Mar 22, 2017

ဒီဇယ္

ဒီဇယ္
.........
(ထင္လင္း)
------------------

“ဟာ ... ေဟ့လူ။ ဘယ္သြားမလုိ႔တုန္း”
“မႏၲေလး သြားမလုိ႔”
“ဘာနဲ႔လဲ”
“ဒီဇယ္နဲ႔”
“ေန႔ခ်င္းေပါက္ေပါ့”
“ဟုတ္တယ္”
“လက္မွတ္ ရၿပီေပါ့၊ လြယ္လြယ္နဲ႔ ရရဲ႕လား”
“အမယ္ေလး ... မေျပာပါနဲ႔ေတာ့”

ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဆြဲသျဖင့္ ဒီဇယ္ရထား၊ သုိ႔မဟုတ္ ဒီဇယ္ဟု ေခၚေသာ ေ႐ႊမန္းလြင္ႏွင့္ ဒဂံုလြင္ အျမန္ရထားတုိ႔သည္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးသုိ႔ ေန႔ခ်င္းေပါက္သည္။ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးမွ နံနက္ ၅ နာရီ ၁၀ တြင္ ထြက္ေသာ ေ႐ႊမန္းလြင္သည္ မႏၲေလးသုိ႔ ညေန ၆ နာရီခြဲခန္႔တြင္ ေရာက္သည္။ မႏၲေလးမွ နံနက္ ၅ နာရီတိတိတြင္ ထြက္ေသာ ဒဂံုလြင္သည္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးသုိ႔ ည ၆ နာရီ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔တြင္ ဆုိက္ေလသည္။ ဘူတာစဥ္ မရပ္ဘဲ ရန္ကုန္ မႏၲေလးအၾကား ၇ ဘူတာခန္႔သာ ရပ္သည္။ ရပ္ျပန္ေသာ္လည္း ၃ မိနစ္ ၄ မိနစ္သာ နား၍ ဆက္လက္ခုတ္ေမာင္းသည္။

ယခင္က ၂ ရက္ခရီးကုိ တစ္ရက္ႏွင့္ေရာက္သျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာ႐ံုမက ေခတ္မီ တြဲသစ္ႀကီးမ်ား၊ ထုိင္ခံုေနရာ သီးသန္႔မ်ားျဖစ္၍ စီးသူမ်ားလွသည္ျဖစ္ရာ လက္မွတ္ကုိ ရထားမထြက္မီ တစ္ရက္ခန္႔ ႀကိဳတင္ဝယ္ယူၾကရသည္။ ဝယ္ယူရာတြင္လည္း က်ဴတန္းစနစ္ျဖင့္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ ေစာေစာကပင္ သြား၍ ေစာင့္ကာ ဝယ္ယူရသည္။ စိတ္မရွည္သူမ်ား လက္မွတ္ကုိ ရဖုိ႔ ခက္၏။ လက္မွတ္ရၿပီးေတာ့လည္း စိတ္ခ်လက္ခ် ဇိမ္ႏွင့္ေန႐ံုပဲရွိသည္။ စာပုိ႔ရထားမွာကဲ့သုိ႔ ေနရာလုရသည္လည္း မရွိ။ အိမ္ကအလာတြင္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး လြယ္ကူရန္ ရထားထြက္ကာနီး ကပ္မွလာေတာင္ ရသည္။ ထြက္ခ်ိန္မွာ အတန္ငယ္ေစာသျဖင့္ အိမ္မွ နံနက္ထလာရန္ မလြယ္ကူသူမ်ားအဖုိ႔ ဘူတာဆင္းအိပ္က စိတ္ခ်ရေလသည္။ နံနက္ ၁ နာရီခန္႔တြင္ တြဲမ်ားထုိးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ၄ နာရီထုိးမွ ဖြင့္ေပးသည္။ ၄ နာရီခန္႔တြင္ မီးမ်ား၊ ပန္ကာမ်ား ဖြင့္ေပးသည္။ ဤကား ဒီဇယ္ေခၚ အျမန္ရထားအေၾကာင္း သာမန္ဗဟုသုတေပတည္း။

ဒီဇယ္ရထားသည္ ဘူတာမွအထြက္တြင္ ေက်ာက္မီးေသြးရထားကဲ့သုိ႔ တျဖည္းျဖည္း အရွိန္ယူ၍ ထြက္သည္ မဟုတ္ရကား အေတာ္လွ်င္ျမန္စြာ ထြက္ေလသည္။ မႏၲေလးဘူတာႀကီးတြင္ကား ဒီဇယ္ရထား ထြက္ကာနီးတြင္ ဘူတာႀကီးအတြင္းရွိ အသံခ်ဲ႕စက္မွ “ဒဂံုလြင္အျမန္ရထား စီးနင္းလုိက္ပါမည့္ ခရီးသည္မ်ားအား လုိက္ပုိ႔ၾကသူမ်ား ခင္ဗ်ား၊ ဤရထားမွာ ဘူတာမွအထြက္ အလြန္ျမန္သျဖင့္ ရထားထြက္မွ တြဲေပၚကဆင္းျခင္း၊ တြဲနားကပ္ျခင္း မျပဳၾကပါနဲ႔။ ေစာေစာက ဆင္းထားၾကပါ။ ဤရထားသည္ ၅ နာရီတိတိတြင္ ထြက္ပါလိမ့္မည္” ဟု သတိေပး ေၾကညာသံကုိ ၾကားခဲ့ရေလသည္။ ရန္ကုန္တြင္လည္း ဤသုိ႔ ေၾကညာသင့္ပါသည္။ အနည္းဆံုး “ဒီဇယ္ အထြက္ျမန္သည္၊ တြဲနားကပ္ရပ္မေနၾကနဲ႔ေဟ့” ဟူ၍ေတာ့ ေျပာေပးဖုိ႔ေကာင္းသည္ထင္၏။

နံနက္ေစာေစာကပင္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္က လူတစ္ေယာက္ကုိ ဘူတာသုိ႔လႊတ္၍ ကုိေဖၾကည္အတြက္ အျမန္ရထားလက္မွတ္ ယူေစၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကုိေဖၾကည္တုိ႔သည္ တစ္ေန႔လံုး ေလွ်ာက္လည္ၾကသည္။ နံနက္တြင္ ရထားအမီပုိ႔ရန္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး မလြယ္ကူသျဖင့္ ညကပင္ ဘူတာဆင္းအိပ္မည္ဟု ကုိေဖၾကည္က စီစဥ္သည္။ ည ၉ နာရီခြဲခန္႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးသုိ႔ ေရာက္ၾကေလသည္။

