“ တို႔မ်ား ငယ္ငယ္တုန္းက ”
ေဒၚၿငိမ္းအဖို႔ ညတိုင္း စကားလံုးမ်ားကို မ်ိဳခ်ေနရသည္။ သူမ်ားေတြ တီဗြီၾကည့္စဥ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္မည္စိုး၍ ပါးစပ္ကို ပိတ္ထားရ၏။ သည္ေနရာ သည္အိမ္မွာက သူ႔စကားကို မည္သူမွ စိတ္မ၀င္စားႏိုင္ၾက။ ညဦးပိုင္းတြင္ ျမ၀တီ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ တရုတ္ကားမ်ားကို ၾကည့္ၾကမည္။ ေႀကာ္ျငာလာခိုက္မွာ ထမင္းစာားၾကလိမ့္မည္။ ည (၈) နာရီခြဲေလာက္က် စာဖတ္သူ ဖတ္၊ အိပ္သူ အိပ္။ သူသည္သာ ဧည့္ခန္းထဲမွာ ကိုယ့္ေျခသလံုး ကိုယ္ႏွိပ္ရင္း က်န္ေနရစ္ရသည္။
၉ နာရီခြဲ ၁၀ နာရီေလာက္က် တူမေတြႏွင့္ ေျမးေတြ တီဗြီေရွ႕ ေရာက္လာျပန္သည္။ ေကာ္ဖီေသာက္ မုန္႔စားရင္း၊ ၿပီးေတာ့ က်န္ေက်ာင္း ျဖစ္ျဖစ္၊ ခိုင္ဖုန္းတရားရံုးႏွင့္ ၾကြက္ငါးေကာင္ကို ျဖစ္ျဖစ္ ၾကည့္၊ ၿပီးရင္ မီးပိတ္…အိပ္။
မ်က္စိေ၀ဒနာေၾကာင့္ တီဗြီေရွ႕မွာ ထိုင္ဖို႔ပင္ မစဥ္းစားရဲေသာ ေဒၚၿငိမ္းႏြယ္သည္ “ က်န္ေက်ာင္းက ဘယ္လို၊ လုရီက ဘယ္ညာ ” ဆိုသည့္ စကား၀ိုင္းထဲမွာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ၀င္ဆံ့ရွာမည္နည္း။ သူႏွင့္ တူ၊ တူမမ်ား၊ ေျမးမ်ားၾကားတြင္ ေျပာစရာ စကားသည္ ရွားပါးလ်က္။
တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ဆိုတာေတြေတာ့ ကေလးေတြကို ေျပာျပခ်င္မိသည္။ သူ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ႏွစ္ကာလေတြပင္။ သူ႔အသက္ (၇၀) ေက်ာ္ၿပီ။ ႏွစ္ေတြ၊ ေန႔ေတြ၊ လေတြ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ပါသလဲ။ တစ္ခါတေလေတာ့ ကေလးဘ၀က ယာထဲလိုက္ရင္း ပဲေကာက္၊ ေျပာင္းဖူးခ်ိဳး လုပ္ခဲ့တာေတြ သတိအရသား။
အေဖက အိမ္ျခံ၀င္းက်ယ္ႀကီးထဲမွာ တလင္းႀကီးလုပ္ၿပီး ငရုတ္ေတြအျပည့္ လွန္းသည္။ မိုးရိပ္ ေလရိပ္ ျမင္တိုင္း ငရုတ္ေတြကို ေတာင္းေတြႏွင့္သယ္ကာ အိမ္အေပၚထပ္ ၾကမ္းျပင္မွာ ျပန္လွန္းရတာ သတိရသည္။ ငရုတ္ေတြက ေတာင္လိုပံုလ်က္။ နီရဲမွည့္၀င္းေနသည့္ ေတာင့္ပြႀကီးေတြ။
ငရုတ္တစ္ေတာင္း ေရာင္းၿပီး ရွံအက်ၤီေလးတစ္စ ၀ယ္၀တ္ခဲ့တာ သတိရသည္။ သည္တုန္းက အသက္ ၁၇ ႏွစ္၊ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ ရွိေလာက္ၿပီ။ ငရုတ္ေဖာက္သည္ ေဒၚညွာက -
