“ မေဟာင္းေသာ ပံုျပင္ ”
(၁)
လေရာင္သည္ သန္႔သန္႔စင္စင္ သာေနသည္။ မန္က်ည္းကိုင္းတို႔သည္ လရိပ္တြင္ ေငြရည္ဖိတ္လက္လ်က္ အိမ္၀ရန္တာေပၚသို႔ ေကြးညႊတ္က်ေန၏။ ဆီးျဖဴသီးမ်ားကား လေရာင္တြင္ ရႊမ္းစိုေျပာင္လက္လ်က္ တြဲရရြဲ သီးေနၾကသည္။ ဆီးျဖဴရြက္မ်ားမွာ က်ဲက်ဲပါးပါးႏွင့္ အျမႊာျမႊာ ျဖာက်ေနသည္။
သစ္ရြက္ကေလးေတြ အိပ္စက္ေသာ္လည္း တိုးတိုး မအိပ္ေသး။ ကရမက္နံ႕သင္းသည့္ အဘြားေဘးနားမွာ ေခြကာ သစ္ခက္တို႔ၾကားမွ ျပည့္၀န္းလု လမင္းကို ေငးၾကည့္ေနသည္။
“ လေရာင္ဟာ လြမ္းသူကို ပိုလို႔ ေဆြးေစသတဲ့။ ေပ်ာ္ရႊင္သူေတြအတြက္ေတာ့ လ အရိပ္ဟာ စိတ္ၾကည္ႏူးစရာ တစ္ခုပါပဲ ”
တိုးတိုးက အစ္ကို႔စာထဲမွ ကဗ်ာဆန္ဆန္ စကားလံုးမ်ားကို သြား သတိရလိုက္သည္။
“ ကိုယ္ေတာ့ လေရာင္လႊမ္းၿပီး မရန္းေငြ႕ သမ္းေနတဲ့ ေတာင္တန္းႀကီးေတြကို ၾကည့္ရင္း တိုးကို ပိုလို႔ လြမ္းမိတယ္။ သည္အခ်ိန္မွာ တိုးသာ ရွိရင္ေတာ့ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့စရာ ျမင္ကြင္းတစ္ခု ျဖစ္လာမွာပဲ။ ညငွက္ကေလးတစ္ေကာင္ ျဖတ္သန္းသြားတာ ျမင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေတာင္ပံေတြကို ခဏ ငွားလိုက္ခ်င္တယ္။ တိုး ရွိရာကို ျပန္လာခ်င္လို႔။ ကိုယ္တို႔ လက္ထပ္ဖို႔ကို ဘာေၾကာင့္ ေရႊ႕ဆိုင္းေနတာလဲလို႔ ကိုယ္တိုင္ လာေမးခ်င္တယ္။ နားမလည္ဘူးကြာ။ တစ္ခါတေလ တိုးရဲ႕စိတ္ကို ေတြးလို႔မရဘူး။ တိုးဟာ ကိုယ့္ကို အရင္ကေလာက္ မခ်စ္ေတာ့လို႔မ်ားလား ထင္မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုလည္း မေတြးရဲျပန္ဘူး ”
တိုးတိုးယဥ္က ခ်စ္သူ႔စာထဲမွ စကားလံုးမ်ားကို ျပန္ေအာက္ေမ့ရင္း မ်က္ရည္၀ဲမိသည္။ သစ္ရြက္တို႔ အေမွာင္ရိပ္ၾကားတြင္ မ်က္ႏွာ၀ွက္ကာ က်ိတ္ရိႈက္မိသည္။
ဦးေလးေထြး၏ ပတၱလားသံသည္ အိမ္ထဲမွ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ပ်ံ႕လြင့္လာသည္။ အဘြားက အိမ္ေရွ႕မွာ မီးေရာင္လက္လက္ႏွင့္ ျဖတ္ေမာင္းသြားၾကေသာ ျမင္းလွည္းသံ ၾကားတိုင္း ေခ်ာင္းဟန္႔သည္။
“ ေမာ္ေတာ္ဆိုက္သံ မၾကားေသးပါဘူး ဘြားရယ္ ”
ရိႈက္ရာမွ ဘြားဘြားကို ညည္းညည္းညဴညဴ ေျပာမိသည္။ မနက္က အဘိုး ေခ်ာက္သို႔ သြားသည္။ က်ပင္း ဆရာဖီး၏ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္လုေတးမ်ားကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲဆိုလား၊ တိုးကေတာ့ နားမလည္ေပ။ အဘြားကိုပါ ဖိတ္ေခၚၾကေသာ္လည္း က်န္းမာေရး မေကာင္းေသာ အဘြားက မလိုက္ႏိုင္။ ညဥ့္ဦးတိုင္ ျပန္မေရာက္ေသးသျဖင့္ အဘြား တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ ျဖစ္လွၿပီ။ ေရၿငိမ္ မိုးၿငိမ္ ေတာ္သလင္းလမို႔ ေတာ္ေတာ့သည္။ ႏို႔မို႔ျဖင့္ “ ေရလမ္းခရီး စိတ္မခ်ပါဘူး ေတာ္ ” ဟု အဘြား တဖြဖြ ေျပာလို႔ဆံုးမွာ မဟုတ္။
