္ က႑မွ ေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ပါတယ္။
၀တၳဳ အဖြင့္ကို စကားေျပာနဲ႔ ဖြင့္လို႔ ရပါသလား ေမးလာရင္ ကၽြန္မကေတာ့ ရပါတယ္လို႔ ေျဖမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ အင္တန္ခ်က္ေကာ့ဗ္ ေရးခဲ့တဲ့ My Life ၀တၳဳရဲ႕အဖြင့္ကို ဥပမာ ေပးခ်င္ပါတယ္။ သူက ဒီလ ိုေရးထားပါတယ္။
ဒါ႐ိုက္တာက ကၽြန္ေတာ့္ကို “မင္းကို ဒီမွာထားတာ မင္းအေဖရဲ႕ သိကၡာကို ေလးစားလို႔၊ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေနရာကေန မင္းကို ကန္ထုတ္လိုက္တာ ၾကာၿပီ” ဟုဆိုသည္။
Guilt ဆိုတဲ့ ၀တၳဳတိုမွာလည္း စာ ေရးဆရာမ ဂ်ဴဒီဘတ္နစ္ဇ္က ဒီလိုေရး ခဲ့တာ ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
“မင္းက ဘယ္လိုသားလဲ” ဟု အန္တီဖရန္က ဆိုသည္။
ဒီ၀တၳဳ ႏွစ္ပုဒ္ရဲ႕အစကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ႏွစ္ပုဒ္ စလံုးက ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ခုနဲ႔ စထားတယ္ ဆိုတာ သိသာပါတယ္။ ဂ်ဴဒီ ဆက္ေရးတာကို ေလ့လာ ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ အန္တီနီနာကလည္း “ဒါ မင္းရဲ႕ ေသြးရင္း သားရင္းပါေနာ္”ဟု ဆိုျပန္သည္။
“မင္းအေမကျဖင့္ မင္းအတြက္ ဆိုရင္ ဘာမဆို လုပ္မယ့္ မိန္းမ၊ မင္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ကမာၻေပၚမွာ သူ မလုပ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ ဘာမွ မရွိဘူး”ဟု အန္တီဖရန္က တဖ်စ္ေတာက္ေတာက္ ဆက္ေျပာျပန္သည္။
“တကယ္ဆိုရင္ မင္းက အခု မင္း အေမအတြက္ နည္းနည္းေလးေတာ့ ေစာင္းငဲ့ ၾကည့္သင့္ပါတယ္...ရွက္စရာ ေကာင္းလိုက္တာ”ဟု အန္တီနီနာက စကားဆက္ျပန္သည္။
“ေတာ္ပါေသးရဲ႕၊ ငါ့မွာ ကေလး တစ္ေယာက္မွ မရွိတာကိုဘဲ ၀မ္းသာရ ေသးတယ္။ ကေလးေတြကို လူတစ္လံုး သူတစ္လံုး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ေမြးလာၿပီးမွ သူ႔လို သားသမီးမ်ဳိးနဲ႔ ေတြ႔ရင္ေတာ့ ရင္က်ဳိးရေခ်ရဲ႕”ဟု အန္တီဖရန္ က ငိုသံႀကီးႏွင့္ ေျပာလိုက္သည္။ ရာသီ ဥတုက ပူေနေသာ္ျငားလည္း အန္တီက သူ႔ဆြယ္တာကို ဆြဲၿပီး ရင္ဘတ္ကို ေစ့လိုက္သည္။
စာဖတ္သူ အေနနဲ႔ ဒီအေျခအေနကို ဖတ္လိုက္ရင္ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္က မိခင္ အေပၚမွာ မသိတတ္တဲ့ သားတစ္ေယာက္ကို ေျပာဆို ေနၾကတယ္ ဆိုတာ သိသာ ႏိုင္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းက ဒီလိုပါ။ အာနီရဲ႕အေမက အသည္းေရာဂါျဖစ္ ေနတယ္။ ႐ိုး႐ိုးေဆး၀ါးနဲ႔ ကုလို႔ မရ ေတာ့ဘူး။ အသည္းအစားထိုးတဲ့ နည္း နဲ႔သာ ကုမွရေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အန္တီဖရန္နဲ႔ အန္တီနီနာတို႔က အာနီ အေနနဲ႔ သူ႔အသည္းကို အေမ အသက္ ရွင္ဖို႔အတြက္ ေပးသင့္တယ္လို႔ ယူဆၾကၿပီး တိုက္တြန္းေနၾကတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းပါ။ ဒီ၀တၳဳမွာ စကားေျပာနဲ႔ ဖြင့္လိုက္ၿပီး ပဋိပကၡကို ျမင္သာေစပါ တယ္။ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္က သူတို႔ အစ္မ အသက္ရွင္ဖို႔ အတြက္ တူျဖစ္သူကို အသည္းလွဴဖို႔ နားခ်ေနၾကေပမယ့္ တူျဖစ္သူက မလႈပ္တဲ့ အတြက္ အားမလို အားမရ ျဖစ္ေနတာကို သိသာေစပါတယ္။