ဘူတာႀကီးအတြင္း ပလက္ေဖာင္း ၁၊ ၂၊ ၃၊ တုိ႔တြင္ အထုပ္အပုိး ဝန္စည္စလယ္မ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား အျပည့္ရွိ၏။ အိပ္ရာမ်ားျဖန္႔ခင္းကာ အိပ္သူမ်ား အိပ္လ်က္၊ ငုတ္တုတ္ထုိင္သူမ်ား ထုိင္လ်က္၊ အခ်ဳိ႕က တမတ္တတ္တတ္ စကားေျပာလ်က္ ႐ိွၾက၏။ အခ်ဳိ႕က တေခါေခါႏွင့္ ေဟာက္၍ပင္ အိပ္ေပ်ာ္လ်က္ ရွိၾကေလၿပီ။ ကေလးမ်ားလည္း ေျပးလႊား ကစားလ်က္ ရွိၾကသည္။ ေရာက္ဆဲ၊ လာဆဲ ခရီးသည္မ်ားလည္း ဤသုိ႔လွ်င္ ေရာက္ႏွင့္ၾကၿပီး ခရီးသည္မ်ားအၾကားမွ ေကြ႕ကာေရွာင္ကာ ေနရာလပ္မ်ားသုိ႔ ပစၥည္းမ်ား သယ္ပုိ႔ စုပံုလ်က္ ရွိၾကသည္။ ဘူတာႀကီးတစ္ခုလံုးသည္လည္း ေအာင္းေအာင္း ေအာင္းေအာင္းႏွင့္ ေနေတာ့၏။

“ေျမငလ်င္ေဘး၊ စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြနဲ႔ မတူဘူးလား” ဟု ကုိေဖၾကည္က ေမးသည္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါသည္။ လူေတြ မ်ားလြန္းလွေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္က နံနက္တြင္ အလုပ္ရွိ၍ ကုိေဖၾကည္အတြက္ ဘူတာတြင္ ခရီးေဖာ္ေတြ႕လွ်င္ အိမ္ျပန္အိပ္ရန္ စိတ္ကူးခဲ့ေသာ္လည္း ဤမွ် မ်ားျပားေသာ ခရီးသည္တုိ႔အထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အသိ တစ္ေယာက္မွ် မေတြ႕ရေခ်။ ကုိေဖၾကည္တြင္ ဝန္စည္စလယ္မ်ား မမ်ားလွေသာ္လည္း သူ႔ပစၥည္းကေလးမ်ားမွာ လူတစ္ေယာက္ တစ္ေခါက္ႏွင့္ မႏုိင္ေအာင္ တုိ႔လုိ႔တြဲလဲေတြ မ်ားလွသျဖင့္ ရထားအတက္ ခက္မည္စုိး၍ ကၽြန္ေတာ္ပါ ဘူတာတြင္ ေစာင့္အိပ္ရန္ ဆံုးျဖတ္လုိက္ရေတာ့သည္။

ကုိေဖၾကည္က သူ႔အိပ္ရာကုိ ပလက္ေဖာင္း သမံတလင္း တစ္ေနရာတြင္ ျဖန္႔ခင္းကာ “ကဲ - က်ဳပ္ကေတာ့ မနက္က် ရထားေပၚမွာ ငုိက္သြား႐ံုပဲ၊ ခင္ဗ်ားက အလုပ္ရွိေသးတာ၊ အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ အိပ္ေပေတာ့” ဟုေျပာၿပီး ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူခင္းေပးေသာ အိပ္ရာေပၚတြင္ပင္ လွဲခ်လုိက္ၿပီး အိပ္ရန္ႀကိဳးစားသည္။ အိပ္ေပ်ာ္ဖုိ႔ကား ခဲယဥ္းလွသည္။

“တစ္ခါတစ္ရံမွာကြယ္ ခ်စ္သူကုိလည္း မုန္းမာန္ဖြဲ႕ရတယ္၊ တစ္ခါတစ္ရံမွာကြယ္ မုန္းသူကုိလည္း ခ်စ္ဟန္ဖြဲ႕ရတယ္ ...”

ကၽြန္ေတာ္၏ လက္ဝဲဘက္ အထက္နားရွိ ရဲေဘာ္ကေလးတစ္ေယာက္သည္ ေသတၱာမ်ားစီခင္းထားေသာ သူ႔အိပ္ရာေပၚတြင္ ပက္လက္လွန္ကာ သီခ်င္းဆုိလုိက္၊ ပါးစပ္ဆုိင္းတီးလုိက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္တည္း ၿမိဳင္လ်က္ရွိ၏။ သူႏွင့္မလွမ္းမကမ္း ကၽြန္ေတာ္၏ ေျခရင္းခပ္က်က်ဆီတြင္ ရဲေဘာ္ကေတာ္ႏွင့္တူေသာ ကေလးမ တစ္ေယာက္သည္ တအားအား ငုိလ်က္ရွိေသာ ႏုိ႔စုိ႔သားငယ္ကုိ ႏုိ႔တုိက္ရင္း ဆူဆူညံညံ ေခ်ာ့လ်က္ရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ေျခရင္းတည့္တည့္ဆီက အိႏၵိယတုိင္းသား လူငယ္ေလးငါးဦးတုိ႔သည္ ေရပက္မဝင္ အခ်ီအခ် ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိၾကသည္။ သူတုိ႔ ဘာသာစကားကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္။ သူတုိ႔သည္ ဗမာ့ႏုိင္ငံေရး အကြဲအျပဲေတြကုိ ေဆြးေႏြးေနၾကသလားဟုပင္ သံသယျဖစ္မိ၏။ ေယာက်္ားတစ္က်ိတ္၊ မိန္းမငါးဦး၊ ကုလားႏွစ္ေယာက္တုိ႔သည္ အဆူအညံခ်င္း တူသည္ဟု အဆုိရွိသည္။ ဟုတ္ေလာက္စရာရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္၏ ေခါင္းရင္းတည့္တည့္တြင္ တ႐ုတ္ႀကီးသံုးေယာက္ ရွိသည္။ သူတုိ႔သည္ ေလေအးကေလးႏွင့္ စကားေျပာလ်က္ရွိၾက၍ နားမၿငီးလွေသာ္လည္း သူတုိ႔တြင္ပါလာေသာ ဒူးရင္းသီးမ်ားမွ အနံ႔သည္ မီးရထားဘူတာနံ႔ႏွင့္ ေရာေႏွာ၍ ႀကိဳင္လ်က္ရွိသျဖင့္ ဆူညံသံႏွင့္ နင္လားငါလား အေႏွာင့္အယွက္ ေပးလ်က္ရွိသည္။

လက္ယာဘက္ ေဘးခ်င္းယွဥ္လ်က္ကား အသက္ ၅၀ ခန္႔ အေဒၚႀကီးတစ္ေယာက္၊ ၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ကေလးႏွင့္ အသက္ ၂၀ ခန္႔ ကုိယ္လံုးကုိယ္ဟန္ လွလွပပ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္တုိ႔သည္ အထုပ္အပုိးမ်ား၏ အလယ္တြင္ အိပ္ရာမ်ား အက်ခင္းကာ အိပ္လ်က္ရွိၾကသည္။ သူတုိ႔၏ေဘးဘက္တြင္ ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ လူငယ္ကေလး သံုးေလးေယာက္တုိ႔သည္ သြားလုိက္၊ လာလုိက္၊ ထုိင္လုိက္၊ စကားေျပာလုိက္ႏွင့္ အိပ္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနဟန္တူ၏။ “မမႏု ... အိပ္သာအိပ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေစာင့္ေနမယ္” ဟုလည္း ေျပာသံၾကားရ၏။