“ ဟဲ့ ကေလးမ၊ နက္ျဖန္လည္း တစ္ပိႆာေလာက္ ယူခဲ့ဦး ”
ေဒၚညွာကို ေရာင္းဖို႔ ငရုတ္ကို အေလးခ်ိန္စီးေအာင္ ေရကေလး ဆြတ္ေပးလိုက္သည္။
“ ဟယ္…. ကေလးမႏွယ္၊ က်ဳပ္က အေသအခ်ာ ယူမယ္မွာလို႔ အေလးခ်ိန္တိုးေအာင္ ေရေတြ ထိုးလာၿပီ ”
“ မဟုတ္တာ အရီးရယ္၊ ငရုတ္က ေျခာက္ေတာ့ က်ိဳးေၾကကုန္မွာ စိုးလို႔ပါေတာ့ ”
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဒၚညွာက မွာၿပီးသားဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံထုတ္ေပးလိုက္သည္။ ထိုပိုက္ဆံႏွင့္ ရွံအက်ၤီေလး ႏွစ္စ ရသည္။ သူ႔ေအာက္က ညီမ သိန္းႏြယ္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ တစ္စစီ ခ်ဳပ္၀တ္ၾကသည္။
ရြာမွာ ဘုရားပြဲေတြ၊ အလွဴေတြရွိလွ်င္ ဘြားေအႀကီးက ဆြဲႀကိဳး၊ လက္ေကာက္ေတြ ဆင္တတ္သည္။
“ ဗ်ာပါဆံရယ္က တစ္ဖက္ တစ္ဆုပ္၊
မုတ္ပုတီးရယ္က တစ္သြယ္ ႏွစ္သြယ္၊
မမေလးရယ္ ေရႊေျခက်င္း ၀ါ၀င္းလွတယ္ ”
အလွဴလွည့္ပြဲက သီခ်င္းသံေတြပင္ နားထဲမွာ ျပန္၍ ၾကားေယာင္လာ သေယာင္ေယာင္။ ဘြားေအႀကီးက ေစးႏွဲစိစစ္သည္။ အလွဴအတန္းက ျပန္လာလွ်င္ ျပန္ခၽြတ္၊ ျပန္သိမ္း၊ ဘယ္ေနရာ ၀ွက္လို႔ ၀ွက္ထားမွန္းမသိေအာင္ အိုးတစ္လံုးႏွင့္ ေျမျမွဳပ္ထားတတ္သည္။ အေဖက ပြဲစားလုပ္ၿပီး ရသည့္ေငြေတြႏွင့္ ေျမေတြ တစ္ကြက္ၿပီး တစ္ကြက္ ၀ယ္ရင္း ေျမပိုင္ရွင္ႀကီး ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ႏြယ္တမယ္ဘက္မွာ ဘြားေအႀကီး လယ္ေတြက လက္ညိွဳးထိုး မလြဲႏိုင္။ ဘြားေအႀကီးသည္ သူ႔ကို သည္အေျခအေန ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေကၽြးလာေသာ္လည္း ဖေအကို အေကာင္းမျမင္။ ေမာင္ညြန္႔ သမီးေတြကို မ်က္ႏွာသာမေပး။ သမီးကေမြးသည့္ ေျမးေတြကိုပဲ ဦးစားေပးခဲ့၏။ အဓိကကေတာ့ ေခၽြးမကို ၾကည့္မရခဲ့။
ဘြားဇာခင္ အလြန္ဆင္းရဲစဥ္ မုဆိုးမဘ၀ ေရာက္စက ရြာမွာ မုန္႔ပ်ားသလက္ ေရာင္းရ၏။ မုန္႔သည္သား ေမာင္ညြန္႔ကို ေၾကးရတတ္သမီး မယ္ႏွင္း၏ မိဘေတြက သေဘာမမွ်ခဲ့။
“ မုန္႔သည္မသားနဲ႔ မေပးစားႏိုင္ဘူး ”
ရွင္ႏွင္းက ျဖဴျဖဴႏုႏု ေသးေသးေကြးေကြးကေလး၊ ရြာမွာ လွသည္ဟုထင္ေပၚသည္။ ရွင္ႏွင္းတို႔ ညီမတစ္ေတြက လက္ေၾကာမတင္းၾက။ အလွျပင္သည္။ စက္ခ်ဳပ္သည္ ဆိုတာကလည္း ကိုယ့္ထဘီ ကိုယ့္အက်ၤီပဲ ခ်ဳပ္၀တ္ၾက၏။