ေရွ႕လဆိုလွ်င္ သီတင္းကၽြတ္ေတာ့မည္။ သီတင္းေတြ အခါခါ ကၽြတ္ေသာ္လည္း တိုးတိုးတို႔ လက္ထပ္ဖို႔မွာ ေ၀းၿမဲ ေ၀းေနေပဦးမည္။ ဘိုးဘိုးႏွင့္ ဘြားဘြားအတြက္ အသက္အစိတ္ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ေျမးကေလး တိုးတိုးမွာ ဥမမည္ စာမေျမာက္သည့္ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္ေနဦးမည္။ ေမေမ ဆံုးၿပီးကတည္းက ဘြားဘြား ရင္ခြင္မွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္။ ဦးေလးေထြး လက္ေမာင္းေပၚမွာ ေဆာ့ကစားခဲ့ရသည္။ ဘိုးဘိုး ဆိုျပသည့္ သီခ်င္းေတြႏွင့္ ယဥ္ပါးခဲ့ရသည္။ မာနႀကီးၿပီး စိတ္ဆတ္ေသာ ဘြားဘြားလက္မွာ ကစားေဖာ္မရွိဘဲ အထီးက်န္ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္။
ဘြားဘြား၏ ကစားစရာ အရုပ္ကေလး တိုးတိုးက ဘြားေအေဘးမွာ လဲေလ်ာင္းရင္း အဘိုးေတြ၊ အဘြားေတြ မပါ၀င္သည့္ သီးျခားကမၻာေလးတစ္ခုဖန္ဆင္း အိပ္မက္ေနေၾကာင္း ဘြားဘြားသာ သိခဲ့လွ်င္….။
“ မိုက္တဲ့ အတိုး ” လို႔ မာန္မဲေလမလား။
“ အေတာင္စံုေတာ့ ပ်ံခ်င္မေပါ့ ” လို႔ ေထ့ေငါ့ေလမလား။
“ ငယ္ပါေသးတယ္ တိုးေလးရယ္ ” လို႔ ေခ်ာ့ေမာ့ေလမလား။ မိမိ ဘ၀ကို အားငယ္ျခင္း၊ ခ်စ္သူကို ၾကင္နာျခင္း၊ အဘိုးႏွင့္အဘြား၊ ဦးေလးေထြးတို႔ႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းသည့္ သူ၏ ကမၻာေလးကို တြယ္တာျခင္းျဖင့္ ေ၀ခြဲမရေသာ တိုး၏ ပါးျပင္မွာ မ်က္ရည္စတို႔ သြယ္ျဖာေလသည္။
ဘြားဘြားက စိပ္ပုတီးကို လက္ေျပာင္းကိုင္ကာ တိုးတိုး ကိုယ္ေပၚမွာ ျခင္ယမ္းေပးရင္း မ်က္ရည္စတို႔ စိုေနေသာ ပါးျပင္ကို စမ္းသပ္မိသည္။
“ တိုး သမီးေလး အိပ္ခ်င္ၿပီလား။ အို….ဟဲ့ မ်က္ရည္ေတြနဲ႔။ ဘြားကို စိတ္ေကာက္လိုိ႔ ငိုေရာ့သလား ”
ဘြား စကားမ်ားက စိတ္ကို ပိုလို႔ ႏူးညံ့ နာက်င္ေစသည္။ ဘြားက ေခ်ာ့ေမာ့ေလ တိုးက ငိုရိႈက္ေလႏွင့္ ငိုရိႈက္ရင္းကပင္ ခ်စ္မိေသာ တိုး၏ လြမ္းပံုျပင္ကို ေျပာျပျဖစ္သည္။
လရိပ္သည္ မန္က်ည္းကိုင္းတို႔ၾကား နားခိုေနသည္။ ဇာတ္လမ္းဆံုးသည္ႏွင့္ ဘြားဘြားက သက္ျပင္း ရွည္လ်ားစြာ ခ်သည္။ တိုးမွာ မ်က္ရည္မ်ားၾကားမွပင္ ဘြားဘြား မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ မျမင္ရပါ။ ကေလးဘ၀မွစ၍ တစ္ပိုင္းတစ္စ တခ်ိဳ႕တစ္၀က္မွ်သာ အဆက္အစပ္မဲ့ ၾကားဖူးခဲ့ေသာ ပံုျပင္ေဟာင္းကိုမူ အဘြားက ဇာတ္ေၾကာင္းလွန္ေလသည္။ အဘြား ေလသံမွာ တုန္ယင္လ်က္။
ဦးေလးေထြး၏ ပတၱလားသံမွာ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ ညကို နက္ရိႈင္းဆြဲငင္ေသာ သံစဥ္လိႈင္း အရိပ္မွာ လူးလြန္႔ေစသည္။
(၂)