ခ်ာတိတ္ကေလး သံုးေယာက္တုိ႔သည္ အိပ္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးအနီးတြင္ ထုိင္ကာ နံနက္ေစာေစာက ဒီဇယ္ရထားလက္မွတ္ ေစာင့္ရရာတြင္ ေတြ႕ၾကံဳရေသာ ဒုကၡသုကၡမ်ားကုိ ေျပာလ်က္ရွိၾကသည္။

“မင္းတုိ႔ေက်းဇူးပါပဲကြာ၊ မင္းတုိ႔မရွိရင္ မမႏုတစ္ေယာက္တည္းဆုိ အခက္ကြ” ဟု အိပ္ေနေသာ မမႏုက သူတုိ႔ကုိ လွမ္းေျပာၿပီး ေစာေစာက မ်က္ႏွာေပၚအုပ္ထားေသာ မ်က္ႏွာသုတ္ပဝါကုိ ဖယ္ရင္း ထထုိင္သည္။ အမ်ဳိးသမီးသည္ အိပ္ရာမွ ထထုိင္ၿပီး ဆံပင္ကုိ ျပင္ထံုးကာ အနီးအနား ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ လွည့္ပတ္ၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အားလည္း ျမင္ဟန္တူသည္။ သူ၏ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ႐ြဲကဲ့သုိ႔ ေတာင္ပၾကသည္။ မ်က္ႏွာ အတန္ငယ္ဝုိင္း၍ ျပည့္ၿဖိဳးသည္။ သြား အနည္းငယ္ ေခါသလုိလုိ ရွိေသာ္လည္း ၾကည့္ေကာင္း႐ံုရွိ၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႔ကုိ မသိမသာၾကည့္ၿပီး အၿငိမ့္မင္းသမီးလား၊ ေက်ာင္းဆရာမလားဟု အပ်င္းေျပ စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ မသိသာေခ်။

အနီးတြင္ မိန္းမႀကီးႏွင့္ ကေလးငယ္တုိ႔သည္ အိပ္ေပ်ာ္လ်က္ ရွိၾကသည္။ ကေလးငယ္မွာ မိန္းမႀကီး၏ သားေပေလာ၊ မမႏု၏ သားေပေလာ။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးၾကည့္သည္။ မသိသာေခ်။

“ေဟ့ အပါ ... မင္းတုိ႔ဝယ္လာတဲ့ ေခ်ာကလက္ေတြ စားၾကဦးကြာ၊ နည္းတာမဟုတ္ဘူး”

အမ်ဳိးသမီးသည္ ျခင္းတစ္ခုထဲသုိ႔ႏိႈက္ရင္း ေျပာကာ စကၠဴအိပ္ထုပ္ကုိ ခ်ာတိတ္ကေလးမ်ားဘက္သုိ႔ လွမ္းေပးေနသည္။

“ဟာ ... ဒါ မမႏု လမ္းမွာစားဖုိ႔ ဝယ္ေပးလုိက္တာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စားဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး”
“ဟာကြာ၊ စားၾကပါကြ၊ မမႏုတစ္ေယာက္တည္း မကုန္ႏုိင္ပါဘူး။ ေမေမကလည္း စားတာမဟုတ္ဘူး၊ ေရာ႔ စားၾကကြာ၊ ေဟ့ ေမာင္ဇင္ ... လုပ္ပါဦးကြ၊ ေမာင္ကုိႀကီး”
“ဟာဗ်ာ ... မမႏုကလည္း၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စားခ်င္လုိ႔ ဝယ္လာတာ မဟုတ္ပါဘူးဆုိေနမွပဲ။ ျပန္ထည့္ထားလုိက္စမ္းပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေပးတာမုိ႔ မစားခ်င္လည္း လမ္းက်မွ လႊင့္ပစ္လုိက္”
“အမယ္ေလးေတာ္ ... ဘာျဖစ္လုိ႔ လႊင့္ပစ္ရမွာလည္း၊ ေဟ့ ဒါနဲ႔ မင္းတုိ႔လည္း မမႏုအတြက္ လုိက္လုပ္ေပးေနရတာနဲ႔ပဲ ညေနစာ ထမင္းမွ စားခဲ့ၾကရဲ႕လား ... ဟင္”
“ေနပေစ မမႏု၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မဆာဘူး၊ ရင္ျပည့္ေနလုိ႔”
“ၾကည့္စမ္း၊ ေျပာေရာေပါ့ကြာ ... မင္းတုိ႔ႏွယ္။ မမႏု စိတ္မေကာင္းေအာင္ လုပ္ၾကတယ္။ မမႏုမွာ ငါးပိေၾကာ္ ပါလာတယ္၊ ေပါင္မုန္႔နဲ႔ စားၾကကြာ။ အပါေလး ... ေပါင္မုန္႔ေျပးဝယ္ေခ်ဦး ငါ့ေမာင္”

အမ်ဳိးသမီးသည္ ပုိက္ဆံထုတ္ရန္ ကုိယ္ကုိစန္႔၍ ခါးၾကားကုိ ႏိႈက္ေလသည္။ ခ်ာတိတ္ကေလးမ်ားက မစားလုိေၾကာင္း အတင္းျငင္းဆန္ကာ ပုိက္ဆံမထုတ္ရန္ တားၾကသည္။ တစ္ေယာက္ကမူ မ်က္ႏွာေသကေလး လုပ္ကာ ေညာင္နာနာေလသံျဖင့္ “မစားႏိုင္ေတာ့ပါဘူး မမႏုရာ” ဟု ဆုိေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတုိ႔ ေျပာဆုိေနၾကသည္မ်ားကုိ မသိမသာ စိတ္ဝင္စားလ်က္ရွိသျဖင့္ “အာဂ ေကာင္ေလးေတြ” ဟု မွတ္ခ်က္ခ်မိ၏။ အတန္ၾကာလွ်င္ ေကာင္ေလးႏွစ္ေယာက္ သြားၾကျပန္သည္။ တစ္ေယာက္ က်န္ရစ္၏။ အမ်ဳိးသမီးကမူ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ခ်ာတိတ္အား “ငါးပိေၾကာ္ေလး ေကာင္းကေကာင္းနဲ႔ စားပါလားကြ” ဟု တုိးတုိးေျပာလုိက္သည္။

ခ်ာတိတ္ေလးသည္ စကားစရွာမေတြ႕သလုိ စာအုပ္တစ္အုပ္ကုိဆြဲကာ မႈန္ဝါးဝါး မီးေရာင္တြင္ ဖတ္ေနေလသည္။ ဤသူငယ္ကား စကားနည္းသူ ျဖစ္ဟန္တူ၏။ သူ စာဖတ္ေနစဥ္ မမႏုသည္ ေသတၱာတစ္ခုကုိ ဖြင့္လ်က္ရွိသည္။