ထိုရွင္ႏွင္းကို အေဖက မရမက ယူခဲ့ၿပီး ေနပူပူ၊ ဖုန္ထူေသာ လမ္းအတိုင္း ရြာစဥ္ေလွ်ာက္ၿပီး ေစ်းေရာင္းရသည့္ မုန္႔သည္မ ဘ၀သို႔ ပစ္ခ်ခဲ့ေလသည့္ အေဖသည္ မိန္းမကို ယူရံုသာ ယူခဲ့ၿပီး ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ မေကၽြးခဲ့။ ရသမွ်ေငြကို သူ႔အေမ (ဘြားေအႀကီး) လက္သို႔ပဲ အပ္ခဲ့ေလသည္။ သို႔တိုင္ ဘြားေအႀကီးျခံထဲမွာ အိမ္ေဆာက္ဖို႔ အေဖက ေျပာေတာ့ -
“ ဟင္း ဒီထဲမွာ ေဆာက္ဟဲ့ ” လို႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း တံု႔ျပန္ခဲ့ေသးသည္။
အေမ မုန္႔ေရာင္းလို႔ရတာႏွင့္ပင္ ျခံ၀ယ္ၿပီး အိမ္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ ျခံတစ္ျခံ အိမ္တစ္လံုးျဖစ္လာဖို႔က အေမ့ေနာက္သို႔ ေစ်းေရာင္းလိုုက္ရသည့္ သူတို႔ ညီမတစ္ေတြ၏ ေခၽြးစက္ေတြလည္း စြန္းေပလို႔ ေနခဲ့သည္ေလ။
ျမစ္ေရႀကီးခ်ိန္မွာ အေပၚက ကုန္ေျခာက္ေတာင္း ေခါင္းရြက္ၿပီး လည္ပင္းေလးထိပဲ ေပၚေနေသာ ေရထဲမွာ ကၽြဲလိုႏြားလို ကူးၿပီး ကိုင္းထဲကို ေစ်းေရာင္းခဲ့ရတာေတြ၊ ေခြးလိုက္ဆြဲလို႔ ေျပးခဲ့ရတာေလးေတြ ခုေတာ့ ျပန္သတိရသား။
ကိုင္းထဲက ဆီးသီးေတြကလည္း ခ်ိဳပါေပ့။
ဆီးသီးေတြ ေပၚခ်ိန္မွာ တလင္းထဲ ေၾကြေနတဲ့ ဆီးခ်ိဳသီးေတြကိုမွ မေကာက္အားေအာင္ အခင္းရွင္ေတြ အလုပ္မ်ားခ်ိန္မို႔လား။ ပဲ ႏွမ္း၊ ငရုတ္က အေရးႀကီးေတာ့ အခင္းအလုပ္ေတြႏွင့္ပဲ လိႈင္ေနၾကလို႔ ဆီးသီးေတြသာ ေျမမွာမွည့္၀င္းေနၿပီး ေၾကြရာကေန နီညိဳေရာင္ ေျခာက္သေယာင္း သြားၾကေတာ့တာပဲ။ အဲဒီတုန္းက ဆီးခ်ိဳသီးေတြ ၀မ္းသာအားရေကာက္ၿပီး ပလုတ္ပေလာင္း စားခဲ့ၾက၊ ကင္းေတြ ေျမြေတြ မေၾကာက္ႏိုင္ဘဲ ဟိုခ်ံဳသည္ခ်ံဳတိုး ဆီးသီးေကာက္ခဲ့ၾကတာပဲ။
“ သည္မွာ တင္တင္လင္းရဲ႕၊ တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ဆိုရင္ေလ….. ”
LCCI Level II ေျဖဖို႔ စာက်က္ေနသည့္ ေျမးမကေလးကလည္း နားမေထာင္ခ်င္။ အျပင္ထြက္လည္ဖို႔ စိတ္ေစာေနတဲ့ (၁၀) တန္း ေအာင္ၿပီးစ ေျမးကေလးကလည္း သူ႔အဘြားႀကီး ခါးကိုဖက္ၿပီး ကိုယ္လံုးႀကီးကို ေမႊ႕ယမ္းႏႈတ္ဆက္သြားတာကလြဲလို႔ စကားစျမည္ ေျပာဖို႔ရာ သူ႔ကို အခ်ိန္မေပးႏိုင္ၾက။ ဒဂံုတကၠသိုလ္ သမိုင္းဌာနမွာ ကထိက ျဖစ္ေနသည့္ တူမ အပ်ိဳႀကီးကလည္း ဆယ္တန္းက်ဴရွင္၊ အေ၀းသင္၀ို္င္းေတြက ျပန္လာၿပီး ေမာလြန္း၍ သူ႔အေဒၚစကားကို နားမေထာင္ခ်င္။ သည္ေတာ့လည္း ဟိုတုန္းက ဆိုတာေတြ ဘယ္သူ႔ကိုဘယ္လို ျပန္ေျပာရမည္ မသိေတာ့။