“ သင္းထံု ဆိုတာလည္း အၿငိမ့္က မစားခဲ့လို႔ ေလဘာတီျမရင္တို့၊ ယူနီဘာစီတီတို႔လို တစ္ျပည္လံုး ဟိုးဟိုးမေက်ာ္ခဲ့ေပမဲ့ သူ႔နယ္နဲ႔သူေတာ့ တာစားေသးသာပဲကြယ့္။ သင္းထံုက အဆိုေကာင္း၊ အငိုေကာင္း၊ အေျပာေကာင္း။ သို႔ေပတဲ့ အၿငိမ့္သမေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဇာတ္သမ။ ဇာတ္အုပ္ ဇာတ္စီး ေကာင္းတဲ့ မင္းသမီး စံပယ္တင္ သင္းထံု ဇာတ္တဲ့ေဟ့ဆိုရင္ ေျမလတ္ တစ္ခြင္မွာ ေၾကာ္ျငာ မကပ္ရဘူး။ ပတ္မသံ ထီခနဲ ၾကားတာနဲ႔ လွည္း၀ိုင္းႀကီးကို ဟည္းေနတာပဲ။ ဇာတ္ဆရာ မင္းသားႀကီးေတြ အုပ္စီးတဲ့ ဘယ္ဇာတ္နဲ႔ၿပိဳင္ၿပိဳင္ သင္းထံုက ၿပိဳင္ကရဲသယ္ ”
အဘြားသည္ လ ကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း ေလသံမာလာသည္။
“ ၀ိဇယ ဇာတ္တို႔၊ ပဋာစာရီ ဇာတ္တို႔မ်ားဆိုရင္ မင္းသား လုပ္တဲ့လူကို အရုပ္ျဖစ္ေရာ။ ပရိသတ္ကဆို မိုးသာ စင္စင္လင္းေရာ တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္လို႔ ပတ္မတုတ္ၿပီး ပြဲၿပီးေၾကာင္း ႏွင္ယူရသယ္။ အဲသေလာက္ ဖမ္းစားႏိုင္သာ ”
အဘြားသည္ မီးေသေနေသာ ေဆးေပါ့လိပ္ကို အမွတ္မဲ့ ေကာက္ဖြာသည္။
“ သင္းထံုက လွေတာ့ မလွဘူးေအ့။ ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္ပဲ။ အသားလည္း အင္မတန္ ညိဳသယ္။ ဇာတ္စင္ေပၚမွာေတာ့ သနပ္ခါးနဲ႔ ပန္းနဲ႔ မီးစားၿပီး ဇာတ္ရုပ္နဲ႔ လွသေပါ့ ”
အဘြားက ေျပာရာမွ ေခ်ာင္းဟန္႔သည္။ အိမ္ေရွ႕လမ္းေပၚ နားစြင့္ျပန္သည္။
“ တန္ခိုးေၾကညာ×××× ေဒ၀ါမင္း ဖန္ဆင္းကူလို႔ သူမညီ ××××× ကၽြန္းမလႅာ ပင္လယ္ျခား ××××× သနားရန္ဖို႔ ×××× လြမ္းတာကိုယ္စီ ×××× ေ၀းကြာခဲ့ၿပီ…×××× ”
ဦးေလးေထြး၏ ပတၱလား တီးလံုးမ်ားသည္ တိုး၏ ေသာတအာရံုသို႔ ညင္သာလိမ့္လူးကာ စီးေမ်ာလာသည္။ ဘြားက စကားဆက္သည္။
“ အသံက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ့ ပါရမီလားေအ…. ေအာင္လိုက္တဲ့ အသံ၊ မုန္းထဲ မန္းထဲမ်ားဆို သည္ဘက္ကမ္းက ေအာ္လိုက္တဲ့အသံ ဟိုဘက္ကမ္းထိပ္ကေတာင္မွ ၾကားႏိုင္သတဲ့။ ဓာတ္စက္ မလိုဘူး။ သည္တုန္းက ဘာရွိတာလိုက္လို႔။ ဒါနဲ႔ သင္းထံု ဇာတ္ကလို႔ သံုးေလးႏွစ္ေလာက္ ရွိေတာ့ ကုန္းေဘာင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံမွာ ကရင္း ကုန္းေဘာင္သူႀကီးက မ်က္စိက်ပါေလေရာ။ သူႀကီးဆို ႏွယ္ႏွယ္မွတ္လို႔လား။ ႏွစ္လံုးျပဴး ေသနတ္နဲ႔၊ ေငြဓားလြယ္နဲ႔၊ ဓားျပ အဖမ္းေကာင္းလို႔ တံဆိပ္ေတာ္ ရထားသဲ့ သူႀကီးေအ့။ သူႀကီးက မုဆိုးဖိုကိုး။ သင္းထံုကို ယာေတြ ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ ေရႊဒဂၤါးေတြ ေတာင္းနဲ႔ျခင္ၿပီး တင္ေတာင္းေတာ့သာပဲ။ မသင္းထံုကို သင္း ရရင္ ‘ ငိုစား ရယ္စား လုပ္ဖို႔မလိုဘူး၊ ေရႊေပၚျမတင္ ဖူးဖူးမႈတ္ ’ မတဲ့။ ဘာရမလဲ၊ သင္းထံုကလည္း အာဂမိန္းမပဲ။ သင္း ဆုခ်တဲ့ လက္၀တ္လက္စားေတြ အကုန္ခၽြတ္၊ သင္း လွည္းေပၚ ပစ္တင္ၿပီး “ ငတ္လို႔ ဇာတ္သမ လုပ္စားေနသာ မဟုတ္ဘူး၊ မ်ိဳးရိုးဗီဇနဲ႔ ၀ါသနာေၾကာင့္ က ေနသာ…. ” လို႔ ဓားႀကိမ္း ႀကိမ္းေတာ့သာပဲ။ သည္တုန္းက ငယ္ကလည္း ငယ္၊ စိတ္မာန္ကလည္း ထက္ထက္ကိုးေအ့။ ဒါေပမဲ့ ရွင္သင္းထံုလည္း မေနရဲပါဘူးေအ။ မိုးမခ်ဳပ္ခင္ အဲသည္ရြာက ရုပ္ဖ်က္ၿပီး ေျပးရသာပဲ။ သင္းဇာတ္က လူျပက္ ဖိုးေရႊလူနဲ႔ သူေတာင္းစား ေမာင္ႏွမ လုပ္ၿပီး ေျပးလိုက္ၾကတာ။ ၿမိဳ႕မွာ တစ္လေလာက္ ခိုေနရသယ္။ ဇာတ္ပစၥည္းေတြလည္း ဆံုးသာေပါ့ ”
အဘြားက ရယ္ေလသည္။
“ သည္ သူႀကီးမင္း ေစာင္မလို႔ ရွင္သင္းထံုလည္း လင္ျမန္ျမန္ ရသာပါပဲ။ ေတာနယ္မွာ မကရဲေတာ့ ၿမိဳ႕တက္ ကရတယ္။ စလင္း အေနာက္တံခါး မဟာဆုေတာင္းျပည့္ ဘုရားပြဲမွာပဲ ခုႏွစ္ည ခုႏွစ္ခ်ီ ကၿပီးေရာ၊ သူေကာင္းသား ကိုထင္မွဴးနဲ႔လည္း ညားပါေလေရာ ”
အဘြားေလသံမွာ သေရာ္သံ တစ္၀က္၊ နာၾကည္းသံ တစ္၀က္ ေရာစြက္ေနသည္။
“ ဘယ့္ႏွယ္လဲ တိုးတိုး၊ အိပ္ၿပီလား၊ အဘြားကို မီးျခစ္ ကမ္းစမ္း ကေလးရယ္ ”
အဘြားက ေဆးလိပ္မီးညွိကာ တစ္ရိႈက္ ႏွစ္ရိႈက္ ဖြာသည္။ လ သည္ တိမ္သားထုၾကား တိုး၀င္သြားသျဖင့္ ေျမးအဘြား ႏွစ္ေယာက္စလံုး အေမွာင္ထဲမွာ ေရာက္ေနသည္။ ဇီးကြက္ျမည္သံ ၾကားရသည္။ တိုးတိုးက စကားဆက္မည့္ အဘြားအသံကို နားစြင့္သည္။
“ ကိုထင္မွဴးက အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသား။ လူေခ်ာေအ့…။ ပိုလိုကေလး လက္ၾကားညွပ္လို႔၊ စကားေျပာရင္ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ အင္မတန္လည္း သိမ္ေမြ႕တာကလား။ သူေကာင္းမ်ိဳးဆိုေတာ့ ဘုရားထူးခံေတြ ကလား….။ ေရွးဘုရင္မ်ား လက္ထက္က သူၾကြယ္တို႔၊ သူေကာင္းတို႔ ဆိုသာေပါ့ေအ။ ကိုထင္မွဴးက မမသင္းထံု မမသင္းထံုနဲ႔ စကားေျပာကလည္း ခ်ိဳေလေတာ့ ရွင္သင္းထံုလည္း ေတြ႕စကတည္းက သင္း ငါ့ေမာင္ဖားပဲ ျဖစ္လိုက္ပါေတာ့လို႔ ေအာက္ေမ့မိသတဲ့။ သင္းမိဘေတြကလည္း ဖ်က္၊ ဇာတ္ထဲကလည္း ဖ်က္ၾကတဲ့ ၾကားထဲက ညားၾကေရာ ဆိုပါေတာ့။ ရွင္သင္းထံု ဇာတ္လည္း ဇာတ္ေခါင္းကြဲေတာ့သာပါပဲ။ ”
“ ေနာက္ေတာ့ ဖိုးေရႊလူက ဇာတ္ကို ျပန္အုပ္စီးၿပီး ဒီည ဘယ္ဇာတ္ က ရမွာမို႔ ညည္း က လွည့္ပါနဲ႔ အတန္တန္ ေခၚသာပဲ….။ ”
“ ဖိုးေရႊလူက မင္းသားရုပ္ မဟုတ္လို႔သာ လူျပက္ လုပ္ေနရသာ၊ ပညာက စံုသေအ့။ သင္းထံု ကဖို႔ ဇာတ္စာ ဇာတ္သီခ်င္း သင္းပဲ ေရးေပးသာပဲ။ ဘယ္ဇာတ္မွာ ဘယ္လို ဆိုကနဲ႔။ သင္းထံု စိတ္ဆတ္သာလည္း သိေတာ့ ႏွမကေလးလို အလိုက္အထိုက္ သြန္သင္တတ္သယ္။ ဖိုးေရႊလူ အတန္တန္ေခၚလည္း သင္းထံု မလာႏိုင္ပါဘူး၊ လင္နဲ႔ သားနဲ႔ ျဖစ္ေနၿပီကိုး။ ဆိုင္းသံၾကားရင္ နာၾကည္းလြန္းလို႔ ေစာင္ျခံဳၾကားမွာ ငိုရသတဲ့။ ပြဲကလည္း မကႏိုင္၊ လုပ္ကိုင္လည္း မစားတတ္နဲ႔ ၾကာေတာ့ ငတ္လာပါေလေရာ။ ကိုထင္မွဴးက စာေရး စာခ်ီ လုပ္ရမွာလည္း တစ္ပါးကၽြန္ အလုပ္တဲ့။ ကုန္သည္ပြဲစား အလုပ္ က်ျပန္ေတာ့လည္း ရွက္သတဲ့။ သည္ေတာ့ ရွင္သင္းထံုက မုန္႔ဖက္ထုပ္ ေရာင္းေကၽြးရသယ္။ မယားကေတာ့ မိုးလင္းက မိုးခ်ဳပ္ မုန္႕ႀကိတ္ မုန္႔နယ္ မုန္႔ေပါင္းလို႔။ လင္ကေတာ့ စိန္လက္စြပ္ေပါင္ၿပီး ဗိုလ္ကေတာ္ အရာက်ေတြနဲ႔ ဖဲထိုင္ရိုက္သေလ။ ၾကာေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူလည္း စိတ္ပ်က္ ထင္ပါရဲ႕၊ မိဘဆီ ျပန္ေလေရာ။ ဂ်ပန္အ၀င္ ဗံုးေတြ ခ်ေတာ့ သင္းေရာ၊ သင္းမိဘေတြေရာ တိုက္ပိလို႔ ေသတယ္။ ဂ်ပန္ေခတ္မွာ သင္းထံုလည္း ကေလးတစ္ေကာင္နဲ႔ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ငတ္ငတ္ျပတ္ျပတ္၊ စိတ္ကလည္း ေကာင္းေကာင္း မမွန္ေတာ့ ဗံုးသံၾကားရင္ ေကြးေအာင္ က ေတာ့သာပဲ….။ ”
“ ရွင္သင္းထံု မိဘေတြကလည္း သင္းအတြက္ ခက္ၿပီဆိုၿပီး စစ္ေျပးရင္း ကိုးေရယဥ္ ဆရာေတာ္ဘုရားဆီမွ ေဆးကုရသယ္။ အေတာ္ေလး က်န္းမာသာနဲ႔ ဂ်ပန္က ဟဲဟိုးတပ္ေတြ ဖြဲ႕ေတာ့၊ ဖိုးေရႊလူ လာေခၚလို႔ ဟဲဟိုးတပ္သားေတြ ေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ ပြဲျပန္ကရသယ္ ”
အဘြားက စကားေျပာရာမွ နားသည္။ လေရာင္တြင္ အဘြား ပါးျပင္၌ ေငြမင္လက္လက္ ေတြ႕ရသည္။ မ်က္ရည္မ်ားေလလားလို႔ တိုးက ေတြးသည္။ သို႔ေသာ္ အဘြား မငိုတတ္ပါ။
“ ဂ်ပန္ ေျပးျပန္ေတာ့ အေမရိကန္ အတက္၊ အဂၤလိပ္ အ၀င္မွာ ဟိုေျပးသည္ေျပးနဲ႔ ဒုကၡေရာက္လြန္းလို႔ မိဘေတြက ဖိုးေရႊလူနဲ႔ ေပးစားၾကသယ္။ ဖိုးေရႊလူကိုေတာ့ သင္းထံုက လင္ရယ္ သားရယ္လို႔ ဂရုမစိုက္လွဘူး။ ကိုထင္မွဴးနဲ႔ ရတဲ့ သားလည္း ေက်ာက္ႀကီးေပါက္လို႔ ဆံုးေတာ့ သူ႔သားေလး ေျမပံုရွိရာ ညေနတိုင္ရင္ သြားသတဲ့။ မိုးခ်ဳပ္ေန၀င္ ထင္သလို သြားေနလို႔ လူႀကီးေတြ တားၾကလည္း နားမ၀င္ဘူးတဲ့။ “ က်ဳပ္က ေသလူ ” လို႔ ျပန္ေျပာတတ္သတဲ့။ ေခတ္ကလည္း ေခတ္ပ်က္ကိုး။ ”
“ ဒါနဲ႔ ပခန္းငယ္မွာ ဇာတ္ကရင္း ကေလး ပ်က္က်ျပန္သယ္။ ဖိုးေရႊလူလည္း ငယ္ထိပ္ ေျမြေပါက္သလို ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိနဲ႔ ညတြင္းခ်င္း ေလွတစ္စင္း ငွားၿပီး ဆင္မကၽြန္းဘက္ကမ္း သယ္ရသယ္။ နဂိုကလည္း အားနည္းတဲ့ အခံေၾကာင့္ ရွင္သင္းထံုဆို မေသရံု ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ကေလး ရွိေတာ့သာ။ ဖိုးေရႊလူခမ်ာမေတာ့ တစ္လမ္းလံုး သင္းထံု လက္ကေလးကိုင္ၿပီး “ သင္းထံု သင္းထံု ” နဲ႔ တဖြဖြ ေခၚေနေတာ့သာပဲ။ ၿမိဳ႕ေပၚက ဆရာ၀န္ႀကီး မစၥတာ ပီစီဆင္း လက္အပ္ၿပီးေတာ့မွ စိတ္ခ်သတဲ့။ ”