“ေဟ့ ေမာင္ဇင္ ... ဒီမွာကြ၊ မမႏုတုိ႔သူငယ္ခ်င္း ေကာလိပ္က မခင္ေဝတုိ႔နဲ႔ သန္လ်င္ဘက္ ေပ်ာ္ပြဲစား သြားၾကတုန္းက ႐ုိက္ခဲ့တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ။ အဲဒါ မခင္ေဝတုိ႔အစ္ကုိ အင္ဂ်င္နီယာေကာလိပ္က ကုိေမာင္ေမာင္ဆုိတာ ႐ုိက္ေပးတာ” ဟု ေျပာကာ အထုပ္ကေလးတစ္ခုကုိ လွမ္းေပးေလ၏။ ခ်ာတိတ္ကေလးသည္ ဓာတ္ပံုမ်ားကုိ တစ္ပံုၿပီးတစ္ပံု စိတ္ဝင္စားစြာ ၾကည့္ေလသည္။

“ဟာ ... မမႏု၊ ဒီထဲမွာ မမႏု သိပ္လွေနပါလား၊ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ တစ္ပံု ေပးခဲ့ပါလား မမႏုရာ”
“ေနပါဦးကြ၊ တစ္မ်ဳိးမွ တစ္ပံုစီပဲ ရခဲ့တာ။ ဒါေတာင္မွ ကုိေမာင္ေမာင္က မမႏုအျပန္ မီေအာင္ ကမန္းကတန္း ကူးေပးလုိက္တာ။ ထပ္ကူးဖုိ႔ မွာခဲ့ေသးတယ္၊ ရေတာ့ မင္းကုိလဲ တစ္ပံု ပုိ႔ေပးလုိက္မွာေပါ့”
“ဒါ ထားခဲ့ပါ မမႏုရာ၊ အဟုတ္ မမႏု။ ဒီပံုကုိ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္သေဘာက်တာ”

ခ်ာတိတ္ကေလးက ဓာတ္ပံုကုိမၾကည့္ပဲ အမ်ဳိးသမီးကုိၾကည့္ကာ ကေလးလုိ ခၽြဲတဲတဲ လုပ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတုိ႔ကုိ အားနာသလုိလုိ ျဖစ္လာသည္ႏွင့္ မ်က္စိမွိတ္၍ အိပ္ခ်င္ဟန္ ျပဳရေတာ့သည္။

အိပ္ခ်င္ဟန္ ျပဳလုိက္ပါမွ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ထူးထူးဆန္းဆန္း မမႏု၏ ငါးပိေၾကာ္ေလးကုိ ေပါင္မုန္႔ႏွင့္ စားခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။ အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ အိပ္မည္ စိတ္ကူးေသာ္လည္း အိပ္လုိ႔ကား မရပါေခ်။

“တစ္ခါတစ္ရံမွာေလ ခ်စ္သူကုိလည္း ...”

ရဲေဘာ္ေလး၏ သီခ်င္းသံ ျပန္ေပၚလာသည္။ သူ႔မွာ မပ်င္းႏုိင္ မရိႏုိင္ ဒါကုိခ်ည္း အထပ္ထပ္ ဆုိလုိက္၊ ပါးစပ္ဆုိင္းတီးလုိက္ႏွင့္ ရွိေနေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႔သီခ်င္းသံ၌ အာ႐ံုေျပာင္းကာ “မအိပ္ခ်င္ေပမယ့္ အိပ္ဟန္ျပဳရတယ္” ဟု စိတ္ထဲမွ ဆက္ဆုိေနမိသည္။

“လီစယ္၊ ပူတာတုိင္း မီရပ္ပူးေလ၊ တီမင္းစားခ်င္ရင္ ယိထားတြဲေပၚမွာ တီမင္းဆုိင္ပါလယ္။ ေစးကေလာ့ အားကီး ကီးလာပဲ။ တီမင္းတီပြဲ တီက်ပ္ကြဲ၊ ဟင္း မီေကာင္းပူး၊ နည္းနည္းေလး ရလယ္။ ပိလပ္ေရ ရလယ္၊ ေရကဲေရလည္း ရလယ္၊ ေစး ကီးလယ္”

ေစာေစာက ၿငိမ္သက္ေနေသာ ေခါင္းရင္းဘက္ရွိ ေထာင္ကဲတုိ႔ဘက္မွ အသံၾကား၍ ေမာ့ၾကည့္လုိက္မိျပန္သည္။ သူတုိ႔အနီးတြင္ အဝတ္ထုပ္တစ္ခုကုိ ပုိက္လ်က္ ထုိင္ေနေသာ ေတာသားလူညိဳေလး တစ္ေယာက္ ေရာက္ေနသည္။ သူသည္ အျမန္ရထားကုိ စီးဖူးဟန္ မတူေခ်။ သူ႔အိပ္ထဲတြင္ တ႐ုိတေသထည့္ထားေသာ အျမန္ရထားလက္မွတ္ကုိ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးမ်ားအား ထုတ္ျပေန၏။ အျမန္ရထားအေၾကာင္းလည္း စံုစမ္းေနဟန္တူ၏။

“ဒီဘက္က ဆရာေလးတုိ႔ ဘယ္သြားၾကမွာလဲဗ်”

ေျခရင္းဘက္မွ အသံၾကား၍ အသံလာရာဘက္သုိ႔ ၾကည့္လုိက္မိျပန္သည္။ မမႏုတုိ႔ ေမာင္ႏွမအား လူတစ္ေယာက္က ေမးေနျခင္းျဖစ္၏။ ခ်ာတိတ္ေလးသည္ အူတူတူ ျဖစ္သြားကာ ရွက္ကုိးရွက္ကန္းႏွင့္ “သာစည္” ဟု ငံုးတိတိ ေျဖေလသည္။

“ဒီဘက္က ဆရာေရာ အတူတူပဲလား”

ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သုိ႔ လွည့္ေမးျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူ႔ကုိ ၾကည့္ေနမိလ်က္သားျဖစ္၍ “မဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္က မႏၲေလး” ဟု ေျဖၿပီးမွ သည္လူ႔ႏွယ္ စပ္စုခ်င္ပါလားဟု ျငဴစူမိ၏။ တကယ္ေတာ့ “ကၽြန္ေတာ္က ခရီးသည္ မဟုတ္ပါဘူး၊ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကုိ လုိက္ပုိ႔တာပါ၊ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြက မႏၲေလးသြားမွာပါ” ဟု အက်ယ္တဝင့္ အစီရင္ခံမေနလုိ၍ ခပ္တုိတုိ ၿပီးလြယ္ေအာင္ ေျပာလုိက္မိျခင္းျဖစ္၏။ ကုိစပ္စုသည္ ေမးခြန္းတစ္ခုႏွင့္ မၿပီးေခ်။