ငယ္ငယ္တုန္းက ခ်ဴခ်ာလြန္းသျဖင့္ ပိုးေမြးသလို ေမြးခဲ့ရၿပီး ခုတိုင္လည္း သူ႔ထက္ က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕တဲ့လွသည့္ အေထြးဆံုး ညီမသည္ တီဗြီက လာသည့္ တရုတ္ကားေတြေလာက္ သူ႔အစ္မ စကားကို မစြဲလမ္းႏိုင္ေပ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ညီမ ဘ၀က် ၿငိ္မ္းႏြယ္တို႔ သိန္းႏြယ္တို႔ ဘ၀ေတြေလာက္ ဆင္းရဲပင္ပန္းမႈမျဖစ္ေတာ့။ ဓားျပရန္ ေၾကာက္ရသည္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ေရာက္ကာ စာတတ္ေပတတ္ ေက်ာင္းဆရာမကေလးျဖစ္ၿပီး အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေသွ်ာင္ေနာက္ဆံထံုးပါခဲ့ေလသည္။ ခုေတာ့ သည္ညီမ သားသမီးေတြ ေျမးေတြ ပြားစီးလို႔ မထားခဲ့လွ်င္ ကိုညြန္႔တို႔ မႏွင္းတို႔ မ်ိဳးဆက္သည္ တိမ္ေကာလို႔ပင္ သြားေလာက္ေလသည္။
အေဖႏွင့္ အေမကေတာ့ ရြာမွာ ဘုရားဆြမ္းလံုးပြဲေတြမွာ ပြဲၾကည့္ရင္းေတြ႕ခဲ့ၾကသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ထင္ရဲ႕၊ သမီးေတြ ပြဲၾကည့္တာ မႀကိဳက္။ ညီမက ကေလးေတြ ေမြးၿပီး တူ၊ တူမေတြ ရမွပင္ ကေလးေတြ အေၾကာင္းျပၿပီး ပြဲေတြ ဘိုင္စကုတ္ေတြ ၾကည့္ရေတာ့သည္။ ဟိုတုန္းက ဆိုလွ်င္ေတာ့ အေဖက ညတိုင္း၀တ္ရြတ္ခိုင္းသည္။ ဓမၼစၾကာ ရြတ္ခိုင္းသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို လွဴဖို႔ ေနကထိုင္ေတြ ခ်ဳပ္ခိုင္းသည္။ သည္လိုႏွင့္ အေဖ့သမီး အႀကီးမေတြလည္း အပ်ိဳဟိုင္းႀကီးေတြ ျဖစ္ကုန္ေရာ။
ဟိုတုန္းကေတာ့ မုန္႔သည္ ေစ်းသည္မို႔ ပင္ပန္းတာကလြဲလွ်င္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို္ယ္ ဂုဏ္ငယ္တယ္ မထင္။ ယာထဲကိုင္းထဲ သြားလို႔ကေတာ့ ဟိုက ေခၚခ်င္၊ သည္က ေကၽြးခ်င္၊ ဘယ္အခင္း ဘယ္ယာထဲ ၀င္စားစား မိတ္ေဆြရင္းခ်ာေတြလိုပါပဲ။ အေမ့ေနာက္က ကုန္ေျခာက္ေတာင္းကို ရြက္ၿပီး ယာေတြ ကိုင္းေတြထဲ ေလွ်ာက္သြားရလွ်င္ ေပ်ာ္လို႔မ်ားပင္ ေနခဲ့သည္။ ခရမ္းေရာင္ လိပ္ျပာပံု ပန္းပြင့္ကေလးေတြ ပြင့္ေနသည့္ စားေတာ္ပဲညြန္႔ေတြ၊ ကုလားပဲညြန္႔ စိမ္းစိမ္းကေလးေတြလည္း လက္တစ္ဆုပ္ႀကီး ခူးေပးလုိက္ၾကတာပဲ။ မုန္႔တို႔ ငါးေျခာက္တို႔ ဆိုတာကလည္း ပဲႏွင့္ လဲသည္။ ႏွမ္းတို႔ ငရုတ္တို႔ႏွင့္ လဲသည္။ ေျပာင္းဖူးဆိုတာ ဘယ္အခင္း ၀င္ခ်ိဳးစားစား၊ အခင္းရွင္က စိတ္မဆိုးသည့္အျပင္ အိမ္မွာ ျပဳတ္စားဖို႔ပင္ ကိုယ္တိုင္ ခ်ိဳးထည့္ေပးလိုက္တတ္ၾကသည္။ သီးႏွံမေပၚခင္ေတာ့ စာရင္းသာမွတ္ထားေပေရာ့၊ မုန္႔ေတြမ်ား အလကားေ၀သလို ကုန္သည္။ မုန္႔ေတြဆိုတာကလည္း ထန္းသီးရနံ႕ ခ်ိဳေမႊးေနသည့္ ထန္းသီးမုန္႔ေတြ၊ မုန္႔ဖက္ထုပ္ေတြ၊ ထန္းလ်က္ရည္ ဆမ္းထားသည့္ မုန္႔ၾကြပ္ေတြ။
ကေလးအရြယ္တုန္းကဆိုလွ်င္၊ “ အေမ…. မုန္႔ ” လို႔ ဆိုလိုက္လွ်င္ အေမက စဥ့္အိုးေတြႏွင့္ ထည့္ထားသည့္ ပဲေလွာ္ေတြႏွင့္ ထန္းလ်က္ေတြ လက္တစ္ဆုပ္ႀကီး ယူေပးတတ္သည္။ သီတင္းကၽြတ္မွာဆိုလွ်င္ မုန္႔ဆီေၾကာ္ေတြ၊ မုန္႔ပဲဆုပ္ေတြ၊ မုန္႔ဖက္ထုပ္ေတြ ေတာင္းေတြႏွင့္ေတာင္ ေ၀ၾကရသည္။
“ ငါေတာ့ ကိတ္မုန္႔ကို တို႔ဆီက ထန္းသီးမုန္႔ေလာက္ မႀကိဳက္ပါဘူးေအ ”
လို႔ ေျပာလိုက္လွ်င္ သည္အရပ္က အုန္းသီးျဖဴးၿပီး သၾကားႏွင့္ စားရသည့္ အ၀ါေရာင္ ထန္းသီးမုန္႔(ထန္းသီးရနံ႕လည္း မရ) ႏွင့္ပဲ ႏိႈင္းယွဥ္သိသည္။ ကေလးေတြက ပိုလြန္းသည္လို႔ ထင္ေလမည္။ သည္ေတာ့လည္း သည္ရန္ကုန္မွာက ျမန္မာမုန္႕ေတြ ေပါမ်ားလွေသာ္လည္း အညာကို ေလးငါးဆယ္ႏွစ္ေနလို႔ တစ္ခါ မေရာက္ေတာ့သည့္ ကေလးေတြက နားမလည္ႏိုင္မွာ အမွန္။ တူ တူမေတြ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အေမ့လက္က်အတိုင္း ထန္းသီးမုန္႔ႏွင့္ မုန္႕ၾကြပ္ လုပ္ေကၽြးလွ်င္ ကေလးေတြ သူ႔ေဘးမွာ ၀န္းရံလ်က္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ သည္ညီမ၏ ကေလးမ်ားသည္ သူ႔ရင္ခြင္ထဲမွာ ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္ေတာ္ေတြ၊ ဇိနတၳပကာသနီနွင့္ ႀကီးျပင္းရေလသည္။ အလီဘာဘာႏွင့္ ခိုးသားေလးဆယ္အေၾကာင္းေျပာျပတိုင္း အလီဘာဘာက ေက်ာက္ဂူႀကီးကို ခိုးသားဓားျပေတြ ေျပာသလို -
“ ပြင့္ေလာ့ႏွမ္း ” ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဂူႀကီးလည္း ပြင့္သြားတာေပါ့။