“ သင္းထံုလည္း အလူးအလဲ ခံရသယ္။ သံုးလေလာက္ နာလန္မထူႏိုင္ဘူး။ သင္းထံု မက်န္းမာတုန္းမွာ ဖိုးေရႊလူလည္း အရက္ကို အလြန္အကၽြံ ေသာက္တတ္လာသယ္။ ဖိုးေရႊလူခမ်ာ သင္းထံု သူ႔ကို မခ်စ္ဘူး ဆိုတာလည္း သိသယ္။ အသက္ရွင္ေနသေရြ႕ သူ႔လက္ထဲမွာ ၀ဋ္ဒုကၡ တစ္ခုလို သင္းထံု ခံစားေနရမွာလည္း မၾကည့္ရက္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သင္းထံု ေသသြားၿပီး သူတစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ ေနရမွာလည္း ေသမေလာက္ ေၾကာက္ျပန္သယ္။ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေျပာေပမဲ့ သင္းထံုတူမ ေငြယဥ္ကေတာ့ ဖိုးေရႊလူ စိတ္ကို သိသယ္။ သူက သင္းထံုကို ျပဳစုရင္း ဖိုးေရႊလူကိုလည္း ေမာင္ႀကီးအရင္းလို ဂရုစိုက္သယ္။ ၾကာေတာ့ ေဘးက ဖိုးေရႊလူနဲ႔ ေငြယဥ္ကို သမုတ္ၾကျပန္သယ္။ ကတုန္းကတိုက္နဲ႔ သင္းထံုနား ေရာက္ေအာင္ သြားေျပာၾကသယ္။ သာနဲ႔ သင္းထံုက သင္းတို႔ကို က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ ေပးစားမယ္ဆိုေတာ့ ဖိုးေရႊလူခမ်ား ရွက္လြန္း နာလြန္းလို႔တဲ့။ ေငြယဥ္ကလည္း သူ႔အရီးကို စိတ္အနာႀကီး နာၿပီး စကားတစ္လံုးမွ မေျပာေတာ့ဘူး ။ ”
“ ဖိုးေရႊလူလည္း ရွက္စိတ္၊ နာစိတ္နဲ႔ ထြက္သြားၿပီး အထက္မွာ ဆန္ကုန္ကူးေနသယ္။ ဖိုးေရႊလူ မရွိေတာ့မွ သင္းထံုဟာ ဖိုးေရႊလူရဲ႕ ေမတၱာ ေစတနာကို နားလည္လာသယ္။ ဒါေပမဲ့ သူကလည္း မာနႀကီးေတာ့ ေတာင္းပန္ဖို႔ စိတ္မကူးဘူး။ ဖိုးေရႊလူကေတာ့ သင္းထံု ဇာတ္ကသေရြ႕ ငါ မကဘူးလို႔ ေၾကညာသြားသယ္။ ”
“ သင္းထံုလည္း မမာၿပီးကတည္းက အသံကလည္း မရ၊ ရုပ္ကလည္း က်လာသယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ဖိုးေရႊလူက ထိန္းေပး ေထာက္ေပးေတာ့ သူ က ႏိုင္ခဲ့သယ္။ ခုေတာ့ ဇာတ္ကလည္း အရင္လူေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ စစ္ထဲမွာ ေသသူေသ၊ ကြဲသူကြဲၾကၿပီ။ ဇာတ္ကလည္း ၾကံဳရာေလာက္ ဖြဲ႕ထားရတဲ့ ဇာတ္။ မင္းသမီးကလည္း အိုနာရြတ္ေတြ ဆိုေတာ့ ေတာပိုင္းေတြမွာ လြဲလို႔ သိပ္မလိုက္ရေတာ့ဘူး ”
အဘြားအသံမွာ ေျပာရင္း တုန္ယင္လာသည္။ တိုးတိုးက မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္ၿပီး ေတြးေနသည္။ ဦးေလးေထြး၏ ပတၱလားသံကို ၾကားေနရဆဲ။
“ ဒီလိုနဲ႔ သံုးႏွစ္ေလာက္ ၾကာသြားသယ္ ကေလးရယ္။ ေငြယဥ္လည္း သင္းထံုတို႔ ေဆြထဲ မ်ိဳးထဲကပဲ သူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်သြားသယ္။ ”
“ ေအးေလ၊ လူေတြမ်ား ေရွးေရစက္ဆိုတာလည္း မွန္တာပဲ။ ဘ၀အက်ိဳးေပးေပါ့ေအ။ ကံေပးေတာ့လည္း ၾကံဖန္ ျပန္ဆံုၾကသယ္။ ”
“ တစ္ေန႔ေတာ့ သင္းထံုတို႔ ဇာတ္က ကန္ေတာ္ရြာမွာ ကရသယ္။ ဖိုးေရႊလူလည္း အထက္မွာ ကုန္ကူးရင္း ငွက္ဖ်ားမိလာလို႔ သည္ရြာမွာ ေဆးလာကုေနသယ္။ ညေနတိုင္တာနဲ႔ တုန္ၿပီး တဟီးဟီး အဖ်ားတက္ေတာ့သာေပါ့။ ဆိုင္းဆံ ဗံုသံ ၾကာေတာ့ အိမ္ရွင္ သူ႔အရီးကို ေမးသတဲ့။ “ အရီး ဒါ ဘယ္သူ႔ဇာတ္လဲ လို႔၊ ” “ ေရာ္…ေမာင့္မယား ရွင္သင္းထံု ဇာတ္ကပဲ ” ဆိုသာနဲ႔ တစ္ခါတည္း အဖ်ားတတ္လိုက္တာ ေစာင္ျခံဳထဲကကို မထြက္ေတာ့ဘူး တဲ့။ ”