“အျမန္ရထားလား”
“ဟုတ္တယ္”
“လက္မွတ္ရၿပီေပါ့၊ တြဲနံပါတ္ ဘယ္ေလာက္လဲ”
“ငါး”
“က်ဳပ္တူတစ္ေယာက္ မႏၲေလးသြားတာ လုိက္ပုိ႔တာပါဗ်ာ။ တြဲနံပါတ္ႏွစ္မွာ လက္မွတ္ရပါတယ္။ သူက မႏၲေလး တစ္ေခါက္မွ မေရာက္ဖူးလုိ႔ ဟုိေရာက္ေအာင္ သြားတဲ့လူနဲ႔ အသိဖြဲ႔ေပးလုိက္ခ်င္လုိ႔ပါ”

ေရာ - ခက္ေခ်ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္က အမွတ္တမဲ့ ၿပီးလြယ္ေအာင္ “ကၽြန္ေတာ္က မႏၲေလး” ဟု ေျပာလုိက္မိၿပီ ျဖစ္၍ ဘယ္သုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္ရမည္ကုိ စဥ္းစားမရျဖစ္ေနစဥ္ မမႏုႏွင့္ ခ်ာတိတ္ေလးတုိ႔လည္း သူတုိ႔ စကားေျပာေနၾကသည္ကုိ ေခတၱရပ္ၿပီး ထုိလူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား တစ္လွည့္စီ ၾကည့္ေနၾကသည္။

“တြဲနံပါတ္ႏွစ္မွာ မႏၲေလးခရီးသည္ေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္ေလ၊ ေနရာခ်င္းေဝးေတာ့ အဆင္းမွာ ရွာလုိ႔ မလြယ္ဘူး” ဟု ေရွာင္ဖယ္ဖယ္လုပ္၍ ေျဖလုိက္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မလံုသျဖင့္ သူတုိ႔ကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးသည္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလုိက္သည္ကုိ သေဘာက်သြားသလုိ ျပံဳးျပသည္။ သူျပံဳးပံုမွာ “ဟုတ္ပါရဲ႕ရွင္၊ တကတဲမွပဲ” ဟု ဆုိလုိဟန္ရွိသည္။

ဤသုိ႔လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္လည္း မ်က္မွန္းတန္းမိသြားေသာေၾကာင့္ အပ်င္းေျပ စကားေျပာရန္ မိတ္ဖြဲ႕ခ်င္လွ်င္ေတာ့ လမ္းစရေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း “သူတို႔အရွိန္နဲ႔ သူတုိ႔ သြားပါေစေတာ့” ဟု သေဘာထားကာ ဆက္လက္၍ အိပ္ခ်င္ဟန္ ျပဳေနလုိက္ရသည္။ မ်က္စိကုိ မွိတ္ထားကာမွ “မိတ္ဖြဲ႕ၿပီး ငါးပိေၾကာ္ ေတာင္းစားရ ေကာင္းမလား” ဟု ေတြးမိျပန္သည္။ မသင့္ေလ်ာ္လွသျဖင့္ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာသာ ျပံဳးရင္း ေဖ်ာက္ဖ်က္လုိက္ရ၏။

ညဥ့္နက္လာေသာအခါ ဘူတာထဲမွ အသံဗလံတုိ႔သည္ တျဖည္းျဖည္း တိတ္ဆိတ္လာသည္။ ဟုိနားတစ္စု၊ သည္နားတစ္စုသာ စီစီ စီစီႏွင့္ က်န္ေတာ့သည္။ ရဲေဘာ္လည္း သီခ်င္းအဆုိရပ္ကာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္ တေခါေခါေဟာက္ကာ အိပ္ေမာက်ေနၿပီ။ သားသည္အေမလည္း ႏုိ႔ပက္လက္ႏွင့္ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းသုိ႔ေရာက္လ်က္။ ကေလးငယ္မွာလည္း သမံတလင္းေပၚအထိ လိမ့္လ်က္ အိပ္ေပ်ာ္ေနရွာၿပီ။ ကုလားတုိ႔လည္း သုိးၾကၿပီ။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္တြင္ မလွမ္းမကမ္းမွ မိန္းကေလးသံုးေယာက္၊ ေယာက်္ားပ်ဳိေလး သံုးေလးေယာက္ခန္႔ ဝုိင္းဖြဲ႕၍ ဖဲဆြဲေနရာမွ စီကနဲ ညံကနဲ ဆူသံၾကားရ၏။ မၾကာမီ သူတုိ႔ထံမွပင္ အဂၤလိပ္သီခ်င္းကုိ ဗမာသံႏွင့္ ဆုိေနၾကေသာ အသံ ေပၚလာ၏။ ေနာက္ “ေရာ႔ခ္ အင္ ႐ုိး” သီခ်င္းသံႏွင့္ စည္းခ်က္လက္ခုပ္သံ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ေပၚလာသည္။ အိပ္မေပ်ာ္ႏုိင္ေသးသူတုိ႔လည္း ခဏသာ ဆန္းသလုိျဖစ္ၿပီး ေခါင္းေထာင္ ၾကည့္ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ဖန္ ျပန္အိပ္ၾကသည္။

ကုိေဖၾကည္ကလည္း လမ္းေလွ်ာက္ရာမွ ျပန္လာၿပီး ေဆးေပါ့လိပ္တစ္လိပ္ကုိ မီးညႇိ၍ဖြာကာ “အိပ္ခ်င္အိပ္၊ ခင္ဗ်ား အလုပ္ရွိေသးတယ္၊ ေပ်ာ္ေအာင္အိပ္” ဟု ကၽြန္ေတာ့္အား ေျပာသည္။ တကယ္ေတာ့ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕လွ်င္ မအိပ္တန္း စကားေျပာေနက် ျဖစ္သည္။ ယခုလည္း သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မေတြ႕ရသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္၍ စကားေျပာခ်င္ေသးဟန္တူ၏။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အိပ္လုိ႔မရမယ့္အတူတူ စကားထုိင္ေျပာေတာ့မည္ဟု ေအာက္ေမ့ကာ ထ၍ ထုိင္လုိက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ႏွစ္ေယာက္သား ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ား၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအေၾကာင္း အဆံုးအစမထင္ ေျပာမိၾကသည္။ ေနာက္ ေညာင္းလာသည္ႏွင့္ အိပ္ရာေပၚတြင္ လွဲကာ ဆက္ေျပာေနၾကျပန္သည္။