ကေလးတို႔၏ မ်က္လံုးမ်ား ေတာက္ပခဲ့ၾကတာကို သတိအရသား။ ခုေတာ့ သမိုင္းဆရာမကလည္း သူ႔ပံုျပင္ေတြကို နားေထာင္ခ်င္မွာ မဟုတ္ေတာ့။ ကေလး ေျမးငယ္လည္း မရွိ။ သည္အိမ္မွာ ပ်င္းပါဘိ။
သူ ကေလးမ်ားကို ခ်စ္ခ်င္သည္။ အညာၿမိဳ႕ကေလးမွာပဲ ေစ်းေရာင္းရင္းေပ်ာ္သည္။ မ်က္စိေ၀ဒနာေၾကာင့္သာ ရန္ကုန္လာၿပီး ေဆးခန္းျပေနရသည္။ သူ႕ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္ခ်င္လွၿပီ။
၀ါတြင္းဆိုလွ်င္ ဆြမ္းလံုးပြဲေတြကို လြမ္းသည္။ မနက္ေစာေစာမွာ အရုဏ္ဆြမ္း ထခ်က္ၿပီး ဘုရားေတြကို ဆိုင္း၀ိုင္းႏွင့္ လွည့္လည္၍ ဆြမ္းကပ္ၾကတာကို လြမ္းသည္။ ဥပုသ္သည္ေတြကို လက္ဖက္ကမ္းခ်င္သည္။
“ တို႔ဆီမွာ ဥပုသ္ေစာင့္ရင္ အကမ္းအလွမ္းေတြ သိပ္ရတာပဲ။ သည္မွာက ပ်င္းရိပ်င္းေျခာက္ႀကီး ”
အေဖ့ႏွမက ေမြးသည့္ သူ၏ ညီမ၀မ္းကြဲမ်ား၊ ၀မ္းကြဲတူမေတြ၊ ၀မ္းကြဲတူေတြက ေပါက္ဖြားၾကေလသည့္ ေျမးမ်ားကို သတိရသည္။ သည္တူ၊ တူမ၀မ္းကြဲေတြကမွ သူႏွင့္ နီးစပ္ ရင္းႏွီးေသးသည္။ “ ငါ့ကို နင္းစမ္းဟဲ့၊ ႏွိပ္စမ္းဟဲ့ ” ေျပာလို႔ရသလို ကေလးေျမးငယ္မ်ားကိုလည္း ခ်ီ၍ ေခ်ာ့ျမွဴရ၏။
“ ေမာင္သိုက္သားမို႔ ဗလက သိပ္ထြားတာပဲ၊ ျမွဴလိုက္ရင္လည္း သိပ္အရယ္သန္တာ ”
အသက္ (၇၀) ေက်ာ္ အဘြားအို၏ အနားမွာထိုင္၍ စကားစျမည္ ေျပာဖို႔ထက္ ညဥ့္ယံ တရုတ္ကားေတြပဲ စြဲလမ္းေနၾကသည့္ မိသားစုၾကားမွာ သူသည္ ပ်င္းရိပ်င္းေျခာက္ႀကီး ျဖစ္လို႔လာ၏။
“ တို႔မ်ား ငယ္ငယ္တုန္းကေလ…. ”
ဘယ္သူ႔ကို ေျပာရမည္နည္း။
သည္ေခတ္လူေတြဟာေလ ဘာကိုမွ မသိခ်င္ၾကဘူး။ သူတို႔ စီးပြားေရး၊ သူတို႔ အလုပ္၊ သူတို႔ အခြင့္အလမ္းေတြကလြဲရင္ ဘာကိုမွလည္း စြဲစြဲလမ္းလမ္း မရွိၾကဘူး။ ေဒၚႀကီးရယ္၊ အဘြားရယ္လုိ႔ ငါ့ကို ေခၚၿပီး ေဆးကုေပးတာပဲ ေက်းဇူးတင္လွပါၿပီေလ။ အို … ငါ့စကားကို နားမေထာင္ခ်င္လည္း ေနပေစေပါ့။ သက္ျပင္းခ်မိသည္။
ကုကၠိဳပင္ရိပ္က ကြပ္ပ်စ္ကေလးေပၚမွာ အႏွိပ္ခံရင္း ဟိုအေၾကာင္း သည္အေၾကာင္း ေရာက္တက္ရာရာေျပာၾကေသာ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားကိုလည္း လြမ္းလာ၏။
အိမ္နီးခ်င္းမ်ားပင္ ယခင္က လူေဟာင္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သြားႏွင့္ကုန္ၾကၿပီ။ ေဒၚၿငိမ္းႏြယ္ကလည္း အသက္ျဖင့္ ေရတြက္လွ်င္ ေသဖို႔ နီးေလၿပီ။ အိမ္မွာေတာ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ‘ ငါသည္ မုခ်ေသရမည္၊ အခ်ိန္ပိုင္းသာ လိုေတာ့သည္ ’ ဆိုသည့္ စာကို ကပ္ထား၏။