“ ရွင္သင္းထံုကေတာ့ ဘယ္သိမလဲ။ ပြဲငတ္တုန္းအခ်ိန္၊ သီးႏွံေပၚခ်ိန္၊ ယမ္းခ်ိန္ ဆိုေတာ့ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ဆီးျဖဴပင္၊ ဥသွ်စ္ကုန္း၊ ေရလဲ၊ ထူးႀကီး၊ ေျမႏု၊ တေညာင္က လွည္းေတြ လွည္းေတြ မနည္းဘူးတဲ့။ တခ်ိဳ႕လည္း ဓားျပေၾကာက္လို႔ ပြဲခင္းထဲ လာေနၾကသာေပါ့။ အင္မတန္မွ သူခိုး ဓားျပ ထူေျပာသဲ့အခ်ိန္။ ေယာက္်ားႀကီးတိုင္း ေဆာင္ဓား ျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္ဖက္ခၽြန္ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုင္ၿပီးမွ လမ္းထြက္ရဲသဲ့ အခါႀကီးေအ့။ လ ကလည္း ျပာသိုလႀကီး ဆိုေတာ့ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးနဲ႔ လွည္း၀ိုင္းႀကီးေတြေအာက္မွာ မီးဖိုကေလးေတြ ဖိုလို႔။ ပရိသတ္ကလဲ အင္မတန္ ဇြဲေကာင္း။ ရွင္သင္းထံုကလည္း သူ ပိုင္တဲ့ ၀ိဇယဇာတ္ကို က လို႔။ က ရင္း က ရင္း ဇာတ္ထဲမွာ စ်ာန္၀င္လာလိုက္တာ မယ္ကု၀ဏ္ လုပ္ရင္း ေျပာလိုက္ ဆိုလိုက္ ငိုလိုက္သာေလ၊ ပရိသတ္ကို မ်က္ရည္ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ က်ေရာ။ ”
“ ရွင္သင္းထံုက က ရင္း ဖိုးေရႊလူကို သတိရသေအ့။ ဘယ္လို က၊ ဘယ္လို ဆိုလို႔ ဖိုးေရႊလူက သင္ေပးခဲ့ေတာ့ ငါ မွားေလျခင္းနဲ႔ သတိရ၊ အရင္လင္ ကိုထင္မွဴးနဲ႔ သူ႔အျဖစ္က ၀ိဇယ မင္းသားနဲ႔ ကု၀ဏ္ အျဖစ္နဲ႔ တယ္တူသကိုး။ ၀ိဇယက နန္းသိမ္းပြဲခံၿပီး ကု၀ဏ္ကို ျပည္ႏွင္ဒဏ္လည္း ေပးပါေလေရာ၊ ရွင္သင္းထံုလည္း ကၽြမ္းပစ္ၿပီး မီးကုန္ ယမ္းကုန္ ငိုခ်င္း အႀကီးအက်ယ္ ခ်ေတာ့သာပဲ…။ ”
“ ပရိသတ္ဆိုတာ အသက္ေတာင္ မရွဴဘူး။ တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္၊ ၿငိမ္လို႔။ သည္တြင္ ဆိုင္းက ငိုခ်င္း အတီးေကာင္းတုန္း ေသနတ္သံေတြနဲ႔ ၀ရုန္းသုန္းကား ျဖစ္ကုန္ၾကပါေလေရာ။ ညာသံေတြ၊ ဆူသံေတြ၊ လူသံေတြနဲ႔ ဓားျပဗိုလ္ ဗိုလ္နက္ေက်ာ္ ၀င္စီးေတာ့သာပါပဲ။ ပြဲခင္းထဲမေတာ့ ကမၻာပ်က္ေတာ့သာပဲေပါ့။ လူခ်မ္းသာေတြ ပါမွန္းသိေတာ့ ပြဲခင္းထဲ ၀င္ေမႊေတာ့သာပဲ…။ ”
“ ေသနတ္သံေတြ၊ လူသံေတြလည္း ၾကားေရာ ေစာင္ျခံဳထဲက အဖ်ားသည္လည္း လွစ္ခနဲ ေပ်ာက္သြားပါေရာ။ ”
“ ဘယ္ကလာ ပုန္းနုိင္အားမွာလဲ။ တစ္ခါတည္း ပြဲခင္းဆီေျပးၿပီး သင္းထံုကို လိုက္ရွာေတာ့သာပဲ။ ေတြ႕လည္းေတြ႕ေရာ ပခံုးေပၚ ေစြ႕ခနဲတင္ၿပီး အတင္း ထမ္းေျပးေတာ့သာပဲ။ ရွင္သင္းထံုကလည္း သူ႔ကို ဓားျပ ဖမ္းၿပီ မွတ္ၿပီး က်ံဳးေအာ္သာ။ ဗလာထဘီေတြ ဘာေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ မရုန္းႏိုင္ဘူး။ ဖိုးေရႊလူက “ ဟဲ့ သင္းထံု၊ ငါပါဟ ” ဆိုမွ “ ရွင္ ေမာင္ႀကီးလား ” ဆိုၿပီး ေၾကာက္လန္႔တၾကားနဲ႔ အတင္း ဖက္ေတာ့သာပဲ။ သာနဲ႔ ယာခင္းေတြျဖတ္ၿပီး ရြာေျမာက္ဘက္က သခ်ၤိဳင္းရိုးႀကီးထဲ သြားပုန္းရၾကသယ္။ တစ္ရြာလံုးလည္း ဓားျပတိုက္လို႔ ေျပာင္သာပဲ။ သင္းထံုေတာင္ ဓားျပဗိုလ္ႀကီးက လိုက္ရွာေသးသတဲ့။ ကံႀကီးေပလို႔ ”