“ျမေမာင္ဟာ မိန္းမမႈေပြလုိ႔ ေသရတာ၊ ခင္ဗ်ား သိရဲ႕လား”
“ၾကားေတာ့ၾကားတယ္၊ အေသအခ်ာေတာ့ ကေန႔အထိ မသိရေသးပါဘူး။ သူ ေသရတာက ဆူဆူပူပူထဲမွာ ဆုိေတာ့ ဘာသတင္းမွ မရဘူး”
“ႏွေျမာစရာပါပဲဗ်ာ၊ တကယ္ေတာ့ ဒီလူဟာ စိတ္ေကာင္း သေဘာေကာင္းေတာ့ ရွိရွာပါတယ္။ လူက ႐ုပ္ကေလးက ျဖဴးျဖဴး၊ အေျပာကေလးက ေကာင္းေကာင္း၊ ႏႈတ္သြက္လွ်ာသြက္နဲ႔ ဆုိေတာ့ ေရာက္ေလရာမွာ မိန္းကေလးေတြက ခင္ၾကသဗ်”
“မိန္းမမႈေပြတာက ဘယ္လုိလဲဗ်”
“ကၽြန္ေတာ္လဲ အေသအခ်ာေတာ့ မသိဘူး၊ ဒီလူက မိန္းကေလးေတြနဲ႔က်ေတာ့ အေတာ္သြက္တဲ့ လူေနာ္။ ရထားေပၚေတြ႕လည္း ရထားေပၚ မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ ေျပာႏုိင္တယ္၊ ဘူတာထဲေတြ႕လည္း ဘူတာထဲမုိ႔ ခင္ေအာင္မင္ေအာင္ ယံုေအာင္ ေျပာတတ္တယ္”

“ေဟ့ ... ေမာင္ကုိႀကီး၊ အပါ။ အိပ္ၾကဦးေလကြာ၊ မင္းတုိ႔ သိပ္ပင္ပန္းတာပဲ”
“ေနေပ့ေစ၊ မမႏုသာ အိပ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က မနက္ျဖန္ အိမ္ျပန္ၿပီး တစ္ေန႔လံုး အိပ္႐ံုပဲ။ အိပ္ပါ ... မမႏုသာ အိပ္ပါ”

ဘယ္အခ်ိန္က ျပန္ေရာက္ေနၾကသည္မသိ။ ေစာေစာက ခ်ာတိတ္ကေလး သံုးေယာက္လံုး ေရာက္ေနၾကသည္။ မမႏု အနီးတြင္ထုိင္ကာ စကားေျပာေနၾကသည္။ ဓာတ္ပံုမ်ားကုိ ၾကည့္ၾကသည္။ စာဖတ္ၾကသည္။ ေနာက္ သံုးေယာက္စလံုး ထသြားၾကျပန္သည္။

“မိန္းကေလးကုိ ခုလုိ မီးရထားဘူတာထဲမွာ ေတြ႕ၿပီး သူနဲ႔ ခင္မင္သြားၾကတာေပါ့။ မိန္းကေလးကလဲ အေဖာ္မပါ၊ သူကလည္း ခ်န္ပီယံ လုပ္ခ်င္တဲ့လူ ဆုိေတာ့ ပါသြားတာေပါ့”
“သူ႔ဆီ ပါသြားတာလား၊ သူက ပါသြားတာလား”
“သူ ပါသြားတာေပါ့၊ သူပုန္ေတြက ဆူတုန္း”

ကုိေဖၾကည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က စကားေကာင္းလ်က္ ရွိၾကသည္။ မ်ားမၾကာမီပင္ ခ်ာတိတ္ကေလးတစ္ေယာက္ မေယာင္မလည္ႏွင့္ ျပန္ေရာက္လာၿပီး မမႏုအနီးတြင္ ထုိင္ျပန္သည္။

“ေဟ့ ... ေမာင္ကုိႀကီး၊ အိပ္ဦးေလကြယ္။ မင္းတုိ႔ သိပ္ပင္ပန္းၾကတာ” ဟု မမႏုကေျပာၿပီး ေစာေစာက သူအိပ္ထားေသာ အိပ္ရာကုိ ျပန္႔ျပန္႔ျပဴးျပဴး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးသည္။ ေကာင္ကေလးက မအိပ္ဘဲ အနီးရွိ သားေရေသတၱာ တစ္လံုးေပၚတြင္ တံေတာင္ေထာက္၍ ခပ္ေစာင္းေစာင္း လွဲခ်ကာ သူ႔မမႏုဘက္သုိ႔ လွည့္၍ စကားေျပာေနသည္။

“မမႏု၊ ဟုိေရာက္ရင္ စာထည့္ဦးေနာ္”
“ထည့္မွာေပါ့ကြ၊ မင္းကလည္း ... မွာစရာ မလုိပါဘူး။ ငါ့ေမာင္ေလးေတြ တပင္တပန္း လက္မွတ္ဝယ္ေပး၊ ဘူတာလုိက္ေစာင့္ေပး၊ ပစၥည္းေတြ သယ္ေပးနဲ႔၊ ဒါေလာက္ လုပ္ေပးထားၾကတာ။ မမႏု ဒါေလာက္ ေက်းဇူးကန္းပါ့မလား။ ထည့္မွာေပါ့”
“စာကေလး ဘာေလး ေရးေဖာ္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အပင္ပန္းခံရက်ဳိး နပ္တယ္လုိ႔ ဆုိရမွာေပါ့ေလ”
“အမယ္ေလး ... ေတာ္ၾကာေတာ့ မမႏုဆီက စာေတြလာလြန္းလုိ႔ မမႏုကိုေတာင္ မုန္းသြားၾကမွာ စုိးရပါတယ္”
“ၾကည့္ရဦးမွာေပါ့ေလ ...”

ဤသူငယ္က ေစာေစာက သူငယ္ထက္ သိမ္ေမြ႕ပံုရသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မွတ္ခ်က္ခ်သည္။

“ဗုိလ္လွေမာင္ဆံုးေတာ့ေကာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဆီ ခ်က္ခ်င္း သတင္းေရာက္ရဲ႕လား”
“ဘယ္ ေရာက္မလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အိမ္မီးေလာင္ၿပီး ကစင့္ကရဲ တဲကေလးနဲ႔ ေနေနရတုန္း၊ ဆံုးၿပီး သံုးေလးရက္ေလာက္ ေနမွ သတင္းေရာက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ယံုေတာင္ မယံုဘူး။ အျဖစ္ကေတာ့ နာပါတယ္ဗ်ာ၊ ေရတိမ္နစ္ရတာပါပဲ”
“ဘယ္လုိျဖစ္တာလဲဗ်”
“တုိက္ကင္းလွည့္ရာက အျပန္ သူပုန္က ေခ်ာင္းၿပီးပစ္တာ ခံရတာေပါ့၊ ပထမ လက္ေမာင္းကုိ ထိတယ္၊ ရဲေဘာ္ေတြက ဗုိလ္ႀကီး လက္နက္ခ်ရမလား၊ အင္အားလဲ မမွ်ဘူးဆုိေတာ့ လည္ပင္းက မ်က္ႏွာသုတ္ပဝါနဲ႔ လက္ကုိစည္းၿပီး လက္နက္မခ်နဲ႔၊ တုိက္ ... လက္နက္ခ်လည္း မင္းတုိ႔ ေသမွာပဲဆုိၿပီး သူကုိယ္တုိင္ ေရွ႕က တက္ခ်သတဲ့။ ဟုိက သစ္ပင္ေပၚက ေစာင့္ေနတာဆုိေတာ့ အထက္စီးရတာေပါ့။ ရင္ဝကုိ တည့္တည့္မွန္တာပဲတဲ့”
“အုိ၊ ျဖစ္ရေလဗ်ာ”
“ဒါေတာင္ သူက ရဲေဘာ္ေတြကုိ “ေဟ့ - ငါေတာ့ ေရတိမ္နစ္ၿပီ။ လက္နက္မခ်နဲ႔၊ ဆက္တုိက္” လုိ႔ အမိန္႔ေပးသတဲ့။ ဒါနဲ႔ ဆက္ၿပီး တုိက္ၾကတာ စစ္ကူေရာက္လုိ႔ သူပုန္ေတြ ဆုတ္ေျပးသည့္ အထိပဲတဲ့။ သူ အခုလုိ အျပင္းအထန္ ခံခ်ေနတာေၾကာင့္ သူပုန္လက္ထဲ ဒီဘက္က ပစၥည္းဆုိလုိ႔ က်ည္ဆံတစ္ေတာင့္ေတာင္မွ ပါမသြားဘူးတဲ့။ ေသသည္အထိ တာဝန္ေက်သြားရွာတဲ့ ေကာင္ႀကီးပါဗ်ာ”