သမိုင္းစာသင္သည့္ သူ၏ တူမ ကထိက အပ်ိဳႀကီးသည္ပင္ သူ၏ ဟိုတုန္းကကို နားမေထာင္ခ်င္ခဲ့။ သည္လိုႏွင့္ပင္ လူေတြ အိုမင္းၿပီး ေသသြားၾက၊ ေျပာစရာစကားေတြ ခ်န္မထားႏိုင္ခဲ့ၾက။ ဒီေခတ္ လူေတြမွာေတာ့ ေရႊေတြ၊ အ၀တ္အစားေတြ၊ တီဗြီေတြ၊ ကက္ဆက္ေတြ၊ တိုက္ေတြ၊ ကားေတြကလြဲလို႔ စကားစျမည္ အရသာကို လံုး၀ မခံစားတတ္ၾကေတာ့ဘူး ထင္သည္။
အေမ့တုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ ထင္ပါရဲ႕။
“ ရွင္ၿငိမ္းရယ္၊ အေမ ငယ္ငယ္တုန္းက ဆိုရင္ေလ….. ”
“ အို အေမကလည္း ဒါေတြ မေျပာပါနဲဲ႔၊ တရားမွတ္ေနစမ္းပါ၊ မေသခင္ စိတ္ေကာင္းေကာင္းေမြး၊ အေမ စားခ်င္တာ ၀ယ္ေကၽြးမယ္ ”
အေဖကေတာ့ သူတို႔ကို ျမည္တြန္ေတာက္တီးရံုႏွင့္ ဘုရားအေၾကာင္းေျပာရံုကလြဲလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ငယ္ငယ္တုန္းကလို စားျမံဳ႕ျပန္ေလ့ မရွိ။ ခုေတာ့ အေမလည္း မရွိေတာ့။ အေမ့ရဲ႕ ငယ္ငယ္တုန္းက ဆိုတာလည္း မၾကားရေတာ့။ အေမသည္ ေျမးေတြကိုပင္ ေျပာမသြားရရွာဘူး ထင္သည္။ ဒါလည္း အေမ့ကို ၀ဋ္လည္ျခင္း တစ္မ်ိဳးပဲ ထင္ပါရဲ႕။ အေမသာ ရွိေသးရင္ -
“ ရွင္ၿငိ္မ္းရယ္၊ ညည္းနဲ႔ငါ ညမိုးခ်ဳပ္ႀကီး ေခ်ာင္းေရေတြ ႀကီးလာလို႔ ေခြးကူး ႏြားကူး ကူးခဲ့ၾကရတာေလ ”
သည္လို စကားစလာရင္ -
“ ဟုတ္ပါ့ အေမရယ္၊ သည္တုန္းက က်ဳပ္ ႏွာေခါင္းေပါက္ထဲ ေရေတြ၀င္လာလို႔ အမယ္ေလးေလ ေသေတာင္ ေသမယ္ ထင္ေနတာ ” လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ခ်င္သည္။
ဘြားေအႀကီး မယ္ဇာခင္ကို ဓားျပေတြ ဖမ္းၿပီး ရိုက္တုန္းက၊ ဘြားေအႀကီးရဲ႕ ေပါင္ကို ဓားနဲ႔ တစြက္စြက္ထိုးၿပီး ေရႊအိုးဘယ္မွာ ျမွဳပ္ထားသလဲလို႔ အေဖာ္ခိုင္းတုန္းက သူတို႔ ပုန္းေနသည့္ ရိုးထဲက ၾကားေလာက္ေအာင္ ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္လိုက္သည့္ ဘြားေအႀကီး အသံေတြ ၾကားေယာင္လာျပန္သည္။