တျခားအခန္းကို ဆက္မသြား ခင္မွာဘဲ ဇာတ္၀င္ခန္းရဲ႕ အေျခအေနကို စာဖတ္သူက သိသြား ေစပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ စကားေျပာနဲ႔ စဖြင့္တဲ့ ၀တၳဳမ်ားက အဓိက အားျဖင့္ ဘာေျပာတယ္ ဆိုတာကို အားျပဳပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာေၾကာင့္ေျပာတယ္ ဆိုတာကို အေလးထားစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။
စကားေျပာနဲ႔ စတဲ့ ၀တၳဳမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီသေဘာ အတိုင္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ စာေရးသူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ကို စတယ္ဆိုရင္ စာဖတ္ သူ သိေအာင္ ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေန ကစၿပီး ေရးတတ္ၾကတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ စာေရးဆရာ ေရမြန္ကာဗာ ေရးခဲ့တဲ့ Whoever was Using This Bed မွာဆိုရင္ စကားေျပာေတြကို အား ျပဳၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္ ေရးဖြဲ႔ထားတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ သူ႔၀တၳဳ အစက ဒီလိုပါ။
ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ မနက္ ၃ နာရီ ခန္႔တြင္ တယ္လီဖုန္း ျမည္လာျခင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ထိတ္လန္႔ သြားေစခဲ့သည္။
“ေျဖလိုက္ေလ...ေျဖလိုက္” ကၽြန္ေတာ့္ ဇနီးသည္က ကမန္းကတန္း ေျပာလာသည္။ “ဘုရား...ဘုရား၊ ဘယ္သူမ်ားပါလိမ့္...၊ ရွင္ ဖုန္းကိုင္ လိုက္ေလ”
ေနရာ ဌာနနဲ႔ အခ်ိန္ကို ေဖာ္ျပလိုက္ ျခင္းအားျဖင့္ ပထမ စာေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္းတည္းနဲ႔ပင္ စာဖတ္သူက ဇနီးသည္ဟာ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္တတ္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း သိသြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ဂ်ဴဒီဘတ္နစ္ဇ္ကလည္း သူမ ၀တၳဳတို တစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ Dog Days မွာ ဒီလို ေရးဖြဲ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဆု(တ)၀တ္ထားတဲ့ လူတစ္ေယာက္က တံခါးေပါက္၀မွာ ရပ္လာ သည္။
“လာျပန္ၿပီလား”အေမက သက္ျပင္းခ်ရင္း ဆို၏။
“ငါ့ေသနတ္ ဘယ္မွာလဲ”အေဖ့ အသံကို ၾကားရသည္။
အစ္ကိုက “ဒီတစ္ခါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွင္းမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္”ဟု ေျပာသံၾကားလိုက္ရသည္။
ဒီစာပိုဒ္မွာေတာ့ စာေၾကာင္းေလး ငါးေၾကာင္း ဖတ္႐ံုနဲ႔ စာဖတ္သူက တံခါး၀မွာ ရပ္ေနတဲ့ လူအေၾကာင္းကို မသိႏိုင္ေသးပါဘူး။ အိမ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ သံုးေယာက္ရဲ႕ မလိုလားတဲ့ စကားသံမ်ားကိုသာ ၾကားေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကို စေတာ့ မယ္ဆိုရင္ ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေန ေဖာ္ျပတဲ့ အခင္းအက်င္းနဲ႔သာ မကဘဲ စကားေျပာမ်ားနဲ႔လည္း စႏိုင္ေၾကာင္း သတိ ထားသင့္ပါတယ္။

    

                                    ၀င္းၿငိမ္း
                             ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊
                           စက္တင္ဘာလ ။၂၀၁၁။

No comments:

Post a Comment