“မမႏု၊ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ လာဦးမလဲ”
“ဘာကြ၊ မင္းက ကူလီထမ္းရတာ ပမ္းလုိ႔ ေရွာင္ေနမလုိ႔ ေမးတာလား”
“အမယ္ေလး မမႏုရာ၊ မမႏု ပစၥည္းကေလး တစ္ခုႏွစ္ခု ဝုိင္းသယ္ရတာမ်ား။ ထမ္းခ်င္လြန္းလုိ႔ လာေစခ်င္လြန္းလုိ႔ ေမးတာပါ။ လာရင္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီကို စာေရးေနာ္၊ ကၽြန္ေတာ္ လာႀကိဳေနမယ္”

“ဒါနဲ႔ သူက ခုလုိ တာဝန္ေက်ေအာင္ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း ထမ္း႐ြက္သြားေတာ့ သူ႔အတြက္ ဆုကေလး ဘာကေလး မေပးၾကဘူးလား၊ ဘာ ရေသးလဲ”
“တုိက္ပြဲက် က႐ုဏာေတာ္ေၾကး ရတယ္။ က်န္ရစ္တဲ့ မယားနဲ႔ သားေတြ ပင္စင္ရၾကတယ္”
“ေတာ္ေသးတာေပါ့ေနာ္”

“ေဟ့ ... ဖုိးပါက ေပမယ့္ မေခဘူးကြ၊ မနက္က မမႏုက သူ႔ကုိ အစုဓာတ္ပံုျပေတာ့ သူက မမႏု ... ည ကၽြန္ေတာ္ ဘူတာလုိက္ပုိ႔ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကူလီခ ေပးရမယ္တဲ့၊ အေရးဆုိလုိက္ေသးတယ္၊ အာဂ ေကာင္ေလးကြ”
“ခ်ာတိတ္က ေပမယ့္ အေတာ္လာတဲ့ ခ်ာတိတ္ပဲ”
“လာဆုိ ေဟာဟုိမယ္ေတာ့၊ လာေနၾကၿပီ”

သူတုိ႔ ရယ္လုိက္ေသာအသံေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စကားေျပာရပ္သြားကာ တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ ၾကည့္ျပံဳးမိၾကပါသည္။

နာရီျပန္ တစ္ခ်က္ခန္႔တြင္ ေ႐ႊမန္းလြင္ ရထားတြဲမ်ား ပလက္ေဖာင္း တစ္ဖက္တြင္ ထုိးလာသည္။ တံခါးမ်ား မဖြင့္ေသး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ခပ္ေအးေအးပင္ ဆက္လက္ စကားေျပာၾကရင္းက ေမွးကနဲ ေမွးကနဲျဖစ္ကာ ေဘးဘက္က စကားေျပာသံ၊ ရယ္သံ ေမာသံတုိ႔ကုိ မၾကားတစ္ခ်က္ ၾကားတစ္ခ်က္ႏွင့္ပင္ ႏွစ္နာရီခြဲခန္႔ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ၾကေလသည္။

နံနက္ ၄ နာရီခန္႔တြင္ ေ႐ႊမန္းလြင္ ရထားတြဲမ်ား ဖြင့္ေပးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျဖန္႔ခင္းထားေသာ အိပ္ရာလိပ္ကုိ လိပ္ကာ အထုပ္အပုိးမ်ားကုိ ရထားတြဲေပၚ သုိ႔ ေ႐ႊ႕ၾကသည္။ မမႏုႏွင့္ ခ်ာတိတ္ကေလးမ်ားလည္း ထုပ္ပုိးျပင္ဆင္ကာ ေ႐ႊ႕စျပဳၾကၿပီ ျဖစ္၏။ အျခားခရီးသည္မ်ားလည္း လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြျဖစ္ကာ ရထားေပၚ သုိ႔ ပစၥည္းမ်ား တင္ေနၾကသည္။ စာပုိ႔ရထားစီးမည့္ ခရီးသည္မ်ားသာ ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ခပ္ေအးေအး က်န္ရစ္ေတာ့သည္။ ဒီဇယ္ခရီးသည္မ်ားကား မ်ားမၾကာမီပင္ ရထားတြဲေပၚ သုိ႔ ေနရာတက် ေရာက္သြားၾကသည္။

“သတင္းစာ ... သတင္းစာ၊ ယေန႔ထုတ္ သတင္းစာ။ ေၾကးမံု၊ ဟံသာဝတီ၊ ဗမာ့ေခတ္၊ ရန္ကုန္၊ ျမန္မာ့အလင္း၊ အေထာက္ေတာ္ေတြ”

တြဲမ်ားေဘး တေလွ်ာက္တြင္ သတင္းစာေရာင္းသူ၊ စာအုပ္ေရာင္းသူ၊ မုန္႔ေရာင္းသူမ်ားသည္ အဆက္မျပတ္ေအာ္ကာ ခရီးသည္မ်ား၊ လုိက္ပုိ႔ၾကသူမ်ား၏ အၾကားတြင္ တိုးေဝွ႔သြားလာကာ ေရာင္းခ်လ်က္ ရွိၾက၏။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ထုိင္ခံုနံပါတ္ကုိရွာ၍ အထုပ္ကေလးမ်ားကုိ ေနရာတက် ထားသုိၿပီး စိတ္ခ်လက္ခ် ထုိင္ၾကသည္။ မီး မဖြင့္ေပးေသး၍ အနီးအနားရွိေသာ တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ကုိသာ ျမင္ရ၏။ ကၽြန္ေတာ္က “ကုိေဖၾကည္ မႏၲေလးေရာက္ရင္ စာထည့္လုိက္ဦး” ဟု မွာသည္။ ကုိေဖၾကည္က “ထည့္မွာေပါ့ကြ၊ မွာစရာ မလုိပါဘူး။ ငါ့ေမာင္ေလး ဒါေလာက္ အပင္ပန္းခံၿပီး လုိက္ပုိ႔ထားတာ မေမ့ပါဘူး” ဟု ေျပာၿပီး ရယ္ေလသည္။ ၄ နာရီခြဲခန္႔တြင္ တြဲထဲ၌ မီးမ်ားဖြင့္ေပးၿပီး ပန္ကာမ်ားလည္း တဝီဝီ လည္ေနၾကၿပီျဖစ္၏။