ဓားျပရန္ ေၾကာက္၍ ရြာကို စြန္႔ခြာေျပးခဲ့ရပံု၊ ဘြားေအႀကီးကို ၿမိဳ႕ေဆးရံုမွာ အၾကာႀကီး ေဆးကုခဲ့ရပံုေတြ၊ ဒါေတြကို အေမႏွင့္ အတိုင္အေဖာက္ညီညီ ျပန္လို႔ ေျပာခ်င္သည္။ ၿမိဳ႕ေရာက္ေတာ့ ေဆြမ်ိဳးတစ္ေယာက္၏ အိမ္ေနာက္ေဖးက အဖီေလးမွာ ေနခဲ့ၾကရသည္။ သည္လိုႏွင့္ သူ အထည္ေတြေရာင္းၿပီး ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ျခံ၀ိုင္း ၀ယ္ႏို္င္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ ရြာက အိမ္ႀကီးကို သယ္ၿပီး ျပန္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့တာေတြ။
ခုေတာ့ ခက္သည္။
တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ဆိုတာေတြကို နားေထာင္မည့္သူကား ရွိမေနေပ။
×××××××××××××
ေဒၚၿငိမ္းႏြယ္မွာ အညာၿမိဳ႕ကေလးသို႔ျပန္ေရာက္ၿပီး မၾကာခင္မွာ ကြယ္လြန္သည္။ ေဒၚၿငိမ္းႏြယ္၏ အိမ္ေအာက္မွာ ေရႊအိုးတစ္လံုး ျမွဳပ္ထားခဲ့ေၾကာင္း သတင္းစကားကိုလည္း ထားခဲ့ေလသည္။
ရန္ကုန္မွ ေရာက္လာၾကသည့္ ညီမႏွင့္ တူမမ်ား၊ ေျမးမ်ားသည္ မ်က္ရည္စမ္းစမ္းျဖင့္ အိမ္၏ၾကမ္းျပင္မွ အုတ္ခဲကို ခြာ၍ ေနရာအႏွံ႕ ရွာၾက၏။
သမိုင္းဆရာမသည္ ေက်ာက္ခဲမ်ားၾကား သဲမ်ားျဖင့္ ဖံုးကြယ္ထားသည့္ ေရႊေရာင္ ေျမအိုးတစ္လံုးကို ေတြ႕လွ်င္ မ်က္လံုးမ်ား ၀င္းလက္သြားခဲ့သည္။
အိုးကား ပ်ဴေခတ္၊ ပုဂံေခတ္ အိုးတစ္လံုး မဟုတ္ပါေပ။ ထိုၿမိဳ႕ကေလး၏ လယ္ကြက္မ်ားမွရသည့္ ရႊံ႕ေစးမ်ားကို မီးဖုတ္ကာ တစ္ႏွစ္ပင္ မၾကာခင္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ တာအိုးအရြယ္ သာမန္ အိုးကေလးတစ္လံုးပင္။ အိုးကို ေရႊရည္သုတ္ထား၏။
အဖံုးပိတ္ထားေသာ အိုးကို တုန္ယင္ေသာ လက္ျဖင့္ ဖြင့္လိုက္သည္။
ဗလာစာရြက္မ်ားအပ အိုးထဲမွာ ဘာမွ် ရွိမေနခဲ့။ ဗလာစာရြက္ဆိုလွ်င္ ေရႊမ်ားရွိရာ ညႊန္ျပမည့္ ေျမပံုတစ္ပံုပင္လား၊ ဘြားေအႀကီး မဆံုးခင္ သူ ျမွဳပ္ခဲ့သည့္ ေရႊအိုးေနရာကို ေဒၚႀကီးအား က်ိတ္၍ ေျပာျပခဲ့ေလသလား။
မဟုတ္ပါေပ။
လက္ေရး မညီမညာျဖင့္ ေၾကာင္ျခစ္သလို ေရးထားသည့္ စာရြက္မ်ားေပတည္း။ ဗလာစာရြက္မ်ားတြင္ တို႔ငယ္ငယ္တုန္းကျဖင့္ စတင္၍ ထားေလသည္။ ေဒၚၿငိ္မ္း ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာျပ၍ မသြားရရွာသည့္ သူ႔ဘ၀ သမုိင္းစာမ်ားတည္း။
ခင္ျမဇင္
ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ ဇန္န၀ါရီလ၊ ၂၀၀၁
No comments:
Post a Comment