တိုးတိုးက ၿငိမ္ေနသည္။ အဘြား အသံမွာ အားတက္သေရာ မာေက်ာလာသည္။ တိုးတိုးက ၿငိမ္ေနရာမွ -
“ ဒါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးက် ဘာျဖစ္သလဲ အဘြား ”
“ ေနာက္ဆံုး ဟုတ္လား၊ ဘာကလာ ဆံုးရဦးမွာလဲေအ့ ”
အဘြား ျပံဳးေနသည္။
(၃)
ကေလာင္ ကေလာင္ အသံႏွင့္အတူ အိမ္ေရွ႕မွာ ျမင္းလွည္းတစ္စီး ရပ္လာသည္။ အဘြားက ၀မ္းသာအားရ ထ ထိုင္သည္။
“ ၾကားလား၊ ညည္းအဘိုး ျပန္လာၿပီ ”
“ ေဟ့ အိပ္ကုန္ၾကၿပီလား ”
ၾသဇာေကာင္းေသာ အဘိုး၏ အသံေအာေအာႀကီးကို ၾကားလိုက္ရသည္။ တိုးတိုးက အိမ္ေပၚမွ ေျပးဆင္းသြားသည္။
“ ဟဲ့ ေမာင္ေထြး ေမာင္ေထြး၊ မင္း ပတၱလားကို ရပ္ထားစမ္းပါ။ မင္းအဘ ျပန္လာၿပီ ”
အဘြားက အိမ္ထဲသို႔ လွမ္းေျပာသည္။ သူကိုယ္တိုင္ တုတ္တုတ္မွ်မလႈပ္။ ေဆးေပါ့လိပ္ကို ဖြာေနသည္။
“ ေဟ့…အိပ္ၿပီလား ”
“ မအိပ္ေသးဘူး ဘိုးကို ေစာင့္ေနတာ ”
တိုးတိုးက တခစ္ခစ္ရယ္ရင္း ေျဖသည္။ အဘြားက ပ်ာပ်ာသလဲ ေျဖရွင္းသည္။
“ အမယ္ မဟုတ္ရေပါင္ေတာ္။ ေန႔လယ္က လက္ဖက္တစ္ရိုး စားမိလို႔ မ်က္စိေၾကာင္ေနသာနဲ႔ ေဆးလိပ္ဖြာေနသာ။ ဘယ့္ႏွယ္ ေမာင္ႀကီးတို႔မ်ား သူမ်ားထက္ ထူးကိုေတာ့္၊ ၆ နာရီဆို ၁၀ နာရီမွ ေရာက္သယ္။ ေသာၾကာေန႔မို႔ မသြားပါနဲ႔ ေျပာလည္း မရဘူး။ တကတဲမွပဲ ဆိုခ်င္ ဟဲခ်င္ေနလိုက္သာ၊ ဒီအရြယ္ႀကီးေရာက္ေနၿပီ ”
ဘိုးက ရယ္ေနသည္။
“ တကယ္ စိတ္ထက္သန္တဲ့ လူငယ္ကေလးေတြပဲကြယ္။ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ ကက္ဆက္ႀကီး တစ္လံုးနဲ႔ အသံသြင္းထားလိုက္ၾကသာ မေမာႏိုင္ဘူးကြ….။ ရွင္သင္းထံု မလိုက္ႏိုင္သာပဲ စိတ္မေကာင္းၾကဘူးတဲ့ဗ်ား ”
“ အလိုေတာ္ က်ဳပ္တို႔ေခတ္က ကုန္ခဲ့ပါၿပီ။ ေတာ္တုိ႔ လူပ်ိဳ ကာလသားေလးေတြပဲ ဆိုပါ က ပါေတာ့။ ကတဲေတာ္ ဆိုင္းသံ ဗံုသံ ၾကားရင္ ဒူးေျမွာက္ရသာနဲ႔၊ လက္ေဖ်ာက္တီးရသာနဲ႔၊ ပုတီးကိုင္ဖို႔အရြယ္ ေရာက္ေနၿပီေတာ့္၊ အဲသာလည္း သတိထားဦး ”
တိုးတိုးက ဘြားဘြားကို အသာ ထူရင္း-
“ ဆူမေနပါနဲ႔ ဘြားဘြားရယ္။ ဘိုးဘုိးခမ်ာ ေမာလာတာပါ။ ေအးေအးေဆးေဆး ထမင္းစားပါေစဦး။ ညေနက ဘြား ဟင္းေႏႊးခိုင္းထားတာေလ ”
“ ဆူပါေစဗ်ာ၊ ဆူပါေစ။ တိုးတိုး ဘြားဘြားက နတ္ျပည္သြားရင္ ဘိုးဘိုးက စိတ္ပုတီးကိုင္ရင္း သီခ်င္းဆို လိုက္မွာပါ။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား ကေလးရဲ႕ ”
တိုးတိုးက ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ဆဲ။ ဘြားဘြားက -
“ သည္ ေျမးအဘိုးဟာေလ…. ”
ဦးေလးေထြး ယူလာေသာ ေရနံဆီ မီးခြက္၏ အလင္းတြင္ အဘြား၏ ခ်ီပင့္လိုက္ေသာ မ်က္ေစာင္းကို ေတြ႕ရသည္။ ၀ဲဘက္ ပါးျပင္မွာမူ စံပယ္တင္မွဲ႕ႀကီးတစ္လံုးသည္ ထင္းလ်က္။
ခင္ျမဇင္
ရႈမ၀မဂၢဇင္း၊ ဧၿပီလ၊ ၁၉၈၃
No comments:
Post a Comment