“ေဩာ္ ... ဒီက အစ္ကုိႀကီးကလည္း သာစည္ပဲလား၊ ဟန္က်တာေပါ့ေနာ္၊ အတူတူ ဆင္းၾကရမွာ။ ေမေမေရ ... အေတာ္ပဲ၊ အေဖာ္ရတာပဲ”

ကုိေဖၾကည္က ကၽြန္ေတာ့္အား လက္တုိ႔၍ ျပသျဖင့္ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္ တစ္ခံုျခားတြင္ အရပ္အေမာင္း ခပ္ေကာင္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ရည္ခန္႔ညားေသာ ေဘာင္းဘီရွည္ႏွင့္ ေယာက်္ားပ်ဳိ တစ္ေယာက္၏ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထုိင္ခံု၌ ခ်ာတိတ္ကေလးမ်ား၏ မမႏုကုိ ေတြ႕ရေလသည္။ ကုိေဖၾကည္က ကၽြန္ေတာ့္အား မ်က္စပစ္ျပၿပီး ျပံဳးေနသည္။ သူတုိ႔ျပတင္းေပါက္အနီး ပလက္ေဖာင္းေပၚမွ ခ်ာတိတ္ကေလး သံုးေယာက္ ေမာ့လ်က္ရွိၾက၏။

“မမႏု ပစၥည္းေတြ အားလံုး ေရာက္ၿပီေနာ္၊ ဘာမ်ား က်န္ရစ္ေသးလဲ ၾကည့္ပါဦး”
“ေအး ... ေအး ... ဘာမွ မက်န္ပါဘူး ေမာင္ဇင္ေရ၊ ေမာင္ကုိႀကီး ... ေက်းဇူးပါပဲကြာ။ ဒီအစ္ကုိႀကီးက သာစည္က ဘယ္အထိ ဆက္ဦးမွာပါလိမ့္”

ေယာက်္ားပ်ဳိက ဘာျပန္ေျပာလုိက္သည္ကုိေတာ့ မၾကားရေခ်။ အမ်ဳိးသမီးကသာ ဝမ္းသာအားရ ေလသံျဖင့္ “ဟင္ ဟုတ္လား ... ဒါျဖင့္ ဟုိထိေအာင္ ႏုတုိ႔နဲ႔ အတူတူေပါ့၊ ဟန္က်လုိက္တာ။ ေမေမ ... ႏုတုိ႔ အေဖာ္ရတာပဲ။ ဟုိက် အစ္ကုိႀကီး ဘယ္ကုိ သြားမလဲ”

“မမႏု ... ေရာက္ရင္ စာထည့္ေနာ္”
“ေအး ... ေအး”

ကုိေဖၾကည္က ကၽြန္ေတာ့္အား လွမ္းၾကည့္လုိက္ၿပီး “ဒီဇယ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ အထြက္ျမန္တယ္ေနာ္၊ လုိက္ပုိ႔သူမ်ား တြဲနား သိပ္ကပ္မေနၾကနဲ႔” ဟု ေအာက္ကလိအာသံျဖင့္ ေျပာကာ ျပံဳးလ်က္ ကၽြန္ေတာ့္အား ရယ္ရမ္းေသြးေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရယ္မိသည္။

မၾကာမီ ေဒါင္ ေဒါင္ႏွင့္ အခ်က္ေပးသံ ၾကားရၿပီး ပလက္ေဖာင္းအထက္၌ ဆြဲထားေသာ မွန္ေဘာင္၌ ရထားထြက္ရန္ ၅ မိနစ္ ဆုိေသာ စာတန္း ေပၚလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း တြဲေပၚမွ ဆင္းကာ ပလက္ေဖာင္းမွေန၍ “ကုိေဖၾကည္ ... တကယ္ပါဗ်၊ စာေရးပါဦး” ဟု ေျပာရင္းက ဣေႁႏၵလုပ္၍ မရႏုိင္သျဖင့္ ရယ္ရျပန္သည္။ မ်ားမၾကာမီပင္ အခ်က္ေပးသံ ေပၚလာၿပီး “ရထားထြက္ၿပီ” ဟူေသာ စာတမ္း ေပၚလာသည္။

“မမႏု ေရာက္ေရာက္ခ်င္း စာေရးေနာ္၊ ေမ့မေနနဲ႔ဗ်”
“ေအး ... ေအး ...”

ဒုတိယ အခ်က္ေပးသံ ေပၚလာသည္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းပင္ ဒီဇယ္စက္ေခါင္းဆီမွ မီးစိမ္းျပသည္။ ဂတ္ဗုိလ္က ခရာသံ ရွည္ရွည္ဆြဲ၍ ေၾကကြဲဖြယ္ မႈတ္လုိက္ၿပီး မီးစိမ္းကေလး လႈပ္ရမ္းျပလုိက္သည္။ ထုိခဏ၌ပင္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ဆီမွ သေဘၤာဥဩသံလုိလုိ၊ စက္႐ံုဥဩသံလုိလုိ အခ်က္ေပးသံ ေပၚလာကာ အျမန္ရထားလည္း ဘူတာမွ ထြက္ေလေတာ့သည္။

ကုိေဖၾကည္သည္ တြဲတံခါးဝမွ ရပ္ကာ ကၽြန္ေတာ့္အား ႏႈတ္ဆက္ရင္း ရထားထြက္သြားသည္ကုိ ေငးၾကည့္ က်န္ရစ္ၾကေသာ ခ်ာတိတ္ကေလး သံုးေယာက္ကုိပါ လက္ျပလ်က္ အထြက္ျမန္လွေသာ ဒီဇယ္ေခၚ ေ႐ႊမန္းလြင္ အျမန္ရထားေပၚ၌ ပါသြားေလေတာ့သည္။ အျခားျပတင္းေပါက္မ်ားမွကား လက္ကေလး တစ္ဖက္တေလမွ် အားနာပါးနာ ထြက္၍မလာေတာ့ေခ်။

ဒီဇယ္ အလြန္ အထြက္ျမန္ေလသည္။

--------
ထင္လင္း
ျမဝတီ မဂၢဇင္း၊ အတြဲ ၆ အမွတ္ ၁၀၊ ဩဂုတ္၊ ၁၉၅၈။

No comments:

Post a